Synthese van L-Ephedrine uit L-fenylacetylcarbinol (L-PAC)

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1

Inleiding
YvLRnBsu93

L-Ephedrine wordt verkregen uit gedroogde planten van verschillende soorten van het geslacht Ephedra door een eerste behandeling met alkali, gevolgd door extractie met een organisch oplosmiddel. Extractie, zuivering en isolatie van deze geneesmiddelen is tijdrovend, kostbaar en wordt bemoeilijkt door de aanwezigheid van ongewenste bijproducten. L-Fenylacetylcarbinol (L-PAC; (1)), een voorloper van efedrine, wordt geproduceerd door biotransformatie van benzaldehyde met behulp van gistculturen. De chemische omzetting van L-PAC in efedrine is voordeliger gebleken dan de extractieroute. L-PAC kon door een chemische reductieve aminering met methylamine worden omgezet in optisch zuivere L-efedrine. Het gebruik van microgolfbestraling voor chemische synthese wordt steeds belangrijker, omdat het een eenvoudig alternatief biedt voor klassieke chemische routes met snelle reacties die een hoge conversie en selectiviteit opleveren. Dit werk werd uitgevoerd om de mogelijkheid te onderzoeken om de synthese uit te voeren met microgolven als alternatief voor deze routinematige chemische synthesereacties. Een eenvoudige synthetische reactie in twee stappen werd uitgevoerd in een homogeen reactiemedium onder blootstelling aan microgolven. Een homogeen reactiemedium zorgt voor een betere thermische homogeniteit onder microgolfverwarming en vergemakkelijkt het opschalen van de reactie. De procedure is superieur aan methoden met complexe hydrogeneringsprocedures en methoden met reductie van beschermde cyanohydrinen. Je kunt ook andere onderwerpen lezen over de productie van efedrine.

Apparatuur en glaswerk.

  • Rondbodemkolf van 100 ml;
  • IJs;
  • pH-indicatorpapier;
  • pipet;
  • Druppeltrechter van 100 ml met druknivellering;
  • Retortstandaard en klem om apparaat vast te zetten;
  • Magneetroerder;
  • 100 mL x4; 50 mL x2 bekerglazen;
  • 500 mL Scheitrechter;
  • Calciumchloride (CaCl2) buis;
  • Flash chromatografie kit (middenkolom en silicagel 60 ± 120 mesh);
  • IFB Neutron-keukenoven (760 W vermogen en 2450 MHz frerequest);
  • Vacuümbron;
  • Glazen staaf en spatel;
  • Rotovapmachine;
  • Laboratoriumweegschaal (0,01-100 g is geschikt) [hangt af van de synthesebelasting];
  • Maatcilinder, 100 mL.

Reagentia.

  • L-PAC (0,03 mol, 4,5 g) [CAS-nummer 1798-60-3];
  • Ethanol (EtOH) ~150 mL;
  • Zoutzuur conc. (HCl) aq. oplossing ~20 mL;
  • Methylamine 40% (v/v) oplossing (CH3NH2) 9 mL;
  • Diethylether (Et2O) 200 ml;
  • Natriumbicarbonaat (NaHCO3) ~50 g;
  • Gedestilleerd water, 65 mL;
  • Watervrij natriumsulfaat (Na2SO4) of magnesiumsulfaat (MgSO4) ~100 g;
  • Ethylacetaat (EtOAc) ~500 mL;
  • Tolueen ~400 mL
  • Natriumborohydride (NaBH4) 0,09 mol, 3,24 g.
FejquziLpg

Procedure

Omzetting van L-fenylacetylcarbinol (L-PAC) (B) in 2-(methylimino)-1-fenyl-1-propanol (2)
L -PAC (0,03 mol, 4,5 g) werd in een rondbodemkolf van 100 mL met 10 mL ethanol gebracht, gekoeld in ijs en de pH werd op 4 gebracht door druppelsgewijze toevoeging van conc. HCl. Drie mL van een 40% (v/v) oplossing van methylamine werd druppelsgewijs toegevoegd onder voortdurend roeren. Het reactiemengsel werd op omgevingstemperatuur gebracht (30 +/- 2 °C) en gedurende 3 minuten op 50% vermogen bestraald in een gemodificeerde huishoudelijke magnetron* in een erlenmeyer met CaCl2-buis (verbinding met atmosfeer). De reactie werd voortgezet gedurende 6 minuten (twee cycli van 3 minuten bij 50 % vermogen) met toevoeging van 3 ml 40 % methylamineoplossing tijdens elke bestralingscyclus. Na blootstelling aan de microgolven werd het reactiemengsel gekoeld in gemalen ijs met 10 ml toegevoegd water. De pH van het reactiemengsel werd op 4 gebracht en het reactiemengsel werd gewassen met ether (25 mL x 3) om niet-gereageerd L-PAC (1) te verzamelen. De waterige laag werd geneutraliseerd met NaHCO3 en de pH-waarde werd bijgesteld tot tussen 7 en 8. De waterige laag werd geëxtraheerd met ether (25 mL x 3) en de gecombineerde etherlagen werden nogmaals gewassen met 15 mL koud water. De etherlaag werd gedroogd door watervrij natriumsulfaat (Na2SO4); de ether werd verwijderd in een rotavap om het product (2) te verkrijgen als gele olie. Deze olie werd verder gezuiverd door middel van silica gel (60 ± 120 mazen) kolom (flash) chromatografie met ethylacetaat en tolueen (6:4) als eluent. Opbrengst 55 %.

*Voorchemische reacties met microgolfbestraling werd een gemodificeerde IFB Neutron keukenoven (760 W vermogen en 2450 MHz frerequest) gebruikt.
UfUFDwls0I

2-(methylamino)-1-fenyl-1-propanol (3) (Efedrine)
Het imine (2) 2-(methylimine)-1-fenyl-1-propanol (0,03 mol, 4,89 g) werd in een rondbodemkolf van 100 mL met 10 mL ethanol gebracht. Aan deze oplossing werd NaBH4 (0,09 mol, 3,24 g) toegevoegd in stappen van 0,02 mol voor elke microgolfbestraling van 2 minuten bij 50% vermogen. De totale reactietijd onder microgolfblootstelling was 10 min (2 min x vijf cycli van 50 % vermogen). Na blootstelling aan de microgolven werd het reactiemengsel in ijs afgekoeld en geblust door 10 mL ijskoud water en enkele stukjes ijs toe te voegen. Deze oplossing werd vervolgens geëxtraheerd met ether (25 mL x 3). De gecombineerde etherlagen werden tweemaal gewassen met 15 mL koud water in een scheitrechter en gedroogd door het passeren van watervrij natriumsulfaat (Na2SO4) in een bekerglas. De etherlaag werd verwijderd in een rotavap om het oliehoudende product en het niet-gereageerde imine (2) te verkrijgen. Het mengsel werd gescheiden door kolomchromatografie met silicagel (60 ± 120 mesh) en ethylacetaat±tolueen (8:2) als eluent. Het geïsoleerde product dat na elutie van de kolom werd verkregen, werd geherkristalliseerd in hete ethanol en gedroogd om efedrine te verkrijgen. Opbrengst 64 %.
UOtHe2FsK3
 
Last edited by a moderator:

mp_

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 1, 2023
Messages
13
Reaction score
6
Points
3
Meerdere keren in deze synthese werd het onderwerp van een rotavap genoemd. Kan men, aangezien ze duur zijn, de etherlaag/het oplosmiddel bij normale druk verdampen?

Of is het zoals bij LSD waar het product onder verminderde druk moet worden verdampt omdat het zo instabiel is?
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Is er een optie om de magnetron te vervangen door normale verwarming, waarbij de temperatuur en tijd uiteraard worden gewijzigd?
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
@G.Patton Is een standaard reductieve aminering van L-PAC niet voldoende?
Ethanol + methylamine (40% in water) + L-PAC en 30 minuten laten reageren bij kamertemperatuur om iminevorming mogelijk te maken.
Het mengsel werd afgekoeld tot ongeveer 0 C en gereduceerd met NaBH4.
Het mengsel werd vervolgens op basified gebracht en geëxtraheerd met DCM
gedroogd watervrij natriumsulfaat, filtered en ingedampt.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
244
Points
43
l-PAC is erg gevoelig voor basen, deze zorgen ervoor dat het gaat racemiseren wat jammer zou zijn. Zure of neutrale omstandigheden zijn aan te raden, met NaBH4 kun je gemakkelijk bereide derivaten gebruiken zoals STAB (van NaBH4 in Tolueen met 3 equivalenten GAA toegevoegd) of Zink-Borohydride (van watervrij ZnCl2 en NaBH4) of andere. Er is geen enkele verwarming nodig en water is geen probleem. Voeg gewoon equimolair methylamineacetaat toe aan l-PAC in Tolueen en voeg 0,01 molair tosic acid dihydrate toe en laat het een dag op rt staan. Uitstekende opbrengst. Vermijdt volledig alkalische omstandigheden. Het enige nadeel is de benodigde hoeveelheid GAA - 4 equivalent.
 

Consider

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 18, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Alsjeblieft ik heb geprobeerd deze methode ik heb roterende verdamper volgde alle procedure, alsjeblieft ik heb iemand nodig om me te leren deze procedure goed, of een andere methode van synthese efedrine Hcl. Alsjeblieft ik heb echt hulp nodig van vrienden in de groep.
 

Consider

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 18, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Alsjeblieft, ik heb niet gezuiverd met behulp van silicagel mesh chromatografie alsjeblieft hoe doe ik het, denk dat kan mijn product hebben beïnvloed, alsjeblieft gids me vrienden hier
 

Consider

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 18, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Beste in veel van mijn pogingen kon ik geen efedrine synthetiseren
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
51
Reaction score
33
Points
18
heeft iemand het recept voor het maken van l-pac
 

Throw-off

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 18, 2024
Messages
69
Reaction score
35
Points
18
Er is een studie van een Australische universiteit waar ze gist en benzaldehyde gebruikten in een heet waterbad gedurende een uur om een rendement van 30% te behalen als ik het me goed herinner. Het is te vinden op de website van sciencedirect.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
244
Points
43
Het probleem met l-PAC is dat het snel racemiseert tot d/l-PAC, wat niet de gewenste l-Ephedrine oplevert, maar d/l-Ephedrine, wat leidt tot racemisch Meth zoals gemaakt van P2P.
We willen d-meth of in ieder geval voornamelijk d-meth.
Er zijn twee factoren die racemisering van l-PAC veroorzaken: Ten eerste alkalisch milieu, bijvoorbeeld de aanwezigheid van basen van welke soort dan ook en overgangsmetaalionen, bijvoorbeeld ijzerzouten etc. die zelfs in minuscule hoeveelheden aanwezig zijn omdat ze katalyserend werken.

Veel reductiesystemen zijn alkalisch, zoals NaBH4, dus het is duidelijk wat er zou gebeuren. Naast het op de juiste manier opslaan en behandelen van l-PAC en het toevoegen van iets als oxaalzuur en/of looizuur of EDDA om eventuele metaalzouten uit de buurt te verwijderen, zou je dus moeten kiezen voor een zuur reductiesysteem of een systeem dat op zijn minst in licht zure omstandigheden werkt. Ik zou aanraden om STAB te gebruiken, wat een zuur derivaat is van NaBH4 en vooral goed werkt bij reductieve aminaties. Methylamine wordt dan gebruikt als het acetaat, zeg maar het azijnzuurzout van methylamine en alles samen als one pot one go Iminevorming/Iminereductie, wat reductieve aminering wordt genoemd.
Informatie over hoe je STAB maakt van NaBH4 en GAA is overal op het net te vinden en ook over hoe je het moet gebruiken. De opbrengsten zijn uitstekend.
Zinkborohydride is een andere gemakkelijk te bereiden mogelijkheid als je watervrij ZnCl2 hebt.
Al/Hg is ook mogelijk, maar dan in THF of diethylether.
Maar een inheems zuur systeem als STAB of Zink-Boro is het beste.

De productie van l-PAC uit benzaldehyde via biosynthese is niet per se moeilijk, maar het is meer een technische uitdaging om grote volumes te verwerken. Allereerst moet er een goede giststam voor dit doel worden gevonden. Met dit in de hand is het vooral een probleem om de l-PAC aan het eind te extraheren, een continu extractiesysteem is hier een must en ether is het oplosmiddel bij uitstek.

veel succes!
 

yuiopjkl

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 14, 2022
Messages
73
Reaction score
40
Points
18
Ik las een bericht van iemand die l-efedrine synthetiseerde door l-PAC te refluxen met methylformamide, en de opbrengst was ongeveer 21 g l-efedrine uit 20 g l-PAC.

Ik weet niet zeker of deze methode zal werken of niet.
 
View previous replies…

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
244
Points
43
Er is geen reden waarom de Leuckart-reactie niet zou werken om efedrine te maken uit l-PAC, de zure omgeving is hier zeker een groot pluspunt. Natuurlijk is het de Leuckart en de resultaten variëren sterk, de meesten die ik ken kregen geen resultaten waar ze tevreden mee waren. Maar ze wilden bijna allemaal amfetamine maken en dat is allesbehalve stevig, efedrine of methamfetamine zijn veel robuuster en goede opbrengsten zijn goed mogelijk.
Idealiter zou men de l-PAC direct na extractie met N-benzylmethylamine reageren om een stereochemisch stabiel imine te krijgen en een dubbele whopper hydrogenering/debenzyering met Pd/C uitvoeren om l-ephedrine te krijgen, zodat alle racemisatieproblemen die zich na extractie kunnen voordoen, worden vermeden.
 

lalalander

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2023
Messages
50
Reaction score
20
Points
8
Hallo, is er een methode die u kunt voorstellen?
 

lalalander

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2023
Messages
50
Reaction score
20
Points
8
Voor de synthese van L-PAC. En daarna Efedrine.
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
51
Reaction score
33
Points
18
Ik ben ook geïnteresseerd in de methode voor het produceren van l-pac
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
102
Reaction score
64
Points
28
Waar komt de L-fenylacetylcarbinol vandaan die je hebt gebruikt?
Heb je nieuwe informatie over de methode voor de biotransformatie? Dat wil zeggen hoeveelheden, tijdstippen, beluchting, continu of batch?
Ik weet niet hoe ik een RQ van 4-5 kan bereiken.
Alle hulp is welkom.
 
Top