Ik heb wat hulp en een beetje hulp nodig met betrekking tot het volgende:
1. Of de reagentia die ik heb gebruikt negatieve gevolgen kunnen hebben voor het product en zo ja, hoe ik dit kan oplossen tijdens de isomerisatie van CBD naar psychoactieve cannabinoïden.
2. Het bijproduct dat ik heb gemaakt
3. Berekening van de potentie van het eindproduct.
1) Eerst heb ik ongeveer 5g CBD skunk (8%CBD) geweekt met 100ml Propan-2-ol (isopropanol)
in een glazen pot met deksel en een paar uur in de vriezer gezet. Ik heb de glazen pot ook een paar keer geroerd om de tricomen eruit te halen. Na het invriezen van de container heb ik de 5 gram CBD-bloem gemengd met propaan-2-ol in een andere glazen container gegoten (zodat er geen problemen ontstaan in het waterbad van 70°C). Voordat ik de glazen container in het bad plaatste, deed ik er ongeveer 100 ml azijnzuur (32% vol) in.
Tijdens het waterbad deed ik nog een deksel op het deksel van de glazen container. De tweede laag gebruikte ik om ijsblokjes in te leggen om de dampen samen te drukken en te koelen tot ze weer in het mengsel vielen. Na de refluxsessie moest ik het zuur scheiden van de propanol, ik kon alleen geen alkalisch water krijgen, dus gebruikte ik gewoon water verzadigd met natron om het water basaler te maken, waardoor de pH steeg.
2) De oplosmiddelen reageerden, waardoor er een bruin/roodachtige laag op de bovenkant achterbleef, en een bleke laver op de bodem. Ervan uitgaande dat het zuur de natron had geabsorbeerd, scheidde ik de twee lagen. Toen ik de oplossing echter droogde, tuurde deze in stenen en vlokken met een gourgeos-oranje, lichtrode kleur, maar dat is geen olie... Wat is dit en kan het gevaarlijk zijn om bijvoorbeeld als eetbare stof in een pil te doen? Ik ben er vrij zeker van, het zijn restjes natron, maar ik wilde het slimste forum op aarde er toch even over horen om het zeker te weten en misschien een paar dingen te leren.
3) Ik ben vrij ervaren in het maken van concentraten, maar het berekenen van de potentie is een beetje moeilijk imo. Bestaat hier een wiskundige vergelijking voor en zijn er verschillen met betrekking tot het bepalen van de potentiepercentages? En verschilt de vergelijking als het product bijvoorbeeld is gemaakt van CBD-isomerisatie?
Met vriendelijke groet, Otcavianen verloren legioenen.