De hier getoonde synthese van cocaïne is niet erg de moeite waard.
De prijs voor thee kan ongeveer 70 EUR/kg zijn, de prijs voor bladeren 38 EUR/kg.
Volgens deze synthese zou je ongeveer 210 kilo thee nodig hebben om deze synthese te voltooien, wat de kosten van de thee alleen al zou opdrijven tot 14.700 euro voor 1 kilo cocaïne.
Wat de bladeren betreft, er wordt gezegd dat er tussen de 750-1.000 kg bladeren nodig is om 1 kg pure cocaïne te synthetiseren, wat de prijs zou opdrijven tot 28.500 - 38.000 euro voor de bladeren alleen die je nodig hebt voor 1 kg cocaïne.
Ter referentie: Boeren in Zuid-Amerika krijgen tussen de 0,5 - 3 EUR betaald voor 1 kg bladeren, afhankelijk van hoe ze gedroogd worden voordat ze verkocht worden (lage prijzen voor ongedroogde bladeren, hogere prijzen voor luchtgedroogde bladeren). De prijs voor schijven/thee zou veel lager moeten zijn om deze synthese geschikt te maken voor commercieel gebruik. Als je een goede verkoper voor cocabladeren/thee kunt vinden, kan het de moeite waard zijn om door te gaan, anders niet echt.
Hoe dan ook, het is nog steeds een coole synthese en ik zou het kunnen doen omdat ik van cocaïne hou en graag zou willen proberen om mijn eigen synthese te maken, maar niet voor commercieel gebruik.