Ze bestaan uit olie een beetje zout, wat organisch materiaal (huidcellen) en wat er op je vingers zit Verschillende dingen lossen olie op, wat voornamelijk het th patroon van je afdruk is. Isopropylalcohol of andere sterke alcohol op een servet en grondig afvegen is voldoende voor het plastic. Papier is wat lastiger omdat de olie en het zout in het papier zijn getrokken. Het beste is volgens mij om het te verdoezelen en uit te wissen. Dep een servet in zout water en wrijf over het gebied. Laat het drogen en doe dan de alcohol. Als je de voorwerpen onder een deksel legt en wat superlijm op een schijf spuit die ook onder het deksel ligt, zouden de CA-dampen na een paar uur vingerafdrukken moeten onthullen. Op deze manier kun je testen en experimenteren, of in ieder geval zeker weten dat ze verborgen zijn. Als je ze ziet, schraap er dan met een hobbymesje over tot ze onbruikbaar zijn. De politie zal ze niet kunnen terugvinden met de methode die je al gebruikt hebt. Dit is mijn mening en is geen juridisch advies (ik zou alleen aansprakelijk zijn als je me zou betalen voor het advies).