Cannabidiol (CBD) isomerisatie naar psychoactieve cannabinoïden

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Met Accuzuur
1. 1 g CBD werd toegevoegd aan 35 ml ethanol 95% in een rondbodemkolf (RBF) van 50 ml.
2. Het werd in een warmwaterbad geplaatst bij een temperatuur van 10 °C. In een heet waterbad van 70°C geplaatst.
3. Zodra de CBD was opgelost, werden 4 druppels 35% zwavelzuur toegevoegd om de oplossing aan te zuren, pH < 3.
4. Het mengsel liet men refluxen gedurende 5 minuten. Het mengsel mocht 24 uur refluxen in het waterbad van 70°C.
5. Na afloop werden 5 druppels 10M NaOH gebruikt om de oplossing te basificeren tot de pH groter dan 10 was, waardoor het zwavelzuur als natriumsulfaat werd verwijderd.
6. De reactie werd vervolgens gefiltreerd om het zwavelzuur te verwijderen. De reactie werd vervolgens gefilterd om het natriumsulfaat te verwijderen, waardoor alleen de cannabinoïden zich nog in de resterende ethanoloplossing bevonden.
7. Bij de 0 uur durende monsterextractie werd alleen CBD gevonden bij 2,80 min, wat overeenkomt met de referentiemonsters van 2,80 min. Na 1 uur was de CBD-piek verminderd, maar nog steeds de belangrijkste piek. Na 24 uur begonnen echter andere onzuiverheden toe te nemen, zoals bij 2,18 min en 3,40 min, die 8-OH-iso-HHC en 9α-OH-HHC bleken te zijn. Bovendien werd het D 9-THC en D 8-THC doublet gevonden bij 4,10 min en 4,22 min. Een andere piek bij 3,77 min bleek een isomerisatiepiek van D 9-THC te zijn en wordt verondersteld D 11-THC of D 7-THC te zijn. Deze methode isomeriseerde niet alle CBD, zelfs niet na 24 uur. De CBD-piek was echter niet langer de meest prominente piek in het monster. De grootste piek bleek de 3,38 piek te zijn, die 9α-OH-HHC was.
CjShfZDB9T

Met zoutzuur

1. 1 g CBD werd toegevoegd aan 35 ml ethanol 95% in een RBF van 50 ml.
2. Het werd in een heet waterbad van 70°C geplaatst. In een heet waterbad van 70°C geplaatst.
3. Zodra de CBD was opgelost, werd 47,3 ml zoutzuur van 37% aan de oplossing toegevoegd, waardoor het een eindconcentratie van 0,05% HCl werd met een pH van minder dan 5.
4. Het mengsel werd gedurende een refluxperiode op een temperatuur van 70°C gebracht. Het mengsel mocht 24 uur refluxen in het waterbad van 70°C.
5. Bij de 0 uur durende monsterextractie werd alleen CBD gevonden bij 2,80 min, wat overeenkomt met de referentiemonsters van 2,80 min. Na 1 uur was de CBD-piek verminderd, maar nog steeds de belangrijkste piek. Na 24 uur begonnen echter andere onzuiverheden toe te nemen, zoals bij 2,18 min en 3,40 min, die 8-OH-iso-HHC en 9α-OH-HHC bleken te zijn. Bovendien werd het D 9-THC en D 8-THC doublet gevonden bij 4,10 min en 4,22 min. Een andere piek bij 3,77 min bleek een isomerisatiepiek van D 9-THC te zijn en wordt verondersteld D 11-THC of D 7-THC te zijn. Fragmentatie werd uitgevoerd en bleek dezelfde fragmentatie en verhoudingen te hebben als D 9-THC en D 8-THC, wat bevestigt dat het een isomeer is van D 9-THC en D 8-THC. Deze methode isomeriseerde niet alle CBD, zelfs niet na 24 uur. De CBD-piek was echter niet langer de meest prominente piek in het monster. De grootste piek bleek de 3,38 piek te zijn, die 9α-OH-HHC was.
MHkFgXBj3D

Met ijsazijn

1. 1 g CBD werd toegevoegd aan 35 ml ethanol 95% in een RBF van 50 ml.
2 . Het mengsel werd in een heet waterbad van 70 °C geplaatst.
3. Zodra CBD was opgelost, werd 1,909 ml 99% ijsazijn toegevoegd. Zodra de CBD was opgelost, werd 1,909 ml 99% ijsazijn aan de oplossing toegevoegd, waardoor de eindconcentratie 5,2% azijnzuur werd.
4. Het mengsel werd gedurende een refluxperiode op een temperatuur van 70°C gebracht. Het mengsel mocht 24 uur refluxen in het waterbad van 70°C.
5. Bij de 0 uur durende monsterextractie werd alleen CBD gevonden bij 2,80 min, wat overeenkomt met de referentiemonsters van 2,80 min. Na 1 uur werden veranderingen van CBD-isomerisatie alleen gevonden als een toename van de piek bij 3,77, waarvan wordt aangenomen dat het D 11-THC of D 7-THC is. Na 4 uur werd een duidelijke piek gevonden van toenemende D 9-THC. Na 24 uur werd de reactie geanalyseerd en bleek dat 11-5 00 -dihydroxy-CBD, 8-OH-iso-HHC, CBD, 10-methoxy-THC en D 9-THC werden gevonden bij respectievelijk 1,96 min, 2,22 min, 2,80 min, 3,50 min en 4,11 min. De verbinding bij 3,77 min werd gevonden in deze spectra en was het meest overvloedig na 24 uur.
KIAQs4MNao
 
Last edited by a moderator:

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
Enkele vragen over de azijnmethode:

  1. Zou het niet mogelijk moeten zijn om de reactie op elk moment te stoppen met soda? Als ik bijvoorbeeld D9 wil krijgen, kan ik na 4 uur reactie wat soda toevoegen, toch?
    1. Laten we zeggen dat ik geen soda over wil hebben: Zou ik dan gewoon de ethanol+azijn kunnen verdampen om de reactie te stoppen in plaats van soda te gebruiken?
      1. Het zou toch geen verschil moeten maken als ik de temperatuur zo opvoer dat alle ethanol+azijn na 5-6 uur verdampt is?
  2. En is het niet mogelijk om 15% citroenzuur te gebruiken in plaats van 5% azijnzuur, wat hetzelfde resultaat zou moeten opleveren?
    Ik realiseerde me net dat azijnzuur zinvoller is omdat het verdampt kan worden onder het smeltpunt van CBD. Ik was bang dat het de smaak zou beïnvloeden, maar het kan waarschijnlijk worden weggewassen en 2ml in 50ml is geen sterke geur.
  3. De hoeveelheid gebruikte CBD (zolang het maar goed oplost) is niet relevant, ik zou bijvoorbeeld 2g in dezelfde 50ml oplossing kunnen gebruiken, toch?

Bron
 
Last edited:

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
1. Je kunt de isomerisatie op elk moment stoppen door de reactie af te koelen. Het kookpunt van azijn laat het idee van verdamping niet toe. Met een verhoging van de temperatuur kan de isomerisatie sneller verlopen, maar op een heel andere manier.
2. Als we een verzadigde oplossing van natrium- (of kalium-) hydroxide gebruiken, krijgen we een dichte waterige laag van onderen, waarin ook azijn zal gaan in de vorm van natriumacetaat. Daarboven ontstaat een zuiver ethanolextract, dat we na het decanteren kunnen indampen om zuivere cannabinoïden te verkrijgen.
3. Bij het opschalen kunnen we de hoeveelheden ethanol verminderen op basis van de werkelijke oplosbaarheid, dat klopt.
 

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
@William Dampier Ik waardeer je inzichten zeer. Nogmaals bedankt. U verricht hier heldenwerk. We zouden een eigen nobelprijs moeten instellen voor het darknet, omdat je hier duidelijk de mensheid helpt.

Weet iemand een manier om CBD oplosbaar te maken in water (als dat al mogelijk is)? Ik heb op YouTube winkels gevonden die CBD verkopen die oplosbaar is in water en ik vermoed dat het op de een of andere manier "een trucje" is met de oplossing waar de CBD in zit, maar hoe doen ze dat?

Ik vraag het omdat pure "drinkbare" Ethanol hier veel kost vanwege de belasting (Alcohol om te drinken wordt zwaar belast, dus ze belasten Ethanol ook om te voorkomen dat mensen het kopen om hun eigen "moonshines" te maken). Misschien kan ik methanol gebruiken? Ik denk dat ik ook een olie zoals Tolueen zou kunnen gebruiken (?), maar ik dacht dat het misschien goedkoper was om gedestilleerd water te gebruiken (waarin CBD niet goed genoeg oplost, wat resulteert in opgesloten CBD in zijn eigen olie die de oplossing niet raakt. Helaas heb ik geen roerstaaf hete plaat, ik heb wel een hete plaat en roerstaaf maar dat zijn aparte apparaten).

Sorry als ik noobvragen stel: Ik ben pas sinds kort geïnteresseerd in scheikunde en ik wou dat ik het had gestudeerd in plaats van wat ik nu doe.
 
Last edited:

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 2, 2023
Messages
309
Reaction score
29
Points
28
Je zou het boek 'Psychedelic chemistry' eens moeten lezen, geschreven door 'Michael Valentine Smith', een pseudoniem van een andere bekende psychedelische chemicus en gewoon een fantastische allround chemicus. Het is geschreven, geloof ik, in de jaren 70. Er staat ook veel in over cannabischemie... dit spul is niet nieuw, evenmin als de anologen die voornamelijk door de Amerikaanse overheid zijn gemaakt.
Het is grappig omdat films als Pineapple Express het doen lijken alsof de Amerikaanse overheid de sterkste wiet ter wereld heeft ontwikkeld.
Waarom zouden ze de moeite nemen als ze scheikundigen hadden die werkten aan D9-THCO! Vergeet niet dat de meeste thco die overal verkocht wordt d8-thco is, wat een stuk zwakker is IME.
Het is een goed boek om te hebben, hoewel ik er zeker van ben (nou ja, ik weet het) dat de dingen een stuk verder zijn gegaan met betrekking tot sommige synths - het is net als pihkal nu duidelijk verouderd is in termen van beschikbare precursors - voor het grootste deel.
Ik denk dat veel mensen zien dat het 'gewoon CBD koken in een zuur is - welk zuur dan ook en je krijgt 100% d9-THC - ik zeg niet dat jij het bent, maar ik heb idioten op Reddit gezien die er vragen over stelden met 0 analytische apparatuur - dat is het ding dat me bang maakt om met cannabinoïden te werken - ze zijn zo plakkerig en over het algemeen vervelend! Ik heb er zelf ook over nagedacht om dit te doen, maar bedacht me toen dat er geen manier is om te controleren wat je hebt, tenzij je verbonden bent met een universiteit.
Hamilton heeft trouwens een geweldige podcast met hem, er komen echt interessante dingen aan bod tijdens de 2 uur durende discussie.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
In water oplosbare CBD is mogelijk, het wordt verkregen door complexen te maken die de oorspronkelijke eigenschap veranderen, bijvoorbeeld met beta-cyclodextrinen. Dit kan in een ander onderwerp worden besproken, aangezien deze complexen niet geschikt zijn voor het bovenstaande isomerisatieproces.

Het gebruik van methanol, tolueen (benzeen) is mogelijk, maar de reactieomstandigheden zullen anders zijn. Er zijn gegevens over de isomerisatie van CBD in THC in benzeen + PTSA en gegevens over het gebruik van zowel methanol en zoutzuur als methanol en PTSA. We kunnen experimenteren met een verscheidenheid aan laagkokende oplosmiddelen en sterke zuren (azijnzuur is relatief zwak, maar nog steeds geschikt).
 

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
Ik ga vandaag zoutzuur (30%), ethanol 93% (of zelfs 96%, ik weet het niet meer), tolueen en natriumhydroxide van farmaceutische oorsprong kopen. Ik heb al wat azijnzuur van voedselkwaliteit.

En ik heb 300g CBD, het feest kan beginnen! Om wettelijke redenen kan ik niet meer dan 10g batches produceren.

Bekijk bijlage 2212

De kwaliteit lijkt goed te zijn, volgens de meegeleverde labtest (kan online worden gecontroleerd met een QR-code) is het boven de 99%, maar hij had het in de tussentijd kunnen snijden, dus ik besloot om het met water te mengen (wanneer ik noïden uit China koop, zijn er meerdere lagen van het poeder, bijv. een deel van het poeder kan de bodem bereiken terwijl het andere deel boven het water stroomt):

Bijlage 2214 bekijken

Na ongeveer 12 uur lost de CBD nog steeds niet op met water:

Bekijk bijlage 2213

Darknet Nobelprijs kandidaat Dr. prof. William Dampier, vertel me wat ik moet doen en ik zal het opnemen als video en de kennis delen.

Laten we gewoon "aannemen" dat ik een idioot ben...

Ik heb een industriële ventilator (gemaakt om de hitte te verwijderen bij het kweken van cananbis). Ik ben er vrij zeker van dat het genoeg is (ongeveer 500L/s) omdat je niet echt kunt ademen met dat ding aan.

Labbeschermingsmiddelen komen vandaag aan:

  • Masker (vervangbare filters) met ingebouwde bril (het lijkt erop dat het op je gezicht blijft zitten).
  • Een goedkope bril (die me geen veilig gevoel geeft)
  • Waterbestendig masker voor skiën (om mijn huid op het hoofd te beschermen)
  • Katoenen laboratoriumjas, op zoek naar een jas die bestand is tegen chemicaliën en die binnen een paar seconden uitgetrokken kan worden als dat nodig is
  • Nitril handschoenen

Ik heb deze bescherming niet nodig zolang ik niet met HCL werk, toch? Dus ik train (doe labbeschermingservaring op) in het begin met voedselveilige methodes zoals de azijnmethode en ga dan verder met het gebruik van HCL.
 
Last edited:

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Wat je hebt, een zuiver materiaal van de CBD, is geweldig! Het werkgebied voor chemie moet zo dicht mogelijk bij de locatie van de afzuigventilator liggen. Verzamel de wanden aan de zijkanten van het werkgebied om de efficiëntie plaatselijk te verhogen. Werken met zoutzuur is niet erg gevaarlijk als we afzuiging, handschoenen en voorzichtigheid gebruiken. Neem subtielere nitril handschoenen voor het gemak van het werk en wissel ze vaker in geval van besmetting. Dikke handschoenen kunnen meer problemen veroorzaken dan veiligheid. Het gebruik van een volgelaatsmasker met filter is sowieso een goed idee. Als het gaat om beschermende kleding voor op het werk, benader dan DuPoint Tyvek. Dergelijke overalls of vergelijkbare overalls kunnen met een marge worden gekocht. Waterdichte rubberen laarzen zijn de beste oplossing om de voeten te beschermen. Als er zoutzuur op de huid is gekomen, spoel het dan af met overvloedig water met zeep. Als we een huidreactie op zuur hebben, kan het geen kwaad om antihistaminica bij de hand te hebben. Als we plotseling sterk geïnspireerd raken door een paar zoutzuren, dan voeren we hyperventilatie van de longen uit. 15 minuten diep inademen en uitademen, snel en vaak, buiten. Maar over het algemeen is werken met zoutzuur niet zo gevaarlijk als het lijkt. Als je waardevolle metalen voorwerpen in het werkgebied hebt, raad ik aan om ze te verwijderen, omdat er een risico op corrosie door de damp van het zuur bestaat. Dit zijn algemene aanbevelingen, maar met betrekking tot ons specifieke geval van zoutzuur in de reactie is niet zo veel, om je zorgen over te maken.
 
Last edited by a moderator:

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
Bedankt.

Ik denk dat de meest noob-vriendelijke reactie de "azijnzuurreactie" is, toch? Ik denk dat ik om veiligheidsredenen deze ga gebruiken totdat ik genoeg "training" heb.

Moet het ijsachtig zijn, is het mogelijk om vloeibaar azijnzuur (kamertemperatuur) te gebruiken?

Laten we zeggen dat we aan het einde van de reactie zijn, dus we koelen het af om het te stoppen.

Nu zit ik met THC in ethanol vermengd met azijnzuur.

Hoe verwijder ik de ethanol en het azijnzuur?

Zal het werken als ik het gewoon laat bevriezen tot 0° (normale vriezer). Ethanol zal nog steeds vloeibaar blijven maar het azijnzuur zou een vaste stof moeten worden bij 8° zodat ik het er gewoon uit kan halen, toch?

Als ik de ethanol wil verwijderen, kan ik het dan gewoon verwarmen tot 80° (voorverwarmd en zo plat mogelijk om meer contact te krijgen tussen ethanol en hete lucht) om de ethanol te verdampen?
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Controleer eerst het percentage "huishoudazijnzuur". Als het zuur te waterig is, heb je misschien iets meer ethanol nodig om het op te lossen. Natuurlijk gebruiken we vloeibaar zuur, in het geval van chemisch zuiver ijsazijn zal het bevriezen tot kristallen bij 16*C, maar we moeten het opwarmen. Het zuur scheiden na het bevriezen is een slecht idee, de alcohol zal het op zichzelf houden. We blussen de rest van het zuur af met een verzadigde oplossing van alkali, en het zal overgaan in een in water oplosbaar metaalzout. Een dichte verzadigde waterige oplossing van zouten en alkali zorgt ervoor dat het mengsel zich scheidt in twee lagen, de onderste waterlaag en de bovenste laag ethanolextract met THC. Door de ethanollaag te scheiden, kunnen we deze verdampen.
 

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
Dank u. Welke alkali moet ik gebruiken? Ik heb natriumcarbonaat (en binnenkort natriumhydroxide), denk je dat die zullen werken? En hoeveel alkali heb ik nodig per azijnzuur? Ik heb het gevoel dat het antwoord misschien niet zo simpel is als "3mg soda / 1ml azijnzuur", dus gooi me maar wat lezingen voor de voeten (links) die ik moet lezen voordat ik weer zulke domme vragen stel.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Je kunt het beste natriumhydroxide gebruiken. Je kunt een redelijk geconcentreerde oplossing van 1 g alkali in 2 ml water gebruiken. Je hebt ongeveer 1,5 g natriumhydroxide per gram CBD nodig.
 
Last edited by a moderator:

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
Je had gelijk, ik moest ook wat azijnzuur kopen (98%).

Dit is wat ik tot nu toe heb gedaan:
  1. Meng 10g CBD in 50ml Ethanol (96%) (loste heel snel op). Gebruikte een klein potje (plastic werd alleen gebruikt toen ik de ml moest afmeten).
  2. Verplaatste het in een voorverwarmde oven op 70° (luchtcirculatie was uitgeschakeld.
  3. Het duurde een tijdje (ongeveer 50min) tot de oplossing 70° C was (controleerde het met temp metingen die eigenlijk bedoeld zijn om de temperatuur van grill steaks etc. te controleren).
  4. Voeg 2 ml azijnzuur toe.
  5. Bleef ongeveer 10 uur in de oven. Sindsdien afgekoeld tot kamertemperatuur.
Ik heb de geur onderschat. Het ruïneerde de oven. Ik denk dat ik van de geur af ben door de oven gewoon op 300° te laten draaien (ik ben blij dat hij zichzelf kan schoonmaken).

Nu zit ik met 23ml Ethanol. Het ruikt nog steeds heel erg - ik ruik geen Ethanol meer maar alleen azijnzuur. Als ik het me goed herinner rook het meer naar Ethanol voordat het verdampen begon. Heb ik iets verkeerd gedaan?

Ik wou dat er een manier was om te testen of het hoog maakt...
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Na het toevoegen van azijnzuur was het nodig om de pH te meten. Maak geen reactie in de oven, dat is gevaarlijk! Verdampingen moeten naar de afzuigventilatie gaan. Het is erg gevaarlijk om de oven te gebruiken. We hebben een kookplaat en roerstaaf nodig, idealiter indicatorpapier.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Als je je bezighoudt met kweken, dan is de zuurgraad van de grond en het mengsel van meststoffen gecontroleerd. Je hebt een geijkte elektronische pH-meter of pH-indicatorpapier nodig. Door een van de bovenstaande zuren toe te voegen, richten we ons meer op pH < 3, dat wil zeggen dat het indicatorpapier rood, zuur moet zijn. Dan kan het isomerisatieproces plaatsvinden bij verhitting. Voor verwarming is het beter om hittebestendig glas en een magnetische roerder te gebruiken. Verwarm alleen onder afzuigventilatie of met een koelcondensor. Ethanolverdamping kan leiden tot ontsteking. Een brandblusser bij de hand zou een goed idee zijn.
 
Last edited by a moderator:

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Dus... We gebruiken in dit geval open lucht, geen oven, magnetron en dergelijke. Voor verhitting onder afzuiging gebruiken we een kookplaat of magneetroerder. Bij verhitting op de elektrische kookplaat roeren we met een glazen of teflon staafje. Als we een magneetroerder hebben, zit er in de kit een teflon magneet om te roeren. In dit geval kunnen we voor de reactie een glazen erlenmeyer met platte bodem en een condensor gebruiken.
ZKUnrgP7sq
7W5NCSzXFU
6m4eA2l0fv


Met refluxkoeler zonder koeling zal de verdamping erboven vliegen, en veiliger zijn. Met koeling van de condensor kunnen we een reactie maken, zonder koeling - verdamping van ethanol.
HGuJ7E4XRT

Dit moet ongeveer indicatorpapier zijn na toevoeging van zuur aan het reactiemengsel.
Ethanol kookt ongeveer 80 *C, we moeten het niet van tevoren volledig laten verdampen. Volledige verdamping van alcohol kunnen we alleen toegeven na het toevoegen van alkalisch water en het scheiden van alcohol uit het mengsel. Wat je hebt gekregen als een mislukte ervaring, bewaar je voor verdere actie. Azijngeur moet worden verwijderd bij verwerking met een alkalische oplossing.
 
Last edited by a moderator:

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
Ok, ik denk dat ik geluk heb gehad en dat 27 ml niet genoeg was.

Ik ga proberen om voor mezelf een lab te maken met cannabis kweekapparatuur (ik heb een tent van 1,2mx1,2mx2m en een ronde tafel van 1,2m en ik denk dat ze perfect bij elkaar passen. Ik kan hem aan één kant helemaal openen en in principe van buitenaf werken. (Ik zou niet in de tent blijven) De ventilator verwijdert/pompt de lucht uit de tent (in het beste geval is alle techniek zoals stroomadapters etc. buiten de tent).


Wat is volgens jullie beter om de lucht uit de tent te pompen (de ventilator staat fysiek buiten, de techniek wordt minder blootgesteld aan de binnenkant). Ik zal een koolstoffilter gebruiken bij die buis die pompt (zodat de chemicaliën eerst het filter in moeten voordat ze door de ventilator naar de volgende buis gaan die naar buiten leidt).

Het probleem is dat de ventilator _kan_ lekken (zou niet mogen gebeuren), dus ik denk dat het voor mijn veiligheid beter is om de ventilator in de tent te plaatsen en gewoon met wat tape te beschermen tegen contact met de chemicaliën (?).

Stel het je zo voor:

RtXGkmy2dK

Maar de ventilator zou buiten staan. Er zou geen draaiende ventilator in de tent zijn. Geen grote lamp. Die lampen hebben meestal touwen die op verschillende lengtes kunnen worden ingesteld (zodat je de afstand tot de polant kunt regelen). Ik zou die gebruiken om de afstand tot de verdamping te regelen.
Stel je het voor met een tafel aan de binnenkant en 2m hoogte.

Denk je dat het goed is om er techniek in te hebben?

Misschien moeten we deze opmerking verplaatsen naar "Tent home lab"?


P.S. We hebben net op hetzelfde moment gepost. Ja, ik zal een roerende kookplaat kopen.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Ja, we kunnen de "chemische tent", "kweekkast" gebruiken voor onze doeleinden. Dit wordt vaak gedaan. Een opklapbare tafel voor toeristen kan een werkruimte in een tent worden. De volgende handelingen proberen we van tevoren met ons af te stemmen om geen gevaarlijke situaties te creëren.
 
Last edited by a moderator:

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
Ik heb vuist nodig om een veilige omgeving te bouwen... bijv. twee koolstoffilterventilatoren (één onder de tafel) en wat opslagruimte onder de tafel. Ook een brandblusser. Ik heb al een aantal buizen zoals degene die je op de foto liet zien - 2 met een rechte glazen pijp en 2 met een spiraalvormige pijp aan de binnenkant. Ik heb een pomp om de pijp te koelen.

Natuurlijk handschoenen aan de binnen- en buitenkant.

Wat moet ik nog meer controleren voor een veilige thuislabo-omgeving? Slashbescherming; Tech buiten; Brandblusser; Handschoenen; Chemisch veilige labuitrusting (bril, gasmasker, chemisch veilige jas en broek, schoenen/plastic laarzen, waterbeschermend skimasker enz.

Ik heb wat youtube-video's "Chemistry is dangerous" bekeken en ik heb bijvoorbeeld 10 minuten geleden geleerd hoe je handschoenen correct/veilig uitdoet. Je praat hier met een absolute idioot.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Heb je een refluxcondensor? Kun je de foto laten zien? Zijn er dan kolven?
 
Last edited by a moderator:

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
Refulx = Brengt de druppels terug naar de verwarmingsoplossing? Nee, die heb ik niet.

Maar ik heb er 2 zoals deze:
JQKSLAHJt3


En 2 met een spiraalvormige buis aan de binnenkant.


Ik heb geen kolven omdat ik alleen met potten werk. Ik denk erover om mezelf Jarry te noemen.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
514
Reaction score
278
Points
63
Jarry, probeer alsjeblieft een rubberen plug met een gat erin te maken voor je condensor.
 
Top