Dus vandaag tweede poging.
Weer problemen met p2np.
Het loste wel volledig op, maar nadat ik het op kamertemperatuur had laten komen werd het weer papperig.
GAA toegevoegd, geroerd op hete plaat maar geen groot succes (GAA is een walgelijke geur die extreem penetrant is en lang blijft hangen).
Het amalgaam was goed maar ik maakte een grote fout! Na het spoelen deed ik een stop op de hals van de kolf om zuurstof tegen te houden (ik trok een regenjas aan
@Nooit slapen , en andere handschoenen), toen deed ik de stop eruit, de troep ontplofte bijna! hoge druk en hoge temperaturen kwamen vrij. (Ik was onzeker om er p2np in te doen aangezien het extreem heet was), dus ik heb het een tweede keer in koud waterbad gedaan om een beetje af te koelen.
Toen heb ik de papperige p2np toegevoegd maar geen onmiddellijke interactie. pas na intensief schudden ging de temp omhoog, in totaal ben ik wel een uur bezig geweest met schudden om het heet te maken om af te koelen, als ik dat zou doen was ik nog steeds aan het schudden en koelen. (veel aluminium bleef achter). gokte dat ik de plek gemist had om p2np in amalgaam te doen.
De alki-oplossing toegevoegd en "een keer roeren", heftige reactie (veel borrelen),
30min later: de bovenste laag vormde zich nog steeds, dus ik heb 3 keer geroerd.
Nam 3 shouwers, (krijg angst als ik aan de Hg denk).
Nu zit ik in mijn pyjama en wil niet kijken (dampen in mijn comfortabele pyjama, en dan gaan slapen met het ....).
Vragen:
-Is het normaal dat extreme temperatuurstijging ( van amalgaam)?
-Als ik de p2np toevoeg zou de temperatuur dan meer stijgen door de interactie met amalgaam ? / of is dit niet warmte gerelateerd? (het toevoegen van p2np)
- Ik ben nog steeds zo ongerust over deze Hg-damp. Ik heb in totaal maximaal 5 keer ingeademd (damp, of in de kamer/tuin lol waar de damp nog aanwezig was),
Kan iemand me wat informatie geven om me te kalmeren? (ik weet het, geen Hg gebruiken is het beste, maar is geen optie aangezien ik zoveel geld in deze opstelling/methode heb gestoken (moest alles kopen).
Bedankt