- Reaction score
- 4
Een moderne synthese van MDMA met een hoge opbrengst, gebruikmakend van goedkope grondstoffen. Afgeleid door een ervaren clandestiene chemicus, opgeschreven door een noob.
Aangezien ik deze synthese niet heb uitgeprobeerd en vrij onervaren ben, zou ik graag willen weten wat jullie ervan vinden. Probeer het eens:
(Ik heb deze routing niet bedacht, ik neem noch de eer noch de verantwoordelijkheid op me)
Deze synthese is afgeleid van de podcast van Hamilton Morris in de aflevering "Scheikunde studeren in de gevangenis".
Als je niet bekend bent met Hamiltons werk, kan ik hem alleen maar aanraden.
Zoals de titel al zegt, bracht de geïnterviewde clandestiene chemicus meer dan tien jaar door in de gevangenis, waar hij zijn synthese van MDMA, 2C-B en Mescaline bestudeerde en verfijnde. Nadat hij uit de gevangenis kwam, testte hij zijn methoden met groot succes.
Dit was een vrij interview, dus hij vertelde niet alle details, maar dit is wat ik bij elkaar heb geschraapt.
Synthese:
Het uitgangsmateriaal is helionaal: goedkoop, beschikbaar en ongecontroleerd.
Overzicht: Helional -> carb. zuur -> imide -(Hoffman)-> MDMA
1): Oxidatie om het carb. zuur te vormen
(helional is niet reactief, typische oxidanten werken niet)
oxidatie met dimethoxydixoyrane gemaakt van oxon (kaliumperoxymonosulfaat), H2O, aceton
2): Vorming van het imide
met ureum bij 160g (75%)
bijproduct: ammoniak en uitgangsmateriaal => terugwinning (90% rendement)
moeilijk zonder zure katalysator (10%): HCl te sterk (50%), Fosforzuur is goed, 1 druppel/2 g carbonzuur
(dit is blijkbaar een gepatenteerde methode)
3): Hoffman-herschikking met bleekmiddel
1: chlorering van het amide: voorzichtig, bleekmiddel is kwetsbaar -> lage temp, overmaat base, druppel bleekmiddel over 1u.
amide zal oplossen, indien koud genoeg: neerslag zal zich vormen
2: temperatuur 60deg. 4u
Neutraliseer base na 1u, isocyanaat vormt de imine
Zijn er problemen met deze werkwijze?
Wat denken jullie? Corrigeer me alsjeblieft als ik ergens een stomme beginnersfout heb gemaakt (zeer waarschijnlijk).
Hij had het ook over het maken van mescaline en 2C-B. Ik kan ze ook opschrijven, als dat iets interessants is.
Aangezien ik deze synthese niet heb uitgeprobeerd en vrij onervaren ben, zou ik graag willen weten wat jullie ervan vinden. Probeer het eens:
(Ik heb deze routing niet bedacht, ik neem noch de eer noch de verantwoordelijkheid op me)
Deze synthese is afgeleid van de podcast van Hamilton Morris in de aflevering "Scheikunde studeren in de gevangenis".
Als je niet bekend bent met Hamiltons werk, kan ik hem alleen maar aanraden.
Zoals de titel al zegt, bracht de geïnterviewde clandestiene chemicus meer dan tien jaar door in de gevangenis, waar hij zijn synthese van MDMA, 2C-B en Mescaline bestudeerde en verfijnde. Nadat hij uit de gevangenis kwam, testte hij zijn methoden met groot succes.
Dit was een vrij interview, dus hij vertelde niet alle details, maar dit is wat ik bij elkaar heb geschraapt.
Synthese:
Het uitgangsmateriaal is helionaal: goedkoop, beschikbaar en ongecontroleerd.
Overzicht: Helional -> carb. zuur -> imide -(Hoffman)-> MDMA
1): Oxidatie om het carb. zuur te vormen
(helional is niet reactief, typische oxidanten werken niet)
oxidatie met dimethoxydixoyrane gemaakt van oxon (kaliumperoxymonosulfaat), H2O, aceton
2): Vorming van het imide
met ureum bij 160g (75%)
bijproduct: ammoniak en uitgangsmateriaal => terugwinning (90% rendement)
moeilijk zonder zure katalysator (10%): HCl te sterk (50%), Fosforzuur is goed, 1 druppel/2 g carbonzuur
(dit is blijkbaar een gepatenteerde methode)
3): Hoffman-herschikking met bleekmiddel
1: chlorering van het amide: voorzichtig, bleekmiddel is kwetsbaar -> lage temp, overmaat base, druppel bleekmiddel over 1u.
amide zal oplossen, indien koud genoeg: neerslag zal zich vormen
2: temperatuur 60deg. 4u
Neutraliseer base na 1u, isocyanaat vormt de imine
Zijn er problemen met deze werkwijze?
Wat denken jullie? Corrigeer me alsjeblieft als ik ergens een stomme beginnersfout heb gemaakt (zeer waarschijnlijk).
Hij had het ook over het maken van mescaline en 2C-B. Ik kan ze ook opschrijven, als dat iets interessants is.