Question MDP2P VAN PIPERONAL

twok

Don't buy from me
Member
Joined
Dec 22, 2022
Messages
8
Reaction score
0
Points
1
Kan ik in de synthese van piperonal en nitroethaan, het vervangen door nitromethaan?
 

Grandthumb123

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 23, 2022
Messages
36
Reaction score
37
Points
18
Bij de synthese van piperonal en nitroethaan wordt gebruik gemaakt van nitroethaan als reagens, en het wordt niet aanbevolen om dit te vervangen door nitromethaan zonder zorgvuldig rekening te houden met het reactiemechanisme en de specifieke omstandigheden van de reactie.

Bij de synthese van piperonal wordt nitroethaan gebruikt als reactant in een nitroaldolreactie met aromatisch aldehyde, gevolgd door een cyclisatiereactie om piperonal te vormen. Nitromethaan kan een andere reactiviteit en selectiviteit hebben dan nitroethaan, wat kan leiden tot andere reactieproducten of nevenreacties. Bovendien moeten de reactieomstandigheden, zoals temperatuur, pH en oplosmiddel, mogelijk worden aangepast als nitromethaan wordt gebruikt in plaats van nitroethaan.

Evenzo wordt bij de synthese van nitroethaan nitroethaan gebruikt als reactant in een nitroalkaansynthesereactie met een alkylhalogenide. Ook hier kan nitromethaan een andere reactiviteit of selectiviteit hebben dan nitroethaan en moeten de reactieomstandigheden mogelijk dienovereenkomstig worden aangepast.

Hoewel het dus theoretisch mogelijk is om nitroethaan in deze reacties te vervangen door nitromethaan, wordt dit niet aanbevolen zonder zorgvuldige overweging en experimenten om de geschiktheid van de substitutie te bepalen.
 

auc

Don't buy from me
Resident
Language
🇪🇸
Joined
Apr 30, 2023
Messages
73
Reaction score
18
Points
8
Is er een andere manier om nitroethaan te vervangen?

Dit product is praktisch niet verkrijgbaar
 

HIGGS BOSSON

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
436
Reaction score
662
Points
93
Formuleer je vraag duidelijker.
Wat wil je krijgen als resultaat van de synthese?
Als je doel methyleendioxyfenylnitropeen is, dat wordt verkregen uit nitroethaan en piperonal, dan is het onmogelijk om nitroethaan in dit geval te vervangen.

Nitroethaan kan worden gekocht, er zijn veel leveranciers die voor de grijze markt werken in onze lijst.
 

Brumer.com

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 5, 2023
Messages
9
Reaction score
17
Points
3
wij bieden nitroethaan van hoge kwaliteit. $200 per kilo, Als je meer koopt, krijg je een lagere prijs. Als je 100 kg koopt, kost een kilo $150. We hebben een flexibel betalingssysteem, veilige levering. We geven kortingen aan klanten. Schrijf ons
 
Top