Safrool is eigenlijk geen plant. Het is een organische verbinding die in verschillende hoeveelheden voorkomt in tal van planten. De exacte methode die gebruikt wordt om Safrol te extraheren hangt af van de bron.
In de VS groeit de sassafrasboom (Sassafras albidum) van nature van ongeveer midden-Texas tot aan de oostkust. Stoomdestillatie wordt gebruikt om de Sassafras olie uit de bast van de wortel te halen, en de olie is ongeveer 75-85% Safrole. Ik heb ook gelezen dat de smaak van root beer afkomstig is van de sassafraswortel. De naam "ROOTbier" is nu een stuk logischer!
Veel verschillende planten bevatten Safrole, waaronder nootmuskaat en zwarte peper, maar niet veel planten bevatten genoeg om relevant te zijn. De bronplanten die volgens mij het meest gebruikt worden zijn:
- Cinnamomum Burmannii komt oorspronkelijk uit China en de opbrengst is ongeveer 95% safrol.
- Ocotea odorifera komt oorspronkelijk uit Brazilië en levert ongeveer 90% safrol.
- Sassafras albidum komt oorspronkelijk uit de VS en heeft een opbrengst van ongeveer 85%.
Afhankelijk van wat je probeert te bereiken, is het kweken van de planten en ze uitpersen voor olie misschien niet de beste manier. Dat is veel werk voor iets dat je online kunt kopen. Ik heb mensen horen zeggen dat sassafrasolie moeilijk te vinden is, maar waar ik woon is het goed verkrijgbaar in winkels, waaronder Walmart. Ik heb het ook te koop gezien op Amazon, Ebay en Etsy.
Ik ben geen chemicus, ik heb moeite met het zoeten van mijn Kool-Aid, maar ik heb op zijn minst een paar manieren gezien om die pas verworven Sassafras olie om te zetten in wat glorieuze Safrole .
De methode die mij het makkelijkst leek, kwam uit de Hive archieven. Hun aanpak bestond uit het reinigen van de onzuiverheden uit de sassafrasolie voordat ze probeerden de safrol te extraheren. Nadat de sassafrasolie "gewassen" was, hangt het precieze extractieproces af van wie je het vraagt, maar in principe stop je de olie in een vriezer en verwijder je de Safrol kristallen als ze verschijnen.
William Dampier heeft het hele proces beschreven om MDMA te maken op basis van sassafrasolie en zijn aanpak was om de sassafrasolie te destilleren. De gedetailleerde beschrijving staat hier:
Forums>Synthesetechnologieën en analyse>Amphetaminen (fenylethylaminen)>Complete MDMA-synthese uit sassafrasolie met Al/Hg