Mephedron synthese (4-MMC) in NMP oplosmiddel. Op grote schaal.

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Reactieschema:
UeWf0vGO6N

Reagentia:
  • 2-Broom-4'-methylpropiofenon (cas 1451-82-7) - 5 kg;
  • n-Methyl-2-pyrrolidon (NMP; cas 872-50-4) - 20 L;
  • Methylamine 40% aq. oplossing (cas 74-89-5) - 8 L;
  • benzeen - 20 L
  • aceton - 30 L;
  • Zoutzuur con. aq. oplossing (HCl 36%) ~ 1,5 L;
  • Gedestilleerd water - 20 L;
  • Magnesiumsulfaat (MgSO4);

Apparatuur en glaswerk:

Syntheseprocedures
1. 2-Broom-4'-methylpropiofenon 5 kg wordt in de batchreactorgegoten of een andere ruwe hoeveelheid 2-Broom-4'-methylpropiofenon na halogeneringsreacties.
2. n-Methyl-2-pyrrolidon 20 L wordt in de reactor gegoten. De bovenste roerder wordt aangezet en het reactiemengsel wordt verwarmd tot 40°С.
3. Als de temperatuur 40°С bereikt heeft, wordt methylamine 40% alkalische oplossing 8 L in het reactiemengsel gegoten en 20 minuten geroerd.
4. Vervolgens wordt gedestilleerd koud water 20 L in het reactiemengsel gegoten. Vervolgens wordt gedestilleerd koud water 20 L in het reactiemengsel gegoten en enkele minuten geroerd.
5. Benzeen 15-20 L of een ander geschikt oplosmiddel wordt in de reactor gegoten en het mengsel wordt enkele minuten geroerd.
6. Daarna wordt de roerder aangezet. Daarna wordt de roerder gestopt en wordt het mengsel in twee lagen verdeeld.
7. De onderste waterige laag wordt afgetapt. De onderste waterige laag wordt afgetapt via de bodemklep van de reactor. De bovenste laag wordt afgetapt in een emmer en gedroogd boven MgSO4. Vervolgens wordt de droge oplossing in een andere emmer gegoten.
8. IJsaceton 20 L wordt toegevoegd aan het reactiemengsel en zoutzuur (HCl 36%) wordt druppelsgewijs onder voortdurend roeren toegevoegd om pH 5,5-6 te bereiken.
9. Het mengsel wordt in een vriezer geplaatst om het te laten bevriezen. Het mengsel wordt 12 uur in de vriezer gezet.
10. Gekristalliseerd mephedronhydrochloride wordt gefiltreerd op een Nutsche filter en aan de lucht gedroogd. De opbrengst is 58%.


Opmerking
NMP kan vervangen worden door DMSO, DMF, Sulfolaan.
 
Last edited by a moderator:

Hans-Dietrich

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 4, 2021
Messages
47
Reaction score
44
Points
18
Hoe zit het met synthese in DСM?
 

BHBlueberry

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 17, 2022
Messages
20
Reaction score
11
Points
3
Wow, het ziet er zo makkelijk uit. Als ik meph maar leuk zou vinden, zou ik met deze formule spelen ;)
 

dark_side_of_chemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 23, 2022
Messages
35
Reaction score
15
Points
8
Heeft iemand dit recept al geprobeerd? Zijn er opmerkingen of tips? Komt 50% van het product eruit?
 

dark_side_of_chemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 23, 2022
Messages
35
Reaction score
15
Points
8
bedankt . Ik heb toegang tot 2b3ch maar vloeibaar. ik begrijp dat hij al in een of ander oplosmiddel zit, toch?
 

dark_side_of_chemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 23, 2022
Messages
35
Reaction score
15
Points
8
OK, ik begrijp het. Moet ik het dan één op één mengen met dsmo?
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
NMP 4:1 min hoeveelheid. Als je een groot vat hebt, kun je verhoudingen toevoegen, dat is beter voor de reactie.
Goed
 
Last edited by a moderator:

dark_side_of_chemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 23, 2022
Messages
35
Reaction score
15
Points
8
Sluit op de een of andere manier de bovenste inlaat en laat de methylamine eruit lopen om de tank niet te laten barsten, of het is beter om hem open te laten en alleen de thermometer en de roerder te installeren.
 

dark_side_of_chemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 23, 2022
Messages
35
Reaction score
15
Points
8
wordt in dit recept niet de verkeerde methylaminewaarde gegeven? er zou niet meer dan 8l moeten zijn voor hete synthese? Moet deze overmaat aan methylamine kleiner zijn tijdens de synthese in nmp?
 

Khaafii

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 30, 2022
Messages
37
Reaction score
16
Points
8
Hoeveel eindproduct levert deze Synthese ongeveer op met dit recept. Voor hoeveel gaat ongesneden/zuivere mephedrone weg op de markt per kg? Hoeveel winstmarge zit er in mephedrone. Hoeft niet precies te zijn maar ongeveer.

Ik heb geen kennis in de markt van mephedrone op grote schaal. Ik heb gelezen dat hier ook redelijk veel vraag naar is? Ik bedoel niet voor gebruikers maar mensen die dit kopen voor hun eigen redenen in grotere aantallen.
 

dark_side_of_chemistry

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 23, 2022
Messages
35
Reaction score
15
Points
8
een vraag over de hoeveelheid methylamine die in deze reactie wordt gebruikt. Is 8l genoeg voor 5kg bk4? Volgens mijn berekeningen is 14,8l nodig.

telproces: voor 1mol bk4 hebben we 5mol methylamine nodig. 5kg bk = 5000g. 5000g / 227g = 22mol bk4. 22 mol x 5 = 110 mol methylamine. 110mol = 3416,6g ... Ik heb 33% maal gedaan omdat een 40% waterige oplossing nooit zoveel procent heeft. Uit een waterige oplossing van methylamine komt 10353g of 14790ml ...

deze 8l methylamine is ongeveer drie keer de bk4. mijn berekeningen zijn met een vijfvoudige overmaat ... drievoudige is genoeg?
 
Last edited:

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
160
Points
43
Noob-vraag;
moeten we de onderste laag behouden of de laag erboven? :x
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
De vraag en de prijzen hangen af van het volume van de aankopen van de groothandel in grondstoffen en uw regio. Deze synthese is zeer geschikt voor productie in grote hoeveelheden (ton per maand en meer)
 

Marocamora

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Dec 4, 2022
Messages
7
Reaction score
1
Points
3
Mijnheer William, lijkt mephedrone erg op cocaïne en heeft het dezelfde effecten? En als het in de tong wordt gedaan, zorgt het er dan voor dat de tong op cocaïne lijkt? dank u.
 
View previous replies…

deploy

Don't buy from me
Member
Joined
Apr 11, 2023
Messages
3
Reaction score
2
Points
3
Deals
2
Het is een stimulerend middel, geen verdovingsmiddel
 

BitcoinScam

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 29, 2023
Messages
56
Reaction score
30
Points
18
Nee, als je het mengt met licodaïne of benzocaïne, dan krijgt hij een effect als cocaïne.
 

GaDjo

Don't buy from me
New Member
Joined
May 15, 2022
Messages
5
Reaction score
4
Points
3
Hallo
Ik ben een beginner en wil met deze synthese beginnen. Adviseert u mij om de precursoren zelf te synthetiseren of om ze te kopen (bijvoorbeeld op fischersci)? Ik wil een kleine productie, maximaal 20g
 

GaDjo

Don't buy from me
New Member
Joined
May 15, 2022
Messages
5
Reaction score
4
Points
3
Voor kristallisatie heb je een laatste stap nodig. Doe je mephedrone poeder op 70% Ethanol/30% H2O (1g mephedrone voor 3ml). Kook het. Giet het op kristallisatie schotels. Wacht tot de ethanol en het water verdampt zijn. Je hebt je meph' kristallen
Als je meer water in je oplossing hebt, zullen je stenen groter zijn.
(recept gevonden op /d/drugmanufacture, niet getest)
 

Selassi

Don't buy from me
Resident
Joined
May 10, 2022
Messages
102
Reaction score
53
Points
28
Hoeveel methylamine heb je uiteindelijk gebruikt in de cmc-synth?
 
Top