Syntheseverslag van amfetamine (maar falen, zoeken naar oplossingen)

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
168
Hallo,
hier is mijn verslag over een amfetaminesynthese, die helaas niet zo goed verliep vanwege de opbrengst aan het eind.
Allereerst over mijzelf, ik kwam onlangs dit forum tegen en had al een beetje ervaring met amfetaminesynthese.
Maar hier vond ik iemand aan wie ik allerlei vragen kon stellen en die me ook de moed gaf om mijn verslag hier te publiceren. Mr. G.Patton was een grote hulp voor me, hij heeft altijd een open oor en beantwoordt elke vraag, hoe stom die ook is.

Ik heb niet elke stap precies beschreven, omdat hiervoor de instructies op het forum veel beter zijn, ik heb veel foto's gemaakt en meestal alleen de verschillen met de instructies gemarkeerd.

Ik zal kort mijn inzet voor de synthese geven en dan beginnen we direct. Voor de A/B extractie en de daaropvolgende acetonwassing geef ik hier geen details, noch in het verslag hieronder, noch uit de instructies hier op het forum.

Inzetten:
IPA: 2x 250ml
Azijnzuur: 2x 125ml
Water: 2x 50ml
P2NP: 50g (5g+45g)
Alu: 60g
NaOH/Water: 250g/250ml
Kwik(II)nitraat: 0.5g

Ik heb 3 syntheses gereden, deze met de volgende foto's was de laatste.

De amalgamatie werd gestart met ongeveer 2 liter water, aluminium en kwikzout.
Het duurde meer dan 40 minuten voordat de reactie klaar was, een behoorlijk heftige reactie, ik heb nog nooit zo lang gewacht.
Ik nam bijna elke 5 minuten een foto nadat ik het kwikzout erin had gedaan en bleef tussendoor schudden. Je kunt de verschillende fasen goed zien, inclusief de piek van de reactie en het daaropvolgende verval. Vanaf minuut 25 ging de temperatuur langzaam omhoog en vanaf minuut 35 werd de maximumtemperatuur van 70°C bereikt.
8ltmLqVaRi
GiA3J9dHMw
DGCAI8O9S0
PedTkIQbHM
K2HWMBEe7N
5yYQrECTj4
6u8EvjqhOm
FpxMorlnuy
XV1gchGnaK
Nadat ik het water heb afgetapt, heb ik het aluminium niet gespoeld.
Ik maak 2 oplossingen door de toegevoerde hoeveelheden van de vloeistoffen te halveren, een met 10% P2NP en een met 90% P2NP. De 10% oplossing gaat direct in de kolf om de reductie te starten. De vloeistof met 90% laat ik langzaam door een trechter lopen, ik gebruik een roerstaaf en houd de temperatuur in de gaten. Deze keer moest de reductie echter worden afgetrapt met een beetje kwikzout. Ik deed dit ook nog een keer aan het eind, ongeveer 1 uur later.
YEIDcGVjmN
NmyK4DENZ7
Ik filter de reactiemassa meestal voordat ik natronloog toevoeg, omdat ik daarna een scheitrechter gebruik om de fasen te scheiden. (geen foto's)
Ik droog deze fase boven MgSO4 gedurende een nacht en zout dan uit.
Ik vang altijd alle vloeistoffen op voordat ik ze recycle of opnieuw verwerk. Toen ik de isopropanol na het vacuümfilteren bij elkaar kiepte, merkte ik dat er iets op de bodem van het bekerglas neersloeg. Ik mat de pH-waarde van alle 3 de samen gekieperde filtraten en die was ongeveer 6,5.
En ik dacht, ik voeg zwavelzuur toe en filter opnieuw, maar eerst zet ik het in de vriezer en kijk wat er gebeurt.
Wat ik te zien kreeg na ongeveer 3 uur was verbazingwekkend (foto), ik titreerde de "afval"-oplossing tot ongeveer pH6.0 met extra 7ml 1:5 H2SO4:IPA-oplossing en filterde, de opbrengst was de grootste optische van de 4.
Ik zal de weegschaal alleen altijd aan het eind gebruiken, als het product consumeerbaar is, al het andere is afval wat er niet toe doet.

Dus nu heb ik 4 opbrengsten in plaats van 3. Als het me niet uitmaakte, zou ik voortaan ook alles bij elkaar gooien en een totaalopbrengst bepalen.

Tot nu toe lijkt het erop dat de eerste synthese een gelukstreffer was, omdat het is gedaan zonder volledige samensmelting.
Ook dat mijn eerste synthese de schoonste is laat zien dat mijn manier om het reactiemengsel te filteren na de reductie de juiste is. Alle andere zien er zo vies en smerig uit, dat heeft niemand nodig.

Voor de tweede synthese wachtte ik ongeveer 40 minuten met amalgameren, maar toen maakte ik een fout. Toen ik de rondbodemkolf verwisselde en de 90% P2NP-oplossing er langzaam inliep, begon de reductie niet. Ik aarzelde te lang of wachtte tot ik weer kwikzout ging toevoegen. Ik zag te laat dat de trechter al voor 2/3 leeg was, ik had eerder moeten handelen, dus nu had ik een grote reactiemassa in de erlenmeyer, die een probleem voor me kan worden als ik niet voorzichtig ben. Ik zorgde voor koeling en haalde iets om de hete soep op te vangen die uit de bovenkant van de refluxkoeler kon schieten.
En zo gebeurde het, de reactie was niet te temmen ondanks de koeling, het ging door de koeler heen en spatte uit de bovenkant, door een bekerglas wat ik over de bovenkant zette werd het ergste voorkomen, ik moest toen alleen nog wat schoonmaken. Heb ik weer eens geluk.
Ook hier voerde ik een filtratie uit na de reductie voordat ik de alkalisatie uitvoerde. Ik denk dat de verkleuring werd veroorzaakt door de sterke reactie, ook de kleinste opbrengst zagen we hier.

Derde synthese, 40 minuten amalgamatie, toevoeging van kwikzout om de reductie te starten, maar deze keer alleen met de 10% in de rondbodemkolf, ik liet de trechter deze keer gesloten. Na de start, met koelen en voeden met oplossing, regelde ik de temperatuur op 60°C-70°C en tegen het einde startte ik de reductie opnieuw met kwikzout, wat ook succesvol was.
Deze keer werd alkalinisatie gedaan vóór het filteren, maar filteren hielp niet veel, ik moest deze grijze soep in mijn scheitrechter vullen voor fasescheiding.

Dit waren de drie inleidende verhalen, elk een beetje anders dan de andere, maar toch bepalend voor het resultaat. Nu de foto's van het zouten en de toevallige vondst van de vierde opbrengst.

Nog even kort naar de foto's:
Je ziet een elektrische pH-meter met glazen behuizing en sonde, die ik gebruik voor het titreren. Omdat sommigen veronderstellen dat je met zo'n apparaat de pH niet goed kunt bepalen als er geen water in de oplossing zit, heb ik ter vergelijking een analoge manier gebruikt. Normaal gesproken doe ik dat niet, ik vertrouw het apparaat omdat ik het getest heb, de pH-bepaling is perfect, naar mijn mening is er niets handiger in de titratie door zo'n apparaat te gebruiken.
XEHhpwvu1G
QoC61KEe7v
LpWmw9Jznk
CWi3gUL0bM
RO4tU1opMb
2eMym3TbBJ
L3cNaxAOq8
2S8EVaUBL3
03BmYNAhU2
De vier eerste oogsten na de eerste keer zouten.
W3GJ8ZHS2K
F347P56ROe
L6I1UrFZfC
SsAqK6iOyT
Ik heb de vier opbrengsten gedroogd en daarna gemalen met een molen.
VBUFMWVrkT
7w8pay2Wz9
Nu heb ik het zout opgelost in water onder een beetje verhitting, daarna de vaste stoffen afgefilterd en de oplossing met een druppel zoutzuur onder pH6 gebracht.
Daarna werd de oplossing 3 keer gewassen/geschud met respectievelijk 30ml,20ml en 10ml petroleumether. De oplossing werd vervolgens gescheiden met behulp van een scheitrechter. De petroleumether werd weggegooid. Na het uitwassen van de apolaire onzuiverheden werd de oplossing op een pH groter dan 13 gebracht met natriumhydroxide. De oplossing werd vervolgens weer drie keer gewassen/geschud met respectievelijk 60 ml, 40 ml en 20 ml petroleumether en vervolgens gescheiden met een scheitrechter door de toevoeging van NaCl.
MgSO4 werd vervolgens toegevoegd aan de afgescheiden petroleumether en gedurende 3 uur in de vriezer geplaatst, waarna het MgSO4 werd afgefiltreerd en de petroleumether werd verdampt met behulp van temperatuurregeling op een hete plaat bij 40°C.
FSeBcT3KGm
SHKBlJjOqF
Ky6JS7nCWF
VLZ7mSWjQw
UICojZx4RN
SQLiylCBtK
H0zaIdXBeL
G2owM7vxsR
M5WYjfzro6
Rz8nMZFfsO
Hal0iIb5xe
TGbRIVp0WM
WLR7gT63vx
ThiNPXbWr7
FQaqzC4ZO8
RNfZyGE2Qb
De pure amfetamineolie wordt in een bekerglas gegoten dat gevuld is met isopropanol. Dan wordt het, zoals eerder, uitgezouten door titratie, gefiltreerd en gedroogd. Ik gebruikte altijd een warmtelamp voor het drogen voordat ik een exsiccator had, wat erg goed werkt en ook relatief snel gaat.
EKb249SqvD
GHE75JeuhC
JsYU4I3eQ7
IEeVutOCli
XDTjRPs0qc
GzOsoxFb6h
739D8rfXU0
Als laatste wordt er een acetonwassing gedaan, hiervoor gebruik ik een slijpmachine en zeven om het sulfaat zo fijn mogelijk te krijgen om het oppervlak zo groot mogelijk te krijgen voor een goede reiniging.
Opnieuw is de lamp gepakt, de lamp moet zo hoog hangen dat het product niet veel warmer wordt dan 60°C.
Loi5kMqjxH
NahlgGk92j
DE9kezLRIr
FOr4LPbjBT
TRAXHyipWN
1Q0XtMfC9h
Ja en helaas mijn zeer slechte resultaat van 18,5g, dat is slechts 33% van 70%. Nog niet eens de helft van wat gebruikelijk is.
Dit is gewoon frustrerend. Ik weet gewoon niet wat ik hier verkeerd doe dat ik zo slecht ben.
Na dit resultaat heb ik de andere 3 niet meer apart gemaakt, maar bij elkaar gegooid, wat resulteerde in een totaal van ongeveer 20g. Al met al niet heel veel, maar wel een heel schoon product.

Ik sta open voor suggesties.

Attachments

• yAr1SBPHZm.jpg
    yAr1SBPHZm.jpg
    34.5 KB · Views: 427
  • mq9jDOh6EH.jpg
    mq9jDOh6EH.jpg
    35 KB · Views: 391

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Language
🇫🇷
Reaction score
168
Bedankt voor het delen van al je ervaringen met ons!
Ik ga binnenkort hetzelfde proberen dus ik volg het op de voet :)

Ik ben niet pro genoeg om je advies te geven; aan de andere kant merk ik dat je niet alles hetzelfde doet als in de video, maar het kan gelijkwaardig zijn, ik weet het niet.;)

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,870
Deals
1
Ik ben erg blij met je gedetailleerde verslag!

Last edited by a moderator:

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,870
Deals
1
@Pennywise Heb je een foto van je p2np? Bent u zeker van de kwaliteit van P2NP?

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
168
Mijn P2NP is mooi geel en als ik het herkristalliseer in isopropanol heb ik een verlies van minder dan 0,1 g, dus ik denk dat het heel schoon en zuiver is.
OOIcrh9isf

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
425
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om je werk en ervaring te delen!
Wat betreft opbrengst: sorry, ik kan niet zien wat je ruwe opbrengst was? Voor A/B en wassen? Heb je veel opbrengst verloren in het zuiveringsproces of was je opbrengst laag, zelfs in ruw product?

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
168
Ja, dat klopt, maar je zult merken dat zodra je de hoeveelheid P2NP en aluminium hoger kiest dan 5 g, het niet zo eenvoudig is om de reductie onder controle te houden met een beetje schudden en koel water. Met 20 gram P2NP en 30 gram aluminium zul je voor een onaangename verrassing komen te staan, als je erlenmeyer niet de juiste maat heeft en je koelt hem niet met ijskoud water, dan zal alles uit de bovenkant kotsen, dat beloof ik je. Daarom verhoog ik langzaam de hoeveelheid P2NP in de erlenmeyer, zodat de reactie veel langzamer verloopt.
Of dit nu de juiste techniek is en of het ook goed werkt zoals ik me voorstel, is een andere zaak.
Maar ik heb het probleem van de oncontroleerbare reactie op deze manier opgelost.
Dat ik de reactiemassa eerst filter voor de alkalinisatie, is omdat in de scheitrechter de dikke soep alles zou verstoppen. Ik vind dat de elegantere oplossing, ook dat ik minder vuil heb bij het uitzouten,
Een voordeel vind ik dat je alleen het filter goed hoeft te spoelen.
De twee reinigingsstappen aan het eind, zijn voor mij altijd onderdeel geweest van het systeem. En verder heb ik eigenlijk niet veel anders gedaan.

Zoals ik al probeerde te delen, heb ik de tussenstappen nooit gewogen totdat ik klaar was met de reinigingsstap, het gewicht is niet interessant omdat er gewoon nog vuil in zit.
Ik wil het best wegen, maar wat is het nut? Ik ben alleen geïnteresseerd in het schone en zuivere product aan het eind en dat is hoe ik succes meet.

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
425
Het is belangrijk als je wilt achterhalen wat er mis ging in de reactie om je opbrengst te minimaliseren. Dit doe je door het product in elke stap te analyseren, net zoals je probeert uit te vinden wat er mis is met een elektrisch circuit door de spanning en stroom in verschillende delen ervan te meten.
Als je tussentijdse, ruwe opbrengst veel hoger is dan je uiteindelijke opbrengst, dan weet je dat je veel onzuiverheden hebt. Dit kunnen niet-gereageerde, gedroogde precursoren of nevenproducten zijn. Samen met de kleur, geur en textuur van het tussenproduct kun je bepalen wat die onzuiverheden zijn en welk deel van de reactie ze veroorzaakt.
Het is ook goed om te weten hoeveel er uitgespoeld wordt in verschillende delen van het zuiveringsproces, om beter te kunnen bepalen wat die onzuiverheden zijn.
Maar als je ruwe en uiteindelijke opbrengst enigszins vergelijkbaar zijn, betekent dit dat je veel niet-gereageerde precursor hebt weggespoeld voordat je het ruwe product droogde.
Als je geen metingen hebt, kun je alleen maar gissen en het blindelings opnieuw proberen.

Om je reactie met het amalgaam beter te controleren door grotere hoeveelheden P2NP en amalgaam te gebruiken, zou je een of meer van deze stappen moeten proberen:
1. Investeer in een druktrechter met druknivellering en doe de toevoeging langzamer.
2. Zorg voor een goed zout/ijsbad onder je reactievat, of anders een reactiekolf met een mantel waarin je de stroom zout ijswater kunt regelen.
3. Gebruik dikker aluminium. De reactie zal minder heftig zijn en gemakkelijker te controleren. Dit kan ook je opbrengst verhogen, als het probleem niet-gereageerde precursor is.

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Language
🇫🇷
Reaction score
168
Gewoon om te weten, heb je kleinere hoeveelheden geprobeerd zoals in de video?
Zoals
10 g 1-fenyl-2-nitropeen;
100 ml isopropylalcohol;
12 g aluminium (in de vorm van gesneden huishoudfolie);
0,1 g kwiknitraat;

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
168
Bedankt voor je gedachten, ik zal in de toekomst ook de tussenstappen afwegen om je onbeantwoorde vragen te kunnen beantwoorden.

Op je punten:
1) Ik gebruik dit type trechter om de toevoer te controleren.
2) Ik heb altijd een grote kom met ijszoutwater klaarstaan dat gekoeld is tot -21°C en als de temperatuur te hoog is, koel ik ook. Voor grote reactiemassa's is zelfs deze koeling niet meer voldoende, een gecontroleerde toevoer is naar mijn mening het beste idee tot nu toe.
3) Ik gebruik industriële aluminiumfolie die veel dikker is dan normale keukenaluminiumfolie, deze heeft 36μm. Maar de volgende rol zal 50μm hebben.
Ik ben natuurlijk begonnen met kleine hoeveelheden, ik heb langzaam mijn weg erin gevoeld en de hoeveelheden langzaam opgevoerd.
Er zijn ook betere opbrengsten geweest, maar voor mij lijkt dat meer op geluk dan dat het kan liggen aan mijn manier van werken of de technieken die ik gebruik, maar dat kan ik niet geloven. Er zal iets zijn waar ik beter op moet letten dat ik nog niet in mijn hoofd heb.

Mclssmxxl

Don't buy from me
New Member
Reaction score
33
Bij 30g rno2 en papierdun gesneden folie is een zeker recept voor overflow hehe.Als ik boven de 5g substraat ga, bal ik mijn alu met de hand op, waarbij ik niet te losse niet te strakke balletjes maak.Helpt om de reactie onder controle te houden, kan wat warmte nodig hebben om het tot het einde te drijven, maar niet de hele tijd.

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
425
Geluk speelt altijd een rol. Organische chemie is tenslotte koken, en net zoals de zeer ervaren kok er altijd in zal slagen een soufflé te maken door gewoon aan te voelen wanneer het tijd is om hem eruit te halen en hoe hij de ingrediënten moet mengen, zal een minder ervaren kok de helft van de tijd falen, vloekend en niet wetend waarom :), Alexander Schulgin zei: "Organische chemie is voor mensen die van koken houden".
Maar heel erg bedankt voor het proberen en het delen van je ervaring, het is heel waardevol. Ik zou graag willen dat de meer ervaren scheikundigen ook meedoen en feedback geven.

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
168
Ik hou echt van koken, maar om succesvol te zijn, is meer intuïtie in het gebruik van kruiden de manier om te gaan. Als je met chemie kookt, gaat het waarschijnlijk meer om de techniek en hoe je die toepast, vooral als je de kwaliteit van het product consistent probeert te bereiken. Wat ik bedoel met geluk is eerder het resultaat van de reactie, dat dit niet voorspelbaar is en het altijd willekeurig is, hoeveel P2NP nu gereduceerd is tot amfetamine, onder altijd dezelfde omstandigheden. Alsof ik de reactie niet kan beïnvloeden en het moet nemen zoals het komt. En daar geloof ik niet in, er moet een techniek zijn die mij garandeert dat ik altijd consequent een bepaalde hoeveelheid met een bepaalde kwaliteit eruit krijg.

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
168
Zoals ik al zei, gebruik ik iets dikkere industriële aluminiumfolie en versnipper ik het met een versnipperaar, wat heel snel en heel gelijkmatig gaat. Ik heb hier nooit andere technieken gebruikt.

WillD

Expert
Reaction score
1,056
Als het verkreukelde folie is, kan er een probleem zijn. Grote stukken aluminium van chemische kwaliteit (korrels) reageren wanneer de oxidelaag wordt verwijderd en aluminium actief wordt en reageert met water (zuur). In jouw geval is industrieel aluminium geen accuraat begrip.

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
168
Wacht, moet ik geen folie gebruiken? Ik heb het tot nu toe altijd zo gedaan, wat is daar mis mee?

Saul

Don't buy from me
Resident
Reaction score
134

je hebt verschillende diktes in allu folie standaard is 15 micron dikte
maar als je zoekt vind je ook 5 micron.
deze werkt veel beter denk ik ;-)

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
168
ok, dus het ligt aan mijn folie, dan kun je dit ook uitleggen en ook vertellen waarom er ondanks de folie compleet andere opbrengsten mogelijk zijn, want ik heb nog nooit een andere gebruikt dan deze en er waren al hele goede syntheses met veel en goede opbrengsten. Als ik begrijp waarom de dikkere folie de reden is waarom mijn resultaten zo anders zijn, zou me dat enorm helpen. Voor zover ik heb gelezen en begrepen, reageert dunne folie veel sneller en heftiger in tegenstelling tot dikke folie die langzamer reageert en makkelijker te controleren is.

Mclssmxxl

Don't buy from me
New Member
Reaction score
33
Nou, ik zou denken dat in het algemeen een reactie die loopt tot het einde bij een constante zeg 60 C, in vergelijking met een reactie die snel gaat tot 80 C, dan wordt afgekoeld, opnieuw verwarmd etc zal een betere opbrengst te hebben.Gewoon mijn denken, misschien kan iemand me corrigeren.Heb je geprobeerd zeef op een losse mesh en niet filteren na rno2 toevoeging? Ik heb 2 keer gefilterd na deze stap op papier en beide keren was mijn opbrengst laag, maar het kan coïncidentie zijn.Een beetje Al is prima voor het alkaliseren, het gaat gewoon reageren met de soda en oplossen in de waterlaag.
Leg er ook niet te veel nadruk op, blijf het op kleine schaal doen en je zult snel consistente opbrengsten krijgen.

Loooow

Don't buy from me
New Member
Reaction score
9