Synthese van methaqualon (Quaalude)

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
410
Points
63
Aaaargh, je was me voor.
Maar er zijn andere routes die beginnen met andere materialen. Vaak is het uitgangsmateriaal iets als tolueen en methylantranilaat of ftaalzuuranhydride. Of zelfs vinyl handschoenen.

Ik denk dat de meest elegante OTC-route naar deze synthese tolueen en methylantranilaat is.
Tolueen moet worden behandeld met een nitreermengsel van zwavelzuur en salpeterzuur om racemisch nitrotolueen te verkrijgen, dat vervolgens gemakkelijk kan worden gescheiden door vriespunten, wat o-nitrotolueen oplevert. Het o-nitrotolueen wordt vervolgens gerefluxed over tin met toevoeging van HCl om o-toluidine te verkrijgen.
Methylantranilaat is verkrijgbaar als geur/smaakstof bij verschillende leveranciers in de parfumindustrie. Het kan gemakkelijk worden gedemethyleerd door behandeling met NaOH om antranilzuur te verkrijgen, dat vervolgens samen met o-toluïdine kan worden gebruikt.

Het probleem met deze drug is de hoge dosis die nodig is om effect te bereiken. Een normale dosis is ongeveer 400 mg, waardoor het moeilijk is om quitte te spelen. Ook de bewerkingen zijn lastig, het is echt moeilijk om een zuiver, wit eindproduct te krijgen.
 

JustFuckMyShitUpFam

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 2, 2022
Messages
25
Reaction score
4
Points
3
Als iemand hiernaar op zoek is, schrijf me dan! Gewoon voor de lol natuurlijk :)
 
Top