Mephedrone kan bestaan uit twee isomeren, R en S.

4synergy

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 15, 2024
Messages
12
Reaction score
12
Points
3
De twee isomeren, R en S, zijn chemisch gelijkaardige maar niet identieke moleculen. Met andere woorden, de R-isomeer van een geneesmiddel zal zich bij inname door een persoon niet noodzakelijkerwijs hetzelfde gedragen als de S-isomeer van hetzelfde geneesmiddel. Je zou kunnen zeggen dat elk isomeer een ander medicijn is.

Gregg en Baumann (2014) toonden aan dat de S-isomeer van mephedrone meer serotoner is, wat vergelijkbare eigenschappen zou hebben als MDMA, terwijl de R-isomeer meer stimulerend zou werken.

De precursor van mephedrone is 2-broom-4'-methylpropiofenon, wat aangeeft dat de syntheses die we uitvoeren racemisch (50/50) zijn.

Correct
?

Nu zijn mijn vragen:

- Hoe kunnen we slechts één van de twee isomeren produceren?

- Weten we zeker dat we 4-MMD of 4-MEC produceren (ik vraag me dat af omdat Dr. Zee (Israëlische scheikundige die mephedrone ontdekte in 2004) duidelijk zegt dat mephedrone geen rijstfragmenten creëert bij kristallisatie).

- Zijn we zeker van de percursor die aankomt?


- Mijn klanten hebben een verschil gemerkt tussen de mephedrone die ze geprobeerd hebben, sommige met een heftigere hit, andere kalmer en beter beheersbaar. Kan dit verschil afhangen van het isomeer?
 

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2023
Messages
122
Reaction score
50
Points
28
Er is geen manier om een bepaald isomeer met opzet te produceren.

Het verschil dat klanten opmerken kan van alles zijn. Van instelling en mentale toestand bij het gebruik, tot kleine verschillen in geproduceerde batches.
 

CCL4 huffer

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 19, 2024
Messages
73
Reaction score
26
Points
18
Ik bedoel dat het kan. Gebruik gewoon de gringard-route, beginnend bij m-methylbenzaldehyde. Anders zou je een metaregiemethode kunnen gebruiken, maar dat zou nog steeds sporen van de andere 2 isomeren opleveren en waarschijnlijk ook behoorlijk vervelend.
 

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 20, 2023
Messages
122
Reaction score
50
Points
28
Er zijn methoden zoals het oxideren van een specifieke methylephedrine, maar afaik geen die alleen homochirale verbinding produceert.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,307
Solutions
4
Reaction score
879
Points
113
Een metaregisseur zorgt er alleen voor dat een molecule zich hecht aan de 3 of 5 positie van een fenyl. Om de chiraliteit van een molecuul te veranderen heb je een radicale reactie of een tweede orde reactie nodig, die de chiraliteit omkeert door backside attack,
Als je een chirale precursor gebruikt, krijg je een chiraal resultaat. Als de methyl efedrine die je gebruikt 1s,2r is, dan is het 100% R(D).
 

DavidNichols

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 7, 2023
Messages
22
Reaction score
19
Points
3
Er zijn minstens 5 eenvoudige manieren om een bepaalde enantiomeer te maken, maar geen reden om dat te doen. S-Meph is een slap antidepressivum, R-Meph is de bron van plezier, maar alleen samen produceren ze beruchte euforie en verslaving. Instelling en mentale toestand hebben bijna geen effect op de werking van mephedrone, maar verschillende mensen hebben verschillende eigenaardigheden.
 

mefistofeles

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 7, 2024
Messages
57
Reaction score
27
Points
18
heb je beide alleen genomen om die uitspraak te doen?
 

mefistofeles

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 7, 2024
Messages
57
Reaction score
27
Points
18
Wat is 4-MMD?
 

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
287
Reaction score
82
Points
28
4methyleenmethcathynon aka mephedrone miauw miauw
 
Top