Cannabidiol (CBD) isomerisatie naar psychoactieve cannabinoïden

MuricanSpirit

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 6, 2021
Messages
73
Reaction score
48
Points
18
Refulx = Brengt de druppels terug naar de verwarmingsoplossing? Nee, die heb ik niet.

Maar ik heb er 2 zoals deze:
JQKSLAHJt3


En 2 met een spiraalvormige buis aan de binnenkant.


Ik heb geen kolven omdat ik alleen met potten werk. Ik denk erover om mezelf Jarry te noemen.
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
279
Points
63
Jarry, probeer alsjeblieft een rubberen plug met een gat erin te maken voor je condensor.
 

Uncle Lee

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2022
Messages
44
Reaction score
50
Points
18
Isomerisatie van CBD naar THC met behulp van citroenzuur

Wees voorzichtig, doe in ieder geval alsof je een professionele chemicus bent als je het experiment uitvoert, draag een bril en handschoenen en houd een brandblusser bij de hand.

Het is belangrijk op te merken dat dit proces is ontworpen om gemakkelijk verkrijgbare materialen en reagentia te gebruiken en om CBD zo efficiënt mogelijk om te zetten in THC, zowel wat betreft opbrengst als tijdsefficiëntie, en niet vergelijkbaar is met professionele laboratoriumtechnieken.

Reagentia.
Citroenzuur
CBD
Gedestilleerd water
Natriumbicarbonaat of natriumcarbonaat
Niet-polair oplosmiddel

Benodigdheden:
Kleine erlenmeyer (vul een kokende erlenmeyer niet meer dan halfvol)
Kleine leibig condensor (200 mm is prima)
Kleine pomp voor condensor, aquariumpomp kan ook
Klein slangetje voor de condensor
Klein emmertje voor de pomp
Warmtebron geschikt voor je erlenmeyer, bij voorkeur een verwarmingsmantel met magnetisch roeren
PH-teststrips
Een weegschaal tot op de gram nauwkeurig
Trechter


Isomerisatie.

Bepaal de grootte van je batch en bepaal dan hoeveel water je wilt gebruiken. Je kunt gaan tot 1gr H2O:1gr CBD, maar je kunt ook meer water gebruiken om het mechanisme wat makkelijker te maken. Voor batches van 1 gram gebruik ik meestal 5 gram water, voor batches van 5 gram gebruik ik meestal 10 gram water.

Voeg de gewenste hoeveelheid gedestilleerd water toe aan de kokende erlenmeyer met behulp van een roerstaafje. Voeg hiervoor ten minste 15 gewichtsprocent water toe aan watervrij citroenzuur, voedingskwaliteit. (Dus 1 g water zal 0,15 g citroenzuur bevatten, het maakt niet uit hoeveel CBD je gebruikt). Bevestig de terugvloeikoeler aan de kolf en zet hem vast met metalen klemmen en buisklemmen. Vul de condensor en laat de aquariumpomp continu draaien. Zet het roeren aan tot ~75 rpm, verwarm tot ~120C en breng de oplossing aan de kook. Reflux gedurende 4 tot 12 uur, afhankelijk van de CBD/D8/D9 mix die je wilt. Hoe langer de reactie duurt, hoe meer D8 je krijgt en hoe minder D9 je krijgt. Ik geef de voorkeur aan ongeveer 8 uur. Je kunt kleine batches testen om te zien welke reflowtijden het product opleveren dat je wilt. Als je 100% D8 wilt, laat de reactie dan 10-12 uur lopen of totdat de test negatief is.

Nabehandeling.

Neutralisatie: Zodra de toegewezen tijd voorbij is, zet je de warmtebron uit en laat je de oplossing afkoelen tot kamertemperatuur. Onthoud dat je doel onoplosbaar is in water en een vaste stof is bij kamertemperatuur. Na het afkoelen moeten er grote stukken vast product boven op het water drijven en tegen de wanden van de erlenmeyer aan klonteren. Je neutraliseert het citroenzuur met wat natriumbicarbonaat (3 mol natriumbicarbonaat op 1 mol citroenzuur). Je kunt het bicarbonaat direct aan je oplossing toevoegen en de pH testen, of een geconcentreerde bicarbonaatoplossing bereiden en deze aan je erlenmeyer toevoegen, het maakt weinig verschil. Test met pH-papier om ~7 pH te bevestigen (hoeft niet precies te zijn, 6-8 is prima).

Extractie.

Voeg vervolgens in deze erlenmeyer een portie NPS toe. Je moet experimenteren om te zien wat de kleinste hoeveelheid is die je kunt gebruiken, maar je doelmolecuul is goed oplosbaar in DCM of EtOAc bij kamertemperatuur. Voor een batch van 5 g gebruik ik meestal ~20-30 mL DCM. Scheid de waterige fase en gooi deze weg (ik doe dit in een scheitrechter). Was de NPS met een gelijke hoeveelheid dH2O (20 ml NPS met 20 ml dH2O) om eventuele onzuiverheden die fysiek in het product zitten te verwijderen. Opnieuw scheiden. Als de organische fase troebel wordt, heeft het wat water geabsorbeerd. Droog met MgSO4 totdat de oplossing weer helder is. Decanteer of filtreer om MgSO4 te verwijderen.

Isoleer het product.

Je product is nu opgelost in de NPS. Idealiter kun je deze NPS extraheren en recyclen, waardoor de kosten en de impact op het milieu aanzienlijk worden verminderd. Als dit geen optie is, kun je de oplossing gewoon verwarmen om de NPS te laten verdampen. Voer deze handeling uit in een goed geventileerde ruimte
 
View previous replies…

XenocodeRCE

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 29, 2022
Messages
11
Reaction score
2
Points
3
Ik dacht dat NPS "nieuwe psychoactieve stoffen" betekende?
 

edyf0101

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 26, 2023
Messages
3
Reaction score
4
Points
1
Hallo allemaal,
Na het lezen van deze thread heb ik besloten om CBD-isomerisatie uit te voeren met behulp van citroenzuur.
Ik kocht 100g CBD-isolaat 99% voor 100 USD (ik kom uit Europa), watervrij citroenzuur en Etyhl acetaat en kocht een basisdestillatieset, een soxhlet extractor en een verwarmingsroerder.
Ik gebruikte 10g CBD.
Ik begon ermee om 19.00 uur. CBD in de platbodemkolf krijgen was een uitdaging, de trechter raakte verstopt en het stolde hard, kleine verspilling. Tips voor andere beginners: gebruik een geïmproviseerde papieren trechter.
~+20g eerder gedestilleerd water met 3g citroenzuur werd ook toegevoegd en geroerd tot het opgelost was.
Refluxen liet vrijwel meteen een verandering zien, met wat leek op gouden snot dat in het water stroomde.
Dit groeide in de loop van een paar uur. Tegen de tijd dat de voortgang vertraagde, nam ik een temp meting en het was op 100c, ik draaide het een beetje meer, maar mijn verwarming heeft geen celcius maat erop en ik heb alleen een kwikthermometer dus het krijgen van nauwkeurige en snelle metingen was niet gemakkelijk, omdat ik geen toegang had tot de oplossing terwijl het refluxeerde.
Na 8 uur haalde ik het van het vuur en liet het afkoelen. Het was toen 4 uur 's nachts en ik viel in slaap, het bleef een nacht zitten en stolde op de bodem, het zag er lichtgoud uit toen het uitgespreid werd.
Ik voegde meer dan 50 g ethylacetaat toe en het loste snel op, dit werd vervolgens in een scheitrechter gedaan en ik liet expres wat van de organische fase achter om verontreiniging met water te voorkomen en heb het opzij gezet voor verdere verwerking.
Het destilleren begon nu en was na 2 uur klaar, toen er nog een beetje van mijn NPS over was goot ik het in de bodem van een aluminium frisdrankblikje. Ik zette er een ventilator boven en zette er verwarming onder, maar het kan heel heet geworden zijn.
Het droogde snel op en ik hield een donkere amberkleurige plas over die extreem plakkerig was.
Ik heb wel foto's van het product, maar verder niet veel.


Een paar vragen die ik graag beantwoord wil zien door iemand die er verstand van heeft.
1) Hoe kom ik erachter hoeveel D9/D8 ik heb gemaakt?
2) Ik heb het product tijdens het verdampen in de open lucht heel hoog verwarmd en ik weet niet zeker wat er kan gebeuren als ik dit op een hoge temperatuur breng met mijn NPS en de open lucht zodat het kan reageren?
3) Ik wil nog een distillatie uitvoeren om de niet gereageerde CBD, D9 en D8 van elkaar te scheiden. Ik heb de temperaturen gezien die hiervoor nodig zijn en ik ben bang dat het meteen zal afkoelen in de buis en ik het product er niet meer uit kan krijgen. Mijn enige oplossing die ik kan bedenken is
a) Een vacuüm aanleggen om het kookpunt te verlagen.
b) Kokend heet water in mijn liebig condensor pompen om het te helpen doorstromen.
c) Een combinatie van beide.
4) Ik ben geïnteresseerd in het gebruik van pTSA en Tolueen om een zeer zuivere reactie te doen op een papier dat ik zag. Waar ik woon wordt het moeilijk om Tolueen in zuivere vorm te krijgen vanwege de milieurisico's en pTSA zou een extra laag complicaties toevoegen. Is het wel de moeite waard voor een beginner?


Ik hoop dat je je vermaakt hebt of iets geleerd hebt van deze post.
 

Latin King

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 24, 2023
Messages
31
Reaction score
16
Points
8
1. je moet het in het lab laten testen. in Europa zal dat een probleem zijn omdat niet veel laboratoria dit kunnen en laboratoria niet toestaan dat je monsters naar ze opstuurt.
2. vermijd hoge temperaturen zoveel mogelijk, sommige d9 verandert in d8 of cbn.
3. je kunt het alleen scheiden met chromatografie
4. Niet echt. Mensen krijgen een goede opbrengst met heptaan en hcl, ook met andere makkelijk te krijgen spullen.

@edy je moet het citroenzuur neutraliseren en spoelen met zuiveringszout en water. dit verwijdert ook natriumcitraat en zout dat ontstaat door het neutraliseren.

Het spoelen kan met heet water zonder nps. Je kunt daarna ook zonder nps destilleren.

Kijk ook niet naar de refluxtijd. Maak gewoon een straaltest om te zien hoeveel cbd er is omgezet en stop als het meeste is gedaan.
 

edyf0101

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 26, 2023
Messages
3
Reaction score
4
Points
1
Ik heb dit geneutraliseerd, sorry dat ik dat niet heb vermeld.
Bedankt voor uw antwoorden.
Als ik HCl koop, kan ik net zo goed pTSA krijgen, want voor beide dingen moet je een reden hebben om ze te kopen.
In principe moet ik elke interessante chemische stof zelf synthetiseren.
 

Ecko6ap

Don't buy from me
Resident
Language
🇷🇺
Joined
Jan 4, 2023
Messages
34
Reaction score
17
Points
8
Heeft het psychoactieve eigenschappen? Hoe krachtig is het?

Hoeveel destillaat heb je uit 10g cbd?
 

blosuetoday

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 28, 2022
Messages
44
Reaction score
31
Points
18
Hoeveel psyhoactieve stof kan ik ongeveer uit 100 gram CBD-isolaat 99% halen?
 

edyf0101

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 26, 2023
Messages
3
Reaction score
4
Points
1
Ik ben hier geen chemicus.
Ik vond deze https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8011986/ CBD-isomerisatiestudie op google. Het heeft een paar grafieken over hoeveel voor een paar van de verschillende methoden.
Ik heb online maar geen studies gezien die zeggen dat de citroenzuur in gedestilleerd water methode bij 120c gedurende 8 uur, de makkelijkste voor een beginner, je ~45% opbrengst van D9THC geeft, de soort die de meeste mensen willen, maar je krijgt ook ongeveer ~45% D8THC en wat niet gereageerde CBD. Lees de hele thread, zoek uit welke methode je wilt en zoek online naar een bron met de hoeveelheden.
 

Latin King

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 24, 2023
Messages
31
Reaction score
16
Points
8
De opbrengst hangt af van het zuur, de nps en de tijd. citroenzuur en zeoliet zijn gemakkelijk, maar hebben een zeer lage opbrengst! met laag bedoel ik 50% of minder, het is verschrikkelijk.
 

Ecko6ap

Don't buy from me
Resident
Language
🇷🇺
Joined
Jan 4, 2023
Messages
34
Reaction score
17
Points
8
hoe krijg ik zoveel mogelijk delta-9 binnen?
 

aa1178251182

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2022
Messages
37
Reaction score
6
Points
8
Moet CBD THC isomeriseren met 95% ethanol? Kan ik 99,9% ethanol gebruiken? Wat is de pH van ijsazijn? Hoeveel uur heeft de reflux de hoogste 9-THC opbrengst?
 

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
518
Reaction score
279
Points
63
absolute EtOH is natuurlijk het beste, maar denk aan de kosten... het is het waard als je een elegante chemicus wilt worden.
 

weeds

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 14, 2023
Messages
9
Reaction score
4
Points
3
Ik wil THC toevoegen aan CBD wiet. Is dit gewoon te doen?
1 - reflux 100g CBD isolaat in ethanol en zuur gedurende 4-8 uur, volgens een methode uit deze thread.
2 - voeg met een injectiespuit de THC-oplossing toe aan ongeveer 200g CBD-bloemen.
 
Top