p2np lost niet op, mijn eerste synthese.

enzym

Don't buy from me
New Member
Joined
May 2, 2023
Messages
19
Reaction score
1
Points
3
Hallo, ik ben net niet geslaagd voor mijn eerste synthese. (AMF AI/Hg)
verkleind met 1/2 van alles (vergelijk met de :how-to-video, dus 5 gram p2np)
Ik denk dat mijn amalgaam was verkeerd, (ik heb gelezen de draad van gpatreon over amalgaam)
maar is het normaal dat mijn p2np in IPA en water oplossing papperig werd? (eerst wilde het niet mengen, met de KOUDE ipa,) ik voegde de GAA toe net voordat ik het in amalgaam deed.
Toen begon het mengsel te gassen maar het borrelde niet en het verwarmde weinig (ik probeerde de oplossing op te warmen in een verwarmingsmantel maar dat was geen succes.
Toen voegde ik de Naoh oplossing toe en het werd in de erlenmeyer een bruingrijze borrelende bovenlaag en een donkere bijna zwarte onderlaag.
Ik heb ook gedemineraliseerd water gebruikt in plaats van gedestilleerd.
Kan iemand helpen? Zijn er trucjes?
En moet ik me zoveel zorgen maken over kwik (ik bescherm mezelf er teveel tegen, ik heb me 4 keer omgekleed, 2 keer gedoucht, 100X mijn handen gewassen, ...)?
Goed.
 

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
158
Points
43
Als je P2NP aan IPA toevoegt, krijg je een oplossing met nog drijvende kristallen erin. De oplosbaarheid van P2NP in IPA is beperkt, maar de daaropvolgende toevoeging van GAA compenseert dit. Je hebt gelijk over het toevoegen van het GAA vlak voordat je het mengt met het amalgaam. Zodra het GAA is toegevoegd en de oplossing matig is verwarmd om de oplosbaarheid te verhogen, zou je een transparante geel/goudkleurige oplossing moeten krijgen zonder troebelheid.

Dit kan afhangen van de reagentia en de omstandigheden waarin de reactie is uitgevoerd, maar uit mijn ervaring blijkt dat er bij het toevoegen van de P2NP-oplossing een lichte, onmiddellijke bubbel/zweemvorming optreedt. Als je helemaal geen bellen ziet wanneer een nitrostyreen (P2NP) aan het reductiemiddel (Al/Hg - het amalgaam) wordt toegevoegd, dan is dat een teken dat de reductie is mislukt. De bellen zijn het gevolg van het ontstaan van H₂-gas dat essentieel is om de reductie te laten werken.

Zodra de alkalische oplossing is toegevoegd wordt de H₂O gedeeltelijk opgezogen door de NaOH wat leidt tot laagscheiding waarbij de alcohol zich naar de bovenste laag verplaatst. Licht borrelen is te verwachten omdat de NaOH ook reageert met residu van het amalgaam. Ik moet erop wijzen dat de laagscheiding misschien niet onmiddellijk plaatsvindt. Mijn ervaring is dat het, afhankelijk van de omstandigheden, ~30 minuten - 1 uur kan duren voordat de lagen gescheiden zijn. De bovenste laag moet transparant en kleurloos zijn of geel tot oranje gekleurd (indien onzuiver). De grijze kleur zoals je aangeeft duidt op rest-Al van het amalgaam dat vastzit in de bovenste laag. Het kan zijn dat je te veel Hg-zout hebt gebruikt waardoor het amalgaam oververzadigd is. Het is eigenlijk niet zo eenvoudig om het zout te wegen. Zorg ervoor dat je hiervoor een precisieweegschaal gebruikt. Ik heb gevallen gezien waarbij mensen per ongeluk te veel zout toevoegden omdat hun weegschaal niet gevoelig genoeg was.

Gedestilleerd H₂O is niet strikt noodzakelijk in deze reactie, maar wordt wel aangeraden. Zelfs als je gedestilleerd H₂O had gebruikt, zou dit de reactie niet genoeg moeten hinderen om deze te laten mislukken, dus ik denk niet dat dit je grootste probleem is.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een bron van zuiverder Al folie / poeder. Controleren of ik echt de juiste hoeveelheid van het Hg-zout weeg. Ik zou voor de zekerheid overstappen op het gebruik van gedestilleerd H₂O. Overschakelen op chemisch zuiver NaOH in plaats van technisch. En in de eerste plaats zou ik de P2NP opnieuw kristalliseren uit EtOH. Het is ook vrij belangrijk hoe lang je het amalgaam vormt. Laat het niet langdurig reageren terwijl je het vormt. Zodra je niet meer door de erlenmeyer met het amalgaam heen kunt kijken omdat het grijs is geworden en je snel belletjes ziet ontstaan, is dat het perfecte moment om het P2NP toe te voegen, zorg ervoor dat je het precies op dat moment klaar hebt staan in plaats van te proberen het nog een paar minuten te verwarmen en op te lossen.

En dan nu het belangrijkste deel - VERWIJDER NOOIT, ONDER GEEN ENKELE OMSTANDIGHEID EEN VASKOM MET INHOUD VAN ALLES MET BETREKKING TOT HET VERWARMEN VAN DE MANTEL. Of iets van metaal (zoals spatels, laboratoriumstandaards...). De Hg-damp reageert met alle metalen (met uitzondering van zuiver Fe). Het gaat niet zozeer om het aanraken van de oplossing als wel om de damp die vrijkomt bij deze reactie, aangezien er inderdaad een aanzienlijke hoeveelheid hete Hg-damp vrijkomt, vooral als het opwarmt bij het toevoegen van de P2NP. In feite heb je zojuist je verwarmingsmantel voor eeuwig met Hg besmet. Onder het ronde deksel waarop je de kolf in de verwarmingsmantel zet, zit een hoop schuim dat een extreem poreus materiaal is. Poreuze materialen absorberen Hg in hun matrix en geven het na verloop van tijd langzaam weer af. Ik raad je aan om die verwarmingsmantel te vervangen, anders vergiftig je jezelf continu met Hg-damp. Deze reactie moet worden uitgevoerd in een zuurkast of buiten. Ventileer de hele ruimte tenminste de komende dagen. Uit persoonlijke ervaring sprekend is Hg niet iets waar je mee wilt kloten. De onzichtbare damp besmet bijna alles als je niet supervoorzichtig bent en eigenlijk is het helemaal niet te voorkomen. Het verwisselen van kleding is in wezen nutteloos omdat het toch al besmet raakt met Hg. Denk niet dat je het eraf kunt wassen met H₂O of in een wasmachine. Dat kan niet.

Als opmerking van een vriend zou ik je adviseren om Hg helemaal te vermijden en in plaats daarvan te kiezen voor een reductie met NaBH₄. Ik begrijp dat het triest is om dit te horen nadat je net alle reagentia hebt verkregen, maar het is een eerlijk punt.

Omdat ik weet dat je waarschijnlijk niet naar dit advies zult luisteren, zal ik ook een ander advies geven om je te helpen deze verontreiniging een beetje te verminderen. De beste laboratoriumkleding voor deze reactie is een plastic regenjas die geen Hg absorbeert. Je kunt hem gemakkelijk (buiten) afwassen met H₂O. Dit beschermt ook de meeste van je kleren tegen het absorberen van grote hoeveelheden Hg, vooral als je buiten werkt. Hg wordt ook geabsorbeerd door het netvlies in je ogen, wat me op een ander punt brengt. Tijdens de hele reactie moet je een ademhalingstoestel dragen, zelfs als je buiten werkt.
 

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
158
Points
43
Oh ja, en denk er ook NOOIT over na om de resten van deze REACTIE in de gootsteen weg te spoelen. Het Hg-zout kan in je leidingen worden gereduceerd tot Hg en je met damp vergiftigen. Dit wordt nog erger als je in een gebied woont waar gebouwen de afvoer delen. Je kunt niet alleen jezelf vergiftigen, maar ook andere mensen. Het kan ook een ramp worden als je metalen buizen hebt voor de afvoer. Het Hg zal zich hieraan hechten en ze aantasten. Zelfs als je pvc-buizen gebruikt waar je afvoer naar toe leidt, zal degene die er voor zorgt het niet leuk vinden dat Hg-ionen H₂O verontreinigen, zelfs stedelijke H₂O-zuiveringsinstallaties hebben problemen om de Hg te verwijderen uit de H₂O die je daar in de beek loslaat. Dit kan uiteindelijk bij je terugkomen in de toekomst.

De enige "juiste" manier die op de een of andere manier ethisch verantwoord is, is om al het afval van deze reactie op te slaan in glazen reagensflesjes met een goede sluiting (anders zal de Hg opnieuw damp vrijlaten en je blijven vergiftigen). Zodra je klaar bent om het afval te verwerken, giet je het in een veel grotere glazen container (misschien een grote reagensfles). Zorg ervoor dat het niet hoger is dan de helft van de hoogte van de container die je gebruikt. Vermijd plastic vanwege de volgende stap. Voeg dan niet-azeotroop HNO₃ toe (concentratie boven 68%). Doe dit buiten of in een goed geventileerde ruimte. De reactie bij het toevoegen van het zuur is erg heftig vanwege de basiciteit van het afval van NaOH dat een sterke base is en dus treedt er een heftige zuur-basereactie op (voeg het zuur langzaam toe, zorg ervoor dat het niet over de container heen borrelt). Zodra alle base geneutraliseerd is en er geen gebubbel meer optreedt, blijf je zuur toevoegen tot een pH van ongeveer 5. Zwenk daarna voorzichtig met de fles om alles te mengen. Sluit het af en laat het een dag of twee staan. Omdat de Hg-ionen afkomstig zijn van een reductiereactie bevat je oplossing wat kwik(I)nitraat als gevolg van de reductie van kwik(II)nitraat. Voor de volgende stap moet al het nitraat de oxidatietoestand +2 hebben. Dit kan gedaan worden door verhitting bij hoge temperaturen (wat ik volledig afraad zoals hierboven uitgelegd) of door de oplossing een paar dagen bloot te stellen aan een sterke bron van UV-licht (houd in gedachten dat UV-licht schadelijk is voor elke vorm van leven, inclusief mensen, als je ermee werkt draag dan een geschikte veiligheidsbril om het licht tegen te houden, anders kun je zo blind worden (geen grap). Je hebt zojuist alle resterende Hg-ionen omgezet in het zeer reactieve Hg-nitraatzout van oxidatietoestand +2 (hetzelfde dat je gebruikt om het amalgaam te maken). Het is opgelost in een oplossing. Meet de pH opnieuw. Voeg nu een subtiele base toe zoals natriumcarbonaat tot pH = 8. Je zult uiteindelijk een punt bereiken waarop de pH niet meer verandert omdat je base zwak is. Dit wordt een bufferoplossing genoemd en is nodig voor de volgende stap. Neem nu natriumsulfide en los wat op in H₂O om een oplossing te maken. Giet de oplossing in het vat met de nu basische oplossing. Neerslag van kwiksulfide treedt merkbaar op als een zwarte massa die onoplosbaar is in H₂O. Je moet nu de oplossing toevoegen totdat er zich geen neerslag meer vormt. Dit wordt moeilijk te zien omdat de oplossing donkerzwart wordt. Je kunt direct testen op de aanwezigheid van overgebleven Hg-ionen door een deel van de oplossing in een aparte kolf met een aparte natriumsulfideoplossing te gieten en een klein deel van de neerslagoplossing helemaal bovenaan (die het meest helder is) met een pipet in de kolf over te gieten. Als je duidelijk meer zwart neerslag ziet vormen, moet je doorgaan met het toevoegen van de oplossing. Anders kun je de kolf afsluiten en over een dag of twee terugkomen. Het meeste kwiksulfide zal door de zwaartekracht op de bodem zijn neergeslagen. Dan kun je doorgaan met het toevoegen van de oplossing en kijken of er zich meer neerslag vormt. Zodra er zich geen neerslag meer vormt, filter je de hele oplossing door een ongeveer 1 cm dikke laag celiet (diatomeeënaarde). Dit is de enige manier om de fijne deeltjes kwiksulfide uit de oplossing te filteren. Klaar, nu kun je de oplossing zonder enig risico weggooien.

Ik denk dat het nu wel duidelijk is waarom je dit niet in het riool moet gooien. Waterzuiveringsinstallaties hebben precies hetzelfde probleem en daarom tolereren ze niet zo goed dat mensen Hg door de afvoer gieten.
 
Last edited:
View previous replies…

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
158
Points
43
Het bonusgedeelte van het opruimen van dit rotafval is dat je het gebruikte kwik uit de initiële amalgaamreactie op deze manier kunt terugwinnen. Je kunt dan gemakkelijk het kwiksulfide weer omzetten in kwikmetaal dat je vervolgens weer kunt omzetten in het Hg-zout. Ik geef toe dat het amalgaam behoorlijk OP is als je er op deze manier over nadenkt, omdat je in wezen bijna al het kwik terugwint dat je in eerste instantie hebt gebruikt. Toch is reductie met natriumborohydride de ultieme manier voor reductieve aminatie.
 

enzym

Don't buy from me
New Member
Joined
May 2, 2023
Messages
19
Reaction score
1
Points
3
-Eerst wil ik u bedanken voor uw input!
maar ik vergeet te vermelden dat ik de chlorideversie 0,15 g heb gebruikt.
Ik droeg altijd een 3m halfgelaatsmasker met nieuwe gaspatronen.
het samensmelten deed ik buiten, maar het spoelen binnen 3x.( in een emmer die ik apart hield)
en de verwarmingsmantel werd pas na een tijdje gebruikt als de oplossing niet begon te reageren (p2np oplossing in amalgaam)
en het gas is nooit uit de condensor ontsnapt. ik ben niet blij om te horen dat mijn gloednieuwe verwarmingsmantel naar de prullenbak gaat ... :(.
also im aware of not to despose the waist down the drain (thinking about collecting it, and drop off before a dispose central or something like that).
nogmaals bedankt voor uw input, het is gouden informatie voor mij.
-
Het kan me niet schelen dat mijn amalgram niet werkte, of dat ik wat chemicaliën terugkreeg.
Het enige wat me het meest stoort is
1: is mijn gloednieuwe verwarmingsmantel voor de prullenbak?
2: dus alles in mijn geventileerde garage is besmet met kwik? / (ook al zag ik een man het advies geven in het video topic, dat ik me geen zorgen hoef te maken over kwikdampen, omdat de condesor het terugbrengt naar de reactiekolf).
 

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
158
Points
43
Ik begrijp je bezorgdheid over de kosten van het vervangen van de items. Draag in de toekomst uiteraard goedkope kleding als je deze reactie uitvoert.

U bent niet helemaal de lul. Volgens je beschrijving duurde de blootstelling niet lang, dus ik heb twee ideeën hoe je kunt proberen het meeste Hg uit je verwarmingsmantel te verwijderen en hem te blijven gebruiken.

Ten eerste, de minder gevaarlijke manier op korte termijn zou zijn om je verwarmingsmantel buiten onder een afdak te zetten (in het geval van regen zal dit je mantel redden als er H₂O in komt is het gedaan met hem). Zoals geadviseerd, zet hem niet in de buurt van metaal. Idealiter haal je het gloeikousje uit elkaar om het schuim dat erin zit eruit te halen, verspreid het op een bord of iets dergelijks en laat het er zo uitgaan (zorg ervoor dat het schuim niet wegvliegt door de wind lmao). Als je het ongeveer 14 dagen zo laat liggen, denk ik dat een groot deel van het Hg uit het schuim zal verdampen zonder je te vergiftigen. Er zal onvermijdelijk wat achterblijven maar dat is niet zo erg, waarschijnlijk zal er niet veel met je gebeuren als je de ruimte waarin het is opgeslagen regelmatig ventileert. Ik zou het onder geen beding in een kamer zetten met iets poreus zoals een tapijt, anders verpest je het enorm. Het uit elkaar halen van de mantel is vrij eenvoudig. Ze zijn eigenlijk veel eenvoudiger van ontwerp dan mensen denken door hun uiterlijk. Dit hangt af van de verwarmingsmantel die je hebt, maar meestal is de behuizing/bekleding van de mantel slechts met een paar schroeven bevestigd. Neem een schroevendraaier en schroef ze los. Luister goed! De meeste verwarmingsmantels bevatten een metalen draad die continu wordt kortgesloten door de printplaat die zich meestal aan de onderkant bevindt. Afhankelijk van de fabrikant kan deze draad erg kort zijn en als je er veel kracht op zet, kan de bevestiging aan de printplaat scheuren. Zodra je de schroeven hebt verwijderd, beweeg je de eenheid met het schuim langzaam weg van de printplaat om de draden gemonteerd te houden. Het is erg lastig om ze weer op hun plaats te monteren als je ze eruit hebt gescheurd. Dit geeft je genoeg ruimte om het schuim aan de binnenkant te verwijderen. Doe dit weer langzaam, haal kleine stukjes schuim weg om de draden niet te verstoren. Zodra je het schuim hebt verwijderd, kun je het apart leggen van de rest van de verwarmingsmantel en de damp eruit laten. Het opnieuw in elkaar zetten van het gloeikousje gaat precies hetzelfde. Je doet het schuim er gewoon weer in en monteert alles met de schroeven. WAS HET SCHUIM NIET MET EEN VLOEIBAAR VLOEISTOF, dit zal het verpesten en plakkerig maken. Laat het gewoon drogen.

Een andere manier, die gevaarlijker is maar waarbij het gloeikousje niet gedemonteerd hoeft te worden, is om het gewoon buiten te zetten en te verhitten tot ongeveer 120 °C. Laat de temperatuur niet te hoog oplopen. Laat de temperatuur niet veel hoger oplopen, anders zou je kwiknitraat dat in het schuim gesublimeerd was kunnen omzetten in kwikmetaal, wat de situatie nog erger zou maken. Laat het zo een dag of 3 draaien, denk ik (doe dit buiten, hete Hg-damp is belachelijk gevaarlijk).

Elk van de methodes zal waarschijnlijk het grootste deel van de Hg-damp uit het schuim verwijderen. Ook als je het buiten zet, zet het dan ergens weg van waar je de reactie oorspronkelijk hebt uitgevoerd, anders zou je het verder kunnen verontreinigen.

Persoonlijk zou ik het gloeikousje helemaal vervangen, maar ik begrijp dat dit niet voor iedereen een optie is.

Ik ben blij te horen dat je een ademhalingstoestel draagt als je deze reactie uitvoert.

Als je de mantel niet wilt weggooien, zou ik hem ook zo'n 14 dagen buiten laten luchten. Dit zou het grootste deel van de Hg die in de jas zit moeten verwijderen. Niet alles, maar het zou in orde moeten zijn.

Laat je garage regelmatig een tijdje luchten en de damp zou weer grotendeels verwijderd moeten zijn. Je hoeft hiervoor gelukkig niet naar een andere plek te verhuizen.

Tot slot nog iets over het gebruik van een terugvloeikoeler. Er ontsnapt nog steeds wat damp, vooral als er geen heel koud H₂O wordt gebruikt. Laboratoria lossen dit op door de damp naar buiten of naar een gesloten ruimte met actieve kool af te voeren. De man in de video die je zag is helaas een idioot als hij denkt dat dit hem op magische wijze hiertegen beschermt. Ik zeg niet dat het niet helpt, alleen dat het niet perfect is.

Mensen zijn onzorgvuldig bij het gebruik van Hg, maar alleen totdat ze negatieve gezondheidseffecten ondervinden. Vergeet niet dat het voor een hele lange tijd bioaccumuleert. Als het eenmaal in je bloedbaan terechtkomt, kan het de bloed-hersenbarrière passeren en je hersenen binnenkomen, waar het vast kan komen te zitten aan je neuronen, die een hoog vetgehalte hebben. Hg gedraagt zich als een soort olie en hoopt zich op in vetweefsel in het lichaam. De halfwaardetijd (dat wil zeggen hoe lang het duurt voordat de helft is verdwenen) van Hg in de bloedbaan is ongeveer 1-2 maanden en verschilt per persoon. Het gevaarlijkste deel is wat er in de hersenen terechtkomt. De halfwaardetijd van Hg in de hersenen is ongeveer iets meer dan 20 jaar waarin het grote neurologische schade kan veroorzaken. Er is niets dat je kunt doen om het te verwijderen als het eenmaal vastzit in de hersenen, behalve chelaatvormers nemen (alleen op recept verkrijgbare medicijnen). De chelaattherapie tast de lever- en nierfunctie aan, dus het wordt alleen in ernstige gevallen gebruikt.

Ik wil je niet te bang maken. Als je de damp die ergens in is blijven hangen naar buiten laat komen, is er waarschijnlijk niets aan de hand. Houd gewoon rekening met deze factor in de toekomst.

Ik wens je veel succes met het herstellen van je verwarmingsmantel.
 

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
158
Points
43
Oh ja, en ik raad je aan om bescherming tegen de damp aan te brengen, wat erg goedkoop is, maar slechts tijdelijk. Je kunt actieve kool kopen (ook wel actieve kool genoemd). Doe wat in een schaaltje bij voorkeur of in een glas. Vul er zo een paar en leg ze overal waar de damp zou kunnen zijn. Actieve kool is zeer effectief en adsorbeert Hg-damp aan zijn oppervlak met een capaciteit tot 7% van het gewicht. Zelfs als er Hg-damp in de ruimte blijft hangen, zal deze actief blijven verwijderen. Je kunt de actieve kool dan gewoon in de prullenbak gooien in plaats van de damp in je longen te ademen. Ik zou dit de komende twee maanden doen en de actieve kool na ongeveer 2 weken vervangen. Koop geen farmaceutische pillen met actieve kool, die zijn belachelijk duur. Koop een grote hoeveelheid actieve kool (het is echt heel goedkoop). En gebruik het in de toekomst nergens anders meer voor. Als je dit doet, denk ik dat de kans dat de damp je kwaad doet heel klein is.

Nu ik erover nadenk, zou je actieve kool in een droogbuis kunnen doen en deze bovenop een refluxcondensor kunnen plaatsen als je deze reactie uitvoert. Dit zou volgens mij voorkomen dat bijna alle damp ontsnapt. Dit klinkt eigenlijk als een goed idee, je zou dit moeten doen als je een terugvloeikoeler gebruikt voor deze reactie. :cool:
 

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
158
Points
43
Tot slot over de reactie. Hoe groot was de schaal van de reactie? (Hoeveel P2NP en Al heb je gebruikt)? Ik denk dat ik wel een idee heb wat de reactie in de eerste plaats verpestte.
 

enzym

Don't buy from me
New Member
Joined
May 2, 2023
Messages
19
Reaction score
1
Points
3
Ik ga snel antwoorden, ik sta op het punt om naar buiten te gaan.
Nogmaals bedankt voor uw bijdrage, alles wat u hebt gezegd gaat mijn kennisniveau te boven.
maar ik heb gelezen dat alleen dimethylkwik (Hg(CH 3) 2) en misschien een paar andere stoffen de hersenbarrière binnendringen (zie Karen Wetterhan vergiftiging), ik dacht dat kwikchloride de hersenen niet zou binnendringen.
en in totaal is de hoogste concentratie die ergens op kan worden gefundeerd 0,15 g (die ik heb gespoeld, enzovoort) is het zo giftig met alle metingen die ik heb gedaan? aangezien mijn amalgaam op mijn tanden kwik afgeeft elke keer als ik kauw (heb ik gelezen).

en tweede antwoord, ik heb alles van de ingrediënten in de video door 2 gedeeld.
Dus 5 gram p2np en 6 gram alluminium huishoudpapier (niet gesneden met een siccors, omdat het dan aan elkaar plakt, maar stuk voor stuk gescheurd zodat alles een plek heeft om te verbinden met watter).

Ik heb je antwoord niet helemaal gelezen, maar ik heb haast. Zoals ik al zei, ik moet gaan. 's Avonds heb ik meer tijd.
tot dan, en nogmaals dikke thx
 

enzym

Don't buy from me
New Member
Joined
May 2, 2023
Messages
19
Reaction score
1
Points
3
over dit koolstof op de uitlaat van condesor idee klinkt inderdaad als een goed idee.
en trouwens, ik gebruik actieve kool in mijn gasmasker (wat is de levensduur sinds de zak is geopend? niemand in de winkel kon een goed antwoord geven).
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,663
Solutions
3
Reaction score
2,738
Points
113
Deals
1
>Overigens gebruik ik actieve kool in mijn gasmasker (wat is de levensduur sinds het openen van de zak?

Dat hangt sterk af van de intensiteit van het gebruik. De capaciteit kan worden gemeten aan de hand van het volume lucht dat door de filter wordt geperst. Niemand weet hoe je het zult gebruiken. Als je elke dag met het masker in het lab werkt, raad ik je aan om het masker om de paar maanden of vaker te vervangen.
 

enzym

Don't buy from me
New Member
Joined
May 2, 2023
Messages
19
Reaction score
1
Points
3
hoe kan ik iemand toevoegen om hun mening te geven? ik wil graag 2 leden toevoegen/vermelden over dit onderwerp .
@gpatreon
de andere man zal ik zoeken
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,663
Solutions
3
Reaction score
2,738
Points
113
Deals
1
Wie is @gpatreon? lol

Over het algemeen ben ik het eens met @Nooit slapen. Naar mijn mening kun je je lab schoonmaken van Hg en doorgaan met alle veiligheidsmaatregelen. In overeenstemming met je reactielading denk ik niet dat je te veel vervuild hebt.
 
View previous replies…

enzym

Don't buy from me
New Member
Joined
May 2, 2023
Messages
19
Reaction score
1
Points
3
ik geloof dat u in het onderwerp dat u schreef (over amalgaam) zei dat u informatie hebt dat het resterende hg in amalgaam als het niet wordt gespoeld (maar alleen het water eruit laat lopen) ongeveer 0,0000 is... in het eindproduct?
Kunt u dit bevestigen?
Mijn grootste zorg is nu hg in het eindproduct.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,663
Solutions
3
Reaction score
2,738
Points
113
Deals
1
Ik kan dit helaas niet bevestigen aan de hand van papieren. Ik heb deze informatie van een chemicus op dit forum, die toegang had tot een foto-elektrische vlamfotometer. Je kunt het zelf controleren. De Al/Hg-methode is ook heel gebruikelijk. Tientallen tonnen amfetamine werden met deze methode gesynthetiseerd en met succes geconsumeerd.
 

enzym

Don't buy from me
New Member
Joined
May 2, 2023
Messages
19
Reaction score
1
Points
3
Wat bedoel je met zelf controleren (Hg in eindproduct)?
Ik kan de zuiverheid van het eindproduct alleen controleren door het kookpunt te controleren.
Maar als het kookpunt niet wordt bereikt bij het gewenste temperatuurbereik, weet ik alleen dat het onzuiver is (het kunnen ook andere onzuiverheden zijn van het proces).
Ik ben geen chemicus, alle informatie die ik heb aangepast, komt van dit forum.

Ik ben ook zo onzeker over het Hg-residu, hier waar ik woon is het allemaal/alleen bmk leukart reactie in massaproductie. en het krijgen van een onzuiver product (ze overslaan veel eindprocessen voor het reinigen, als gevolg van minder tijd verspillen en meer hoeveelheid maken.
Dat is de belangrijkste reden waarom ik het zelf wil maken (ook al kost het me meer om het zelf te doen, dan om een klote natte pasta te kopen.

Kan ik de (overgebleven) ipa/aceton zwavelzuuroplossing opslaan voor verdere synthese?
En zou de opslag van Hg-chloride goed zijn in een luchtdichte fles (bij kamertemperatuur)?

En wat is de reden waarom een premixter van de oplossing IPA, p2np, H20, GAA niet kan worden gebruikt? (zoals de avond ervoor gemaakt)

En wat is de belangrijkste reden om GAA toe te voegen net voordat de oplossing in het amalgaam gaat?

dank u.
 

enzym

Don't buy from me
New Member
Joined
May 2, 2023
Messages
19
Reaction score
1
Points
3
Ik kan geloven dat er veel op deze manier wordt geproduceerd en geconsumeerd (vooral omdat het zo gemakkelijk te produceren is, en omdat er gemakkelijk alternatieven te gebruiken zijn voor duur glaswerk, kookplaten, pannen... zoals potten en pannen, en het gebruik van een heet waterbad in de gootsteen).
Maar de dingen die ik op dit forum heb gezien (ik wil deze man niet afkraken, maar ja, hij is een gevaar voor alles en iedereen).
((Hij maakte het in de keuken tussen zijn groenten, gebruikte een keukenmes van de tafel om zijn hoeveelheid Hg op te pikken, en blies dan gewoon zijn mes af en veegde het schoon met de gesloten keukendoek die voorhanden was.
oplosmiddelen drogen in de keukenoven, ...).
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,663
Solutions
3
Reaction score
2,738
Points
113
Deals
1
Ja, precies
ofc nee
ja

Je kunt GAA helemaal niet gebruiken, zoals ik al zei in mijn tutorial hier.
 

enzym

Don't buy from me
New Member
Joined
May 2, 2023
Messages
19
Reaction score
1
Points
3
Ik zal morgen nog een synthese doen (als ik geluk heb 2).
Ik maak me ook grote zorgen over het kwik in het eindproduct.
Ik zal mijn amalgaam 2X wassen.
en zal hete IPA gebruiken om de p2np op te lossen.
 

enzym

Don't buy from me
New Member
Joined
May 2, 2023
Messages
19
Reaction score
1
Points
3
Oké, bedankt voor de input. In mijn eerste synthese/ eerste poging heb ik IPA gebruikt en veel gemengd met een glazen staaf, maar het loste niet op (de p2np). Toen heb ik het opgewarmd (met in mijn achterhoofd dat het kookpunt van IPA maar 60 graden is),
deed een Mcguyver en probeerde het op de een of andere manier op te warmen in de 1L verwarmingsmantel (deed het in een 3-kops 250ml kolf).
Ik deed het op de laagste stand, maar ik denk dat het veel te heet was (het was mijn eerste keer dat ik een verwarmingsmantel gebruikte, dus ik ken het temperatuurbereik niet). Het brandde heel erg in mijn ogen (dus ik ben er onmiddellijk mee gestopt, gezondheid=belangrijker).
(( de p2np was opgelost, maar nadat ik het van de verwarmingsbron had gehaald werd het een papperige pluizige oplossing))
Vraag: is dit normaal of niet? (het brandende alcoholgevoel in mijn ogen)

Nogmaals alles is nieuw voor mij, het was mijn eerste poging met chemicaliën zoals p2np.
Morgen krijg ik een 2l kookplaat (met stearing) van Amazon.
 

enzym

Don't buy from me
New Member
Joined
May 2, 2023
Messages
19
Reaction score
1
Points
3
Ook terug naar mijn eerste synthese, de oplossing (het toevoegen van alki aan de p2np opgeloste amalgaamoplossing) het kwam met een heldere laag op de top die ik verzameld in iPA verhouding 50/50. (voor verdere synthese)
Maar het grappige is, nadat ik de bovenste laag verwijderd had, heb ik het hele mengsel geroerd en 24 uur later ligt er weer een lichtgele laag op.
 
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
296
Points
63
Wat heb je verkregen uit de twee lagen (helder en geel)? Heb je het aangezuurd?
 

enzym

Don't buy from me
New Member
Joined
May 2, 2023
Messages
19
Reaction score
1
Points
3
Ik weet het nog niet, ik heb het niet aangezuurd omdat ik niet de tijd en moeite wilde steken in deze mislukte poging (hield de 2 olielagen apart, zal ze aanzuren na mijn nieuwe synthese. dan heb ik al een zuur/aceton oplossing bij de hand dus ik verspil er geen 3X de tijd voor. )
(( zal ze natuurlijk wel aanzuren, niet samen in 1 mixter!))
En random note: heb de oplossing weer 24 uur bewaard, en er kwam een andere (maar blikkerige en meer donker vergeelde) bovenlaag tevoorschijn (deze gooi ik bij de andere inhoud in het bekerglas).
 
Top