Cannabidiol (CBD) isomerisatie naar psychoactieve cannabinoïden

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
Dus mengde ik nu 20 g soda van voedselkwaliteit (ik heb het toch al eerder verpest, dus waarom niet doorgaan). Ik heb het ongeveer 1 uur gemengd met een roerstaaf. Er was niet genoeg Ethanol om te scheiden dus voegde ik (voor het roeren) 40ml Ethanol toe.

J0vNamVctE


Verwijder de bovenste laag met een injectiespuit - grappig, het werd uiteindelijk 50ml dus ongeveer 13ml zit nog vast in de soda - en gooide het in een kookpot (laagste verwarmingspunt 56°).


SoG74csAHi


Ik ga die troep snel genoeg roken. Het ruikt nog steeds, maar veel beter dan voorheen.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
Bedankt voor het verslag! Ik zal het een andere keer beter doen.
 

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
Vraag over de methode met HCL:

Wat gebeurt er met de HCL als het verwarmd wordt tot ~70°? Verdampt het niet weg tijdens de reactietijd (4u-12u++)? Ik weet dat HCL zijn kookpunt verandert afhankelijk van de concentratie, maar ik weet niet hoe het precies werkt.

Een andere vraag: Hoe gaan we de HCL sowieso verwijderen na de reactietijd?
 

Hans-Dietrich

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 4, 2021
Messages
47
Reaction score
44
Points
18
Geen enkele manier. Preciezer gezegd, er mag geen vrij zuur zijn. Als er na het verkrijgen van het hydrochloride overtollig zuur overblijft, dan kan de stof opgelost worden in ethanol en de ethanol verdampt worden aan een zacht kookpunt.
 

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
Wat is vrij zuur?

Dus als ik het goed begrijp, zou bij het verwarmen van ethanol met HCL de HCL moeten verdampen? Het maakt me niet uit of ik ethanol verlies.

Natuurlijk zal bij reflux de HCL teruglopen onder de juiste omstandigheden met een lage koelkasttemperatuur?

En nu weet je waarom ik vroeg naar een gesloten systeem, ik ben bang dat de HCL zal verdampen.
 

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
Is hier niet ergens een rekenfout:

1. 1 g CBD werd toegevoegd aan 35 ml ethanol 95% in een RBF van 50 ml.
2. In een warmwaterbad van 70 *C geplaatst.
3. 3. Zodra de CBD was opgelost, werd 47,3 ml zoutzuur van 37% aan de oplossing toegevoegd, waardoor het een eindconcentratie van 0,05% HCl werd met een pH van minder dan 2,5 %.

Moet het niet zijn "Nadat CBD was opgelost, werd 0,0473 ml van 37% zoutzuur aan de oplossing toegevoegd, waardoor het een eindconcentratie van 0,05% HCl werd met een pH van minder dan"?
 
Last edited:

Hans-Dietrich

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 4, 2021
Messages
47
Reaction score
44
Points
18
Vrij zuur - dus het bleef in de oplossing, maar kwam niet in reactie. Over het algemeen is HCl een gas. In dit geval, als ik alles goed heb begrepen, zijn er duidelijk tekenen van HCl in het eindproduct. Om die te verwijderen, kun je het product gewoon mengen met ethanol en vervolgens indampen. Het zuur zal met de ethanoldamp ontsnappen.
 

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
1. Reinig alle apparatuur met zuivere ethanol (geen schoonmaakalcohol, want dat bevat stoffen waardoor je gaat prikken)
2. Gebruikte ~99,84375ml 96% Ethanol gemengd met 12g 99,7% CBD.
3. Bereid een waterbad voor op 70° (ik weet niet zeker of het waterbad goed is ingesteld, controleer de foto's, maar het water staat hoger dan de ethanol)
4. Los ondertussen CBD op met ethanol
5. Toen het waterbad 70° was heb ik de "gangsta reflux" erin gedaan.
6. Na 10-20min voegde ik er ~0.15625ml 32% HCL aan toe.
6. Nu: Laat het ongeveer 12u 17u zitten
6a. Nu: Ververs alle 2u of zo het water met nieuw ijs (ik weet dat gedroogd ijs beter is omdat het direct de "koelkast" raakt).

Bijlage 3017 bekijken
 
Last edited:

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
6c. Het mengsel veranderde van kleur na ongeveer 4 uur naar meer oranje/geel.
6d Het mengsel veranderde van kleur na ongeveer 12 uur naar meer rood/bruin
7. Het mengsel werd op een glad glazen achterwerk gelegd (gemakkelijk weg te krassen, de impregnering zit aan de andere kant, dus het is helemaal "glad").
8. Ik wilde de overgebleven ethanol verdampen bij 60°, maar dat mislukte omdat het "temperatuurstaafje" niet goed was geplaatst, dus ik heb het oververhit (het kookte niet) en de ethanol verdampte veel sneller dan verwacht en ik weet zeker dat veel van het product hier verloren is gegaan door de oververhitting.
9. Laat het afkoelen tot het warm/heet is zodat het nog steeds min of meer een vloeistof is, de kleur is hetzelfde als verwacht in THC patronen, het ruikt zoals de inhoud van THC patronen.
10. Volledig afgekoeld tot kamertemperatuur (22°) en het is een vaste stof.

Nu ga ik het uitkrabben, op de een of andere manier in een patroon of crackpijp stoppen en roken. De opbrengst is niet geweldig, maar ik ga het de volgende keer beter doen.

Bekijk bijlage 3124

11. Verwarm alles tot 85°C om het als vloeistof op te vangen, als het vast komt te zitten omdat het erg plakkerig is dan kan een hete lepel gebruikt worden om het overgebleven spul op te vangen.

Bewerk: De opbrengst was 10,2g en er bleef wat achter in het "verdampingsglas", wat veel beter is dan ik had verwacht. Ik was bang dat de oververhitting een deel van de producten zou hebben vernietigd, maar het lijkt erop dat het meeste het heeft overleefd.

Ik heb het net gerookt met een vape op 226°C en man het is goed, serieus het is verdomd goed, maakt high en blablabla, hahaha ik ben rly fucking blij, zo blij dat mijn lul zo hard is als fuck. Misschien is het placebo maar ik denk het niet, laat me nog wat meer roken om 100% zeker te zijn.
 
Last edited:

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
Goed gebruik! Isomerisatieproducten door rapporten geven echt "hoge" effecten
 

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
CBD-gehalte bepalen Alkalische straaltest:

Hiermee kun je bepalen of je product 50% of meer CBD bevat.

1. Bereid het reagens met 5% kaliumhydroxide in ethanol op gewichtsbasis, bijv. 1 g KOH op 24 ml/19 g ethanol.
2. Gooi je product in het reagens
3. Geef het enkele minuten (de reactie moet "direct" plaatsvinden)
4. Als het rood/paars kleurt, is er een hoge concentratie CBD (50%+).

Voorbeeldfoto:


WMZyh2UAQv

Bron: https://www.reddit.com/r/delta8testing/comments/pn9azd
 

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
Waarom is mijn product zo troebel en niet goud/wit?

Uiterlijk in verschillende volumes:

Hetzelfde product in verschillende volumes:

XN9wgJUMkt


Licht kan het uiterlijk veranderen:

Hetzelfde product met verschillende lichtbronnen:

AimP98D6sY
Lgx3KT45ZG


Wassen met ethanol om "troebelheid" te verwijderen

Ik weet niet zeker waarom dit kan gebeuren, maar ik stel me voor dat de inhoud niet dezelfde dichtheid heeft (verschillende olieproducten gemengd):

3naRqNV5Bh


Was het met Ethanol totdat het helder wordt.

Waarom is mijn oplossing rood?

De natuurlijke kleur van THC Delta 8 is roze/rood, maar je vindt goudkleurige en helder uitziende producten op de markt. Die producten zijn "gebleekt" (het lijkt erop dat er een verschil is tussen echt bleken als chemisch proces en "bleken" in de zin van iets helderder laten lijken).

Er zijn andere factoren die ook een rol spelen bij de kleur van je product:

- Oxidatie: Oxidatie kan meer geel aan je product toevoegen.
- Hitte: Voegt meer bruin/rood toe aan je product.
- Veranderingen in de pH en refluxen kunnen er beide voor zorgen dat het extract roze wordt.

Hoe kan ik mijn product "bleken" tot een goud/helder uitziend product (niet aanbevolen)?

Heldere producten worden bijna altijd als zuiverder beschouwd (ook al zijn ze dat technisch gezien niet).

Een van de eenvoudigste methodes om delta 8 THC te produceren is door het extract te refluxen met bentonietklei. Deze methode is goedkoop en kan nog steeds leiden tot vervuiling in het eindproduct, waarbij helder extract wordt geproduceerd.
Bleken van bentoniet is geen bleken.

Bentoniet wordt beschreven als "bleken", niet omdat het bleekmiddel bevat, maar omdat het bepaalde eigenschappen heeft waardoor het kleurdeeltjes kan binden en verwijderen. Het resultaat ziet eruit alsof er iets gebleekt is, maar er zijn geen vervelende chemicaliën nodig om deze resultaten te bereiken.

Bentonietklei is volledig inert - het is hetzelfde spul dat je vindt in modder- of kleimaskers voor huidverzorgingsbehandelingen thuis.
 
Last edited:

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
Is het mogelijk om gedenatureerde alcohol te gebruiken?

Uiteraard hangt het ervan af wat voor aversieve middelen (bijv. bitterstoffen) zijn toegevoegd. In mijn geval zou 100 liter "Ethanol" 4 liter water, 3 liter isoproylalcohol, 3 liter methylethylketon (butanon) en de rest echte Ethanol bevatten.

De zuiverheid zou technische kwaliteit zijn.

Mijn vraag is of Methylethylketon (Butanon) in de oplossing blijft of verdampt?

Het kookpunt van methylethylketon (butanon) is 79,64°C, maar wanneer het vermengd wordt met ethanol ligt het dicht bij het kookpunt van ethanol.
 

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2022
Messages
44
Reaction score
50
Points
18
Isomerisatie van CBD naar THC met behulp van citroenzuur

Wees voorzichtig, doe in ieder geval alsof je een professionele chemicus bent als je het experiment uitvoert, draag een bril en handschoenen en houd een brandblusser bij de hand.

Het is belangrijk op te merken dat dit proces is ontworpen om gemakkelijk verkrijgbare materialen en reagentia te gebruiken en om CBD zo efficiënt mogelijk om te zetten in THC, zowel wat betreft opbrengst als tijdsefficiëntie, en niet vergelijkbaar is met professionele laboratoriumtechnieken.

Reagentia.
Citroenzuur
CBD
Gedestilleerd water
Natriumbicarbonaat of natriumcarbonaat
Niet-polair oplosmiddel

Benodigdheden:
Kleine erlenmeyer (vul een kokende erlenmeyer niet meer dan halfvol)
Kleine leibig condensor (200 mm is prima)
Kleine pomp voor condensor, aquariumpomp kan ook
Klein slangetje voor de condensor
Klein emmertje voor de pomp
Warmtebron geschikt voor je erlenmeyer, bij voorkeur een verwarmingsmantel met magnetisch roeren
PH-teststrips
Een weegschaal tot op de gram nauwkeurig
Trechter


Isomerisatie.

Bepaal de grootte van je batch en bepaal dan hoeveel water je wilt gebruiken. Je kunt gaan tot 1gr H2O:1gr CBD, maar je kunt ook meer water gebruiken om het mechanisme wat makkelijker te maken. Voor batches van 1 gram gebruik ik meestal 5 gram water, voor batches van 5 gram gebruik ik meestal 10 gram water.

Voeg de gewenste hoeveelheid gedestilleerd water toe aan de kokende erlenmeyer met behulp van een roerstaafje. Voeg hiervoor ten minste 15 gewichtsprocent water toe aan watervrij citroenzuur, voedingskwaliteit. (Dus 1 g water zal 0,15 g citroenzuur bevatten, het maakt niet uit hoeveel CBD je gebruikt). Bevestig de terugvloeikoeler aan de kolf en zet hem vast met metalen klemmen en buisklemmen. Vul de condensor en laat de aquariumpomp continu draaien. Zet het roeren aan tot ~75 rpm, verwarm tot ~120C en breng de oplossing aan de kook. Reflux gedurende 4 tot 12 uur, afhankelijk van de CBD/D8/D9 mix die je wilt. Hoe langer de reactie duurt, hoe meer D8 je krijgt en hoe minder D9 je krijgt. Ik geef de voorkeur aan ongeveer 8 uur. Je kunt kleine batches testen om te zien welke reflowtijden het product opleveren dat je wilt. Als je 100% D8 wilt, laat de reactie dan 10-12 uur lopen of totdat de test negatief is.

Nabehandeling.

Neutralisatie: Zodra de toegewezen tijd voorbij is, zet je de warmtebron uit en laat je de oplossing afkoelen tot kamertemperatuur. Onthoud dat je doel onoplosbaar is in water en een vaste stof is bij kamertemperatuur. Na het afkoelen moeten er grote stukken vast product boven op het water drijven en tegen de wanden van de erlenmeyer aan klonteren. Je neutraliseert het citroenzuur met wat natriumbicarbonaat (3 mol natriumbicarbonaat op 1 mol citroenzuur). Je kunt het bicarbonaat direct aan je oplossing toevoegen en de pH testen, of een geconcentreerde bicarbonaatoplossing bereiden en deze aan je erlenmeyer toevoegen, het maakt weinig verschil. Test met pH-papier om ~7 pH te bevestigen (hoeft niet precies te zijn, 6-8 is prima).

Extractie.

Voeg vervolgens in deze erlenmeyer een portie NPS toe. Je moet experimenteren om te zien wat de kleinste hoeveelheid is die je kunt gebruiken, maar je doelmolecuul is goed oplosbaar in DCM of EtOAc bij kamertemperatuur. Voor een batch van 5 g gebruik ik meestal ~20-30 mL DCM. Scheid de waterige fase en gooi deze weg (ik doe dit in een scheitrechter). Was de NPS met een gelijke hoeveelheid dH2O (20 ml NPS met 20 ml dH2O) om eventuele onzuiverheden die fysiek in het product zitten te verwijderen. Opnieuw scheiden. Als de organische fase troebel wordt, heeft het wat water geabsorbeerd. Droog met MgSO4 totdat de oplossing weer helder is. Decanteer of filtreer om MgSO4 te verwijderen.

Isoleer het product.

Je product is nu opgelost in de NPS. Idealiter kun je deze NPS extraheren en recyclen, waardoor de kosten en de impact op het milieu aanzienlijk worden verminderd. Als dit geen optie is, kun je de oplossing gewoon verwarmen om de NPS te laten verdampen. Voer deze handeling uit in een goed geventileerde ruimte
 
View previous replies…

Dr.Chocolate

Don't buy from me
Member
Joined
Apr 24, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Hoe lang moet ik refluxen om d9 te krijgen als ik zwavelzuur en ethanol gebruik?
 

Python

Don't buy from me
Member
Joined
May 13, 2024
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Ik heb dit geprobeerd en ik heb gewoon een gouden goey pasta, ik weet niet of ik het gewoon wat meer moet laten drogen, maar het lijkt op geen enkele manier bruikbaar te zijn, waar kan ik het verknoeid hebben volgens jou?
 

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2022
Messages
44
Reaction score
50
Points
18
Het lijdt geen twijfel dat als CBD legaal is in je omgeving en THC duur in je omgeving, je CBD gemakkelijk en snel kunt gebruiken om THC te produceren door isomerisatie in een thuislab. Ik heb veel THC-producten geproduceerd en beantwoord graag enkele vragen voor jullie.

Ik zou jullie allemaal willen vragen hoeveel het kost om CBD per kilo te kopen in jullie gebied?

Mijn gebied heeft een aantal voordelen en ik hoop dat ik in de toekomst CBD en e-sigaret apparatuur voor THC e-sigaret olie kan verkopen op het forum en mensen een beter isomerisatie proces kan leren : )
 

thcman

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 11, 2022
Messages
18
Reaction score
0
Points
1
Kan iemand me alsjeblieft helpen met de azijnzuurmethode Ik heb geoefend in kleine hoeveelheden en heb positieve resultaten gehad met het isomeriseren van sterke thc, maar het verwijderen van producten Ik geloof dat natriumacetaat gevangen zat in het product en zonder het gebruik van bicarb en gewoon afkoken bij hoge temperatuur was het mild azijn, weet iemand iets of heb je tips?
 

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2022
Messages
44
Reaction score
50
Points
18
Ik denk dat je bicarbonaat moet gebruiken om het azijnzuur te neutraliseren, dan NP gebruiken om de thc te extraheren, dan de NP vervliegen om het product te krijgen, als de chemicaliën moeilijk te krijgen zijn waar je bent, kun je de citroenzuurmethode proberen.


Mag ik je vragen naar de prijs van cbd in jouw regio?
 

thcman

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 11, 2022
Messages
18
Reaction score
0
Points
1
Ik heb natriumbicarb gebruikt bij mijn tweede poging en het uiteindelijke thc-product was zout, de eerste keer heb ik gewoon afgekookt op 100c met veel ethanol. Ze werkten allebei en maakten me high eetbaar, maar ik geloof niet dat het veilig zou zijn om te vapen of te roken, cbd is erg gevarieerd, vooral in de zomer. Je kunt kilo's krijgen voor 100 pond in Europa en Azië, maar ik betaal ongeveer 370 per kilo.
 

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2022
Messages
44
Reaction score
50
Points
18
Als je watervrije ethanol gebruikt als reactieoplosmiddel en azijnzuur als katalysator, moet je het oplosmiddel verdampen tot het product nauwelijks vloeibaar is, dan water toevoegen en extraheren met een apolair oplosmiddel, Vervolgens bewaar je het apolaire oplosmiddel, kun je de organische fase wassen met water, dan drogen en de organische fase indampen met watervrij natriumsulfaat of watervrij magnesiumsulfaat, theoretisch zal er pure THC overblijven, al het acetaat, kleine hoeveelheden alcohol en azijn blijven achter in het water.

Ik denk dat het beter is om citroenzuur te gebruiken, als je dat kunt krijgen.

Ik dacht dat CBD duur was in het grootste deel van Europa en ik overwoog deze substantie eerder te verkopen.
 

thcman

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 11, 2022
Messages
18
Reaction score
0
Points
1
Kan iemand me met stappen of een video uitleggen hoe ik zuur kan verwijderen en thc kan zuiveren?
 
Top