Question Beste manier om P2NP kristallen te herkristalliseren

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Wat is de beste manier om P2NP kristallen te herkristalliseren voor zuiverheid? Welk oplosmiddel moet er gebruikt worden?

Zijn er nog andere details waar je op moet letten?
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Ik heb moeite om alle sporen van actieve kool uit de P2NP-kristallen te verwijderen, zelfs met vacuümfiltratie met aceton en/of het oplosmiddel waarin het was opgelost.

Kan iemand mij vertellen hoe ik alle actieve kool volledig kan verwijderen uit de P2NP-kristallen?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Los alle kristallen weer op en gebruik een kleine hoeveelheid vlokmiddel, filter heet of in ieder geval warm.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Dat zal ik proberen. Welk vlokmiddel raad je aan?
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
ik heb het vlokmiddel geprobeerd. ik heb eerst P2NP opgelost in methanol en toen het vlokmiddel toegevoegd in een hoeveelheid die gelijk was aan de hoeveelheid P2NP die ik had. ik heb het 1 uur geroerd bij ongeveer 120C, toen heb ik het snel in een bekerglas gegoten en in de vriezer gezet. toen ik het de volgende dag eruit haalde, was het een heldere donkergroene oplossing met niets dat kristalliseerde, maar er lag wel een klein beetje zwart bezinksel op de bodem. (ik gebruikte een kleine hoeveelheid P2NP van ongeveer 100mg).

Ik denk dat ik de koolstofstap moet overslaan als ik niet alle sporen ervan kan verwijderen.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Het doel van de flocculant is om de deeltjes samen te voegen zodat je ze kunt filteren.
Het is ook de bedoeling dat je actieve kool in brokken gebruikt, niet in poedervorm.
Maar je hebt gelijk, vers beginnen is beter.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Ja, sorry, ik vergat te zeggen dat ik de oplossing heb gefilterd nadat ik het uit de kokende erlenmeyer had gegoten en voordat ik het in de vriezer plaatste.

Ik wist niet dat de actieve kool in brokken moest zijn.
 

chemistry.mob

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 12, 2023
Messages
80
Reaction score
34
Points
18
Sorry voor mijn onwetendheid, waarom wil je de P2NP kristallen herkristalliseren? Hebben die van jou zo'n lage zuiverheid? Ik heb gesproken met een Chinese leverancier op Alibaba, die 99% zuiverheid biedt.
Ik denk dat je de chemische synthese van P2NP zelf hebt gedaan.
bedankt!!!
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Nee, het wordt alleen aanbevolen om te doen als je er een amfetaminesynthese mee gaat doen, omdat de opbrengst van de amfetamine blijkbaar sterk afhankelijk is van de zuiverheid van de P2NP-kristallen, dus herkristallisatie wordt aanbevolen.
 

skanderbeg

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Oct 14, 2022
Messages
59
Reaction score
33
Points
18
ACTIEVE KOOL IN P2NP??? Ik maak de mijne met Nitro Benz GAA en Cyclo, hoe krijg je daar actieve kool van? Sorry, gewoon nieuwsgierig.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Het wordt alleen gebruikt om P2NP schoon te maken, niet om het te synthetiseren.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Kan iemand mij ook aanraden hoe ik de vlekken van actieve kool aan de binnenkant van mijn buchnertrechter kan verwijderen? Ik heb natriumhydroxide geprobeerd en de reinigingsoplossing die ik op BB heb gevonden op basis van natriumhydroxide en ethylalcohol, maar niets werkt.
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Heb je zulke kleine metalen balletjes, ongeveer 50 stuks, die ook gebruikt worden voor wijnkaraffen? Zo bereik je een mechanische reiniging door wrijving, mocht de borstel niet voldoende zijn.
En neem 35% HCL plus ethanol, verhouding 1:3 en geef de hele tijd om in te werken, tot nu toe heb ik alles opgelost gekregen.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Ja, maar de vlekken zitten op de wanden tussen de filterplaat en de onderste slangadapter, dus er is geen manier om er fysiek bij te komen. Ik heb de hcl-oplossing nog niet eerder gebruikt, dus bedankt daarvoor. Ik zal het proberen en kijken.
 
Top