Ik las de thread van Tor over de p2p van bmk-poeder en hoe hij het doet, wat vrij eenvoudig lijkt, maar ik zie dat veel mensen nog steeds problemen hebben met het krijgen van een heldere olie en of het krijgen van een sludge.
Is Tor's methode 100% getest en werkt het? (Het lijkt solide, dus ik ben verward waarom mensen nog steeds problemen hebben en er mee proberen te rommelen?
Hier is Tor's synthese
"We gaan 1 kg BMK bereiden
neem een 5 liter dubbelhalskolf
voeg 500 ml kokend water toe. begin met de mixer.
Voeg nu langzaam 1 kg BMK zout toe. voeg dan 1 liter sulfonzuur toe. sluit nu de reflux aan en verwarm de inhoud van de kolf tot de maximale temperatuur. plus minus 130°c. gebruik een krachtige mixer.
Laat het 4 uur koken in reflux.
neem de bovenste laag en giet deze in een maatbeker.
Laat de onderste laag afkoelen en bewaar voor de volgende keer. (we hebben geen chemisch afval bij deze bereidingsmethode)
kook nu 1 liter water en voeg dit toe aan de maatbeker. gebruik een handmixer om alles te mengen.
Laat na een paar minuten mixen de maatbeker afkoelen tot kamertemperatuur.
verwijder de bovenste witte laag (dit is water en afval dat we niet nodig hebben)
de onderste laag is P2P gezuiverd en klaar voor gebruik.
ps: bij deze bereiding hoeven we ons geen zorgen te maken dat er water in onze P2P achterblijft, omdat water minder weegt dan P2P".
Is Tor's methode 100% getest en werkt het? (Het lijkt solide, dus ik ben verward waarom mensen nog steeds problemen hebben en er mee proberen te rommelen?
Hier is Tor's synthese
"We gaan 1 kg BMK bereiden
neem een 5 liter dubbelhalskolf
voeg 500 ml kokend water toe. begin met de mixer.
Voeg nu langzaam 1 kg BMK zout toe. voeg dan 1 liter sulfonzuur toe. sluit nu de reflux aan en verwarm de inhoud van de kolf tot de maximale temperatuur. plus minus 130°c. gebruik een krachtige mixer.
Laat het 4 uur koken in reflux.
neem de bovenste laag en giet deze in een maatbeker.
Laat de onderste laag afkoelen en bewaar voor de volgende keer. (we hebben geen chemisch afval bij deze bereidingsmethode)
kook nu 1 liter water en voeg dit toe aan de maatbeker. gebruik een handmixer om alles te mengen.
Laat na een paar minuten mixen de maatbeker afkoelen tot kamertemperatuur.
verwijder de bovenste witte laag (dit is water en afval dat we niet nodig hebben)
de onderste laag is P2P gezuiverd en klaar voor gebruik.
ps: bij deze bereiding hoeven we ons geen zorgen te maken dat er water in onze P2P achterblijft, omdat water minder weegt dan P2P".