P2P synthese uit BMK Glycidinezuur (natriumzout) - aangepaste versie

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Hallo, bedoel je Claisen-adapter?

Welke concentratie zuur heb je gebruikt? Waarom heb je zoveel zuur toegevoegd? 100 - 150 ml is 3,5 - 5,2 keer zoveel zuur.

Waarom heb je het zuur niet toegevoegd aan glycidaat waterige oplossing en vice versa? Ik denk dat het veel tijd kost.
 

Heisenblack

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 2, 2023
Messages
21
Reaction score
13
Points
3
Ja Claisen-adapter.

Ik heb 100 ml gebruikt voor een batch van 50 gr. Overtollig zuur is om laagvorming in de kolf te voorkomen en om de reactie direct door te laten gaan, dit minimaliseert de vorming van bijproducten. De hoeveelheid zuur kan nog worden geoptimaliseerd om het zuinig te maken. Toen ik minder zuur had, kon ik de bruine glycidaatlaag in de kolf zien. Ik vergat te vermelden dat de pH van p2p in de opvangkolf 5,5 - 6 was.

Het proces duurt ongeveer 1 uur.
 
View previous replies…

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Ik vraag dit omdat ik me nauwelijks kan voorstellen dat de reactieoplossing op grote schaal in zuur wordt gedruppeld. Dat zou veel tijd kosten. Ik denk dat je een paar druppeltrechters of iets anders moet gebruiken.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Als de schaal groot is, dan is het geen probleem om te druppelen met een slangenpomp (of een andere geschikte pomp), alles afhankelijk van het verwarmingsvermogen en de warmtecapaciteit van het zuur.
 

K-Cyanide

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2023
Messages
64
Reaction score
76
Points
18
@w2x3f5 fyi de operator van de genoemde synthese heeft veel ervaring in organische synthese. Hieronder de antwoorden op uw vragen:

  • Nee er waren geen precipitaten tijdens de hydrolyse.
  • Hoeveelheid zuur, de laagste waarde van de beschreven methode werd genomen.
  • Een verhouding van 1:10, waarbij 1 het verwachte product is en 10 de hoeveelheid destillaat (water en product) is vrij gebruikelijk als vuistregel.
  • 110 C in de reactor natuurlijk
  • Nee, je kunt geen kookstenen gebruiken in een glazen reactor. De roerder is een PTFE roerder met 4 bladen die de reactiemassa krachtig mengt, dus er zouden geen kookstenen nodig moeten zijn. Maar misschien heeft deze methode een rustig kookproces met belletjes nodig, zoals de Leuckart-Wallach-reductie.
  • Eng om met 500g te beginnen. Nee, ten eerste kun je geen kleine series in een glazen reactor maken vanwege de afstand tussen de roerder en het glas aan de onderkant, en ten tweede worden er geen reagentia gebruikt die een probleem vormen.
  • Ja, de opbrengst is belabberd, maar eerlijk is eerlijk. We hadden minstens 300 ml verwacht.
Bedankt voor de moeite.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
je moet uitzoeken wat de verschillen waren in de experimenten, bovendien deed je het in een reactor en aanvankelijk werd het experiment gedaan in een erlenmeyer. Terwijl het me opvalt dat je mechanische menging hebt, was er geen menging in de aanvankelijke ervaring en werden poreuze stenen dienovereenkomstig gebruikt (tussen haakjes, tijdens de hydrolyse van vrij glycidaat in zuiver fosforzuur vormen zich alleen kooldioxidebellen op het oppervlak van de stenen, ik benadruk dat de synthese zonder water was, alleen dat water dat aanwezig was in fosforzuur).
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Hallo,

Ik heb deze methode op kleine schaal getest 50gr BMK CAS 5449, 100ml fosforzuur 85% en 600ml water en hier is mijn resultaat:

De methode werkt naar behoren Ik weet nog niet de exacte opbrengst, maar alleen bij het zien van de olielaag kan ik zeggen dat het een goede opbrengst zal zijn.

De P2P is helemaal schoon zoals na stoomdestillatie (in feite is dat wat je praktisch doet).

Als we het over de timing hebben, zou het ongeveer even lang kunnen duren als de standaard hydrolyse (ik heb het druppelend gedaan) met het voordeel dat je het pure product direct krijgt.

Een advies om wat tijd te besparen is om te beginnen met het toevoegen van een groter deel van de bmk-oplossing en te wachten tot het warm wordt in plaats van alleen druppels toe te voegen. De reden hiervoor is dat condensatie pas begint als een aanzienlijke massa water verdampt is, glas wordt heet....je weet wel, dus beginnen met druppels kost meer tijd dan het toevoegen van een groter deel als de condensatie eenmaal begint kun je de oplossing weer druppelsgewijs toevoegen (geheel optioneel).

Ik heb de geüploade foto's van dat proces gezien:

http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/attachments/1uj6edpzrl-jpg.12849/
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/attachments/bshoqvbxqv-jpg.12850/

Ik denk dat er iets niet klopt (het zijn niet de enige nieuwsgierigen):

- P2P heeft meer dichtheid dan water dus het zou de onderste laag moeten zijn niet de bovenste laag, de redenen zouden kunnen zijn:
1. Op het moment van de foto's heeft het mengsel een hoge temperatuur.
2. 2. Het mengsel is zuur (of alkalisch maar in dat geval is het met de gebruikte reagentia totaal onmogelijk), en dit zou vreemd zijn want bij 110C zou je alleen water moeten verdampen met P2P, het mengsel zou niet zuur zijn.

- De kleur van de olielaag is meer bruin dan geel, lijkt meer op de kleur na normale hydrolyse.

Ik heb een foto van een deel van mijn uiteindelijke mengsel van die methode geüpload om beter te zien wat ik bedoel
R58BnUxJHT


Ik ben blij met het resultaat, dus ik ga het zo snel mogelijk in het groot proberen.
Bedankt.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
wacht je opbrengst af
mogelijk verschillende zuiverheid van glycidaat
 
View previous replies…

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
30 ml P2P zonder nog te extraheren en te drogen.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Je gebruikte ongeveer 0,25 mol glycidaat en kreeg ongeveer 0,23 mol p2n, een opbrengst van 92,5-93 procent van de theorie. Mijn felicitaties en dank voor het testen van mijn versie van hydrolyse en het bevestigen van een goede opbrengst van de stof.
 

crocodile

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 3, 2022
Messages
20
Reaction score
4
Points
3
Zou het mogelijk zijn om het bmk-poeder en water aan het begin van de synthese toe te voegen en de warmte langzaam op te voeren totdat het begint te koken in plaats van het druppelsgewijs toe te voegen?
En als dat zou werken, zou een grote roestvrijstalen destilleerder dan werken voor deze methode?
 

crocodile

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 3, 2022
Messages
20
Reaction score
4
Points
3
Of gebruik een glazen reactievat van 100 liter met een periliastische pomp, zodat batches van 400 kilo vrij gemakkelijk kunnen worden verwerkt.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Toen ik deze synthese schreef, was mijn belangrijkste idee om het gevormde fenylaceton snel uit de reactiemassa te destilleren om de vorming van onzuiverheden te verminderen en de opbrengst van de stof te verhogen.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
FYI
Ik ontving een monster van BMK poeder CAS 5413-05-8 en ik besloot om het te testen met die methode ook gewoon uit nieuwsgierigheid zonder na te denken en geen chemische factor (normaal zal ik het hydroliseren met HCL).
Het eerste "probleem" is dat als je het poeder in kokend water oplost, het poeder automatisch wordt omgezet in olie met een vergelijkbare kleur en dichtheid als P2P.
Dus als je het mengsel toevoegt met een toevoertrechter of iets dergelijks, zal het eerste dat wordt toegevoegd deze olie zijn en geen water, omdat deze olie zich in de bovenste laag bevindt.
Toen ik klaar was met het hele proces, net als de andere, kreeg ik een olie waarvan ik dacht dat het logischerwijs P2P was, maar het ruikt niet naar P2P, dus ik ben er vrijwel zeker van dat dit alle niet gereageerde 5413 olie is + mogelijk wat P2P (maar als het er is, is het in zeer lage %).
Kortom deze methode werkt niet voor CAS 5413-05-8, ik zal alles extraheren en hydrolyseren met HCL en jullie op de hoogte houden van het verschil.
Ik zal het hydrolyseren met HCL omdat 5413 hetzelfde uiterlijk en vooral dezelfde identieke geur heeft als de oude 16648(MAPA).
Als het uiteindelijk ook niet goed werkt zal ik de alkali-reflux gebruiken en later de zure reflux maar ik denk dat het perfect zal werken met de HCL hydrolyse.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
acetoacetaten worden in de kou gehydrolyseerd in zwavelzuur, als ik me niet vergis kan ik een methode vinden als je die nodig hebt
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Maak je geen zorgen ik heb alle informatie die nodig is gewoon proberen uw methode met andere bmk cas toch bedankt
 

crocodile

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 3, 2022
Messages
20
Reaction score
4
Points
3
Dus voor de duidelijkheid, je zegt dat deze methode werkt voor 5449 maar niet voor 5413 of dat het voor geen van beide werkt?
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Ik zal een snellere methode proberen, ik zal het proces in de rotavap in vacuüm uitvoeren en ik zal jullie op de hoogte houden.
Het idee is om sneller te destilleren met minder verwarming, de watermixer kan sowieso in porties worden toegevoegd door de vacuümpijp te gooien ;-)
Ik stel het in op 57-58C met 20 kPa vacuüm.
Maar het zou zeker sneller moeten gaan op grote schaal.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Ik heb het gevoel dat de oplosbaarheid van het keton in waterdamp zal dalen.
Als optie, lever stoom van een generator en verwarm het extra (oververhitte stoom), deze versie zal zeker veel beter werken.
 
Top