Shake & Bak Recept (ALLEEN TEKST)

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,100
Deals
1
Dit is 500% beter dan de eerste. Zou dit kunnen werken? Het bevat een beetje achtergrondinformatie en een aantal feitelijke metingen. Helaas zijn veel metingen fout. Ik vraag me af hoe hij het eenvoudigste deel zo fout heeft gedaan? Het wekt niet bepaald vertrouwen in zijn methodologie.
MgSO⁴ (watervrij) mol.wt=120.x g
MgSO⁴(heptahydraat,)mol.wt=246.x g
Magnesiumsulfaat houdt iets meer dan zijn eigen gewicht in water, dat natuurlijk 1g/1ml weegt.
1/4 van een 946 ml (kwart) pot is 236 ml.
236 ml MgSO⁴ weegt 654,36 gram!
De oplosbaarheid van water in hexaan is 0,01%, dus 1 gram magnesiumsulfaat zou meer dan genoeg zijn om ervoor te zorgen dat het watervrij is en blijft.
Oké, dus hij heeft meer dan een pond te veel droogmiddel toegevoegd aan het hexaan. De oplosbaarheid van water in ethylether is 1,5% @20c, oftewel 1,5ml/100ml. Een kwart ethylether kan 15 ml water bevatten. 30 g MgSO⁴ zou een grote overmaat zijn. Hij heeft een liter te veel droogmiddel toegevoegd.
Het probleem met magnesiumsulfaat als droogmiddel is dat het niet alleen water vasthoudt, maar ook je oplosmiddel absorbeert, dus 300 keer te veel toevoegen gaat je een hoop geld kosten. Alles bij elkaar heeft hij dit onderdeel verknald. Wist je dat als je het na 15 minuten uit de oven haalt en schudt en na 30 minuten nog een keer, het niet gaat klonteren. Proberen er met een hamer op te slaan is een stom idee. Het is letterlijk zo hard als beton als je het niet mengt.
De verhouding tussen ammoniumnitraat en ammoniumsulfaat is 80/132 (dit is de mol.wt. Van elk. Elk molecuul heeft een functionele aminogroep en een ander deel. De ammoniak is hetzelfde in beide, dus het gewichtsverschil is het verschil tussen een nitraat en een sulfaat. De verhouding om hetzelfde aantal ammoniakbestanddelen te krijgen is 1/1,6, 160% van het gewicht van het nitraat om dezelfde hoeveelheid ammoniak uit het sulfaat te krijgen. 60 gram ammoniumnitraat of 96 gram ammoniumsulfaat. Hij gebruikt twee keer zoveel ammoniak met het sulfaat, wat volgens mij het meest waarschijnlijke juiste getal is, 120 gram nitraat of 192 gram sulfaat. Ik wed dat de hoeveelheid loog ten opzichte van ammonium ook verkeerd is. Ja. 90 gram loog is volgens mij 3 mol, wat overeenkomt met 80x3 240 gram ammoniumnitraatvir 132x3, 396g sulfaat. Deze man weet niet hoe hij een vergelijking moet balanceren. Als iemand het grondig zou onderzoeken, zouden de correcties langer zijn dan de methode. Je grote broer laat je geen goede en volledige methode voor dns vinden. Hij zal je laten falen en je uitlachen terwijl hij je handboeien omdoet.

zaners

Don't buy from me
Resident
Reaction score
7
Kun je Coleman's brandstof niet gebruiken?

View previous replies…

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,100
Deals
1
Omdat het blauw kan zijn. Dat is geen probleem. Soms is nitromethaan blauw. Soms is het rood. Ze verven het. Je bewerkt het Epsomzout door het te drogen en fijn te maken, voegt het toe tot het niet meer samenklontert, filtert of decanteert het magnesiumsulfaat eruit en gebruikt het spul zo snel mogelijk.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,100
Deals
1
Coleman fuel IS GEEN vervanging voor diethylether of hexaan. Helemaal niet. Coleman fuel is een ruw mengsel van koolwaterstoffen en diethylether en hexaan zijn veel verfijnder en hebben niet dezelfde eigenschappen.

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
162
Coleman's brandstof of nafta kan op zichzelf gebruikt worden en het zal werken. In feite werken diethylether, hexaan of eigenlijk elke NPS-koolwaterstof op zichzelf. Sommige hebben een ander effect op deze reactie dan andere. Het is aan te raden om een mengsel van deze stoffen te gebruiken voor de beste resultaten. Bekijk het pdf-bestand dat flatline heeft gepost, hij legt het "hoe en waarom" van dit hele proces goed uit. Voor de beste resultaten moet deze hele reactie zo droog mogelijk zijn.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,100
Deals
1
Ammoniumsulfaat ammoniumchloride elk zuur zout van ammoniak kan worden gemaakt om te werken. Ze zijn eenvoudigweg ammoniak gekoppeld aan een zuur bestanddeel. Het zijn Lewis-zuren. Door er eenvoudig een base aan toe te voegen deprotoneren ze weer tot ammoniak en sulfaat-nitraat- of chloride-ionen. Dat is alles wat we doen in deze specifieke reactie. Als je een boer kent die een tank watervrije ammoniak heeft, zou dat ideaal zijn, maar het is gevaarlijk en stelen is nog gevaarlijker. Als je een tank ammoniakgas kunt bemachtigen, doe dat dan maar. Als je koelelementen vindt met ammoniumnitraat erin, koop ze dan allemaal. Ze worden al 10 jaar niet meer gemaakt. Daarom gebruiken ze nu ureum of calciumammoniumnitraat.

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
162
Maar we krijgen 'calciumammoniumnitraat' niet aan de praat, hè? Is er iets dat we kunnen doen om een werkbaar zout te krijgen?
Ik liep op een dag een CVS binnen en vond toevallig een doos met AN instant cold packs, ik nam één pak uit de doos om mee te testen. Dat was voor mijn succesvolle SNB run. Sindsdien heb ik die cold packs niet meer gevonden - ze zijn allemaal ureum of CAN zoals je zegt. Misschien kun je naar het ziekenhuis of een kliniek gaan en vragen om cold packs en kijken wat je krijgt als laatste redmiddel.

Ik ben een beetje in de war over waarom vloeibare ammoniak niet alleen kan worden gebruikt met freebase suzy en Li, weet jij waarom het moet worden geëvolueerd tot gas uit een zout en gecondenseerd in deze reactie? Hartelijk dank.

View previous replies…

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,100
Deals
1
Ammoniak is gewoon een gas onder atmosferische druk en temperaturen. Vloeibare ammoniak is sterk gecomprimeerd en extreem koud. Je hebt 7,5 bar druk bij 20°C of -30°C bij atmosferische druk nodig om het vloeibaar te maken. Beide kunnen worden gedaan, maar geen van beide is gemakkelijk. Dat is 104psi of droogijs. Je zou het kunnen redden met calciumchloride/ijs en een beetje druk, misschien 15-30 psi. Ik weet 100% zeker dat ammoniumsulfaat of -chloride en loog ammoniak maken. Probeer het, het maakt ammoniak voor mij

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
162
Bedankt voor de informatie, mijn vriend. Je lijkt altijd goede tips voor me te hebben.
Mag ik vragen wat je gebruikt als bron voor ammoniumsulfaat of -chloride?
Tijdens de protonatie ontstaat ammoniakgas en het bijbehorende zout - nitraat in stikstof, chloride in chloor enz. Ik ben er zeker van dat het creëren van een inerte atmosfeer in de camper, zoals stikstof, een goed onderdeel is van de veiligheid voor dit specifieke proces. Hoe kunnen we erachter komen welke ammoniumzouten veilig het lithium oplossen, - veilig - , zonder een nevenreactie te veroorzaken... of een bom... of welke moeten worden vermeden?

Een andere vraag, als ik zo vrij mag zijn: hoe weet je welke temperatuur/druk nodig is om ammoniak, of wat dan ook, te laten verdampen of condenseren? Hoe kom je daar achter?

Zoals je kunt zien, is dit een deel van waar mijn scheikunde tekortschiet. Ik weet niet hoe ik sommige dingen zelf moet uitzoeken. Ik heb de formele training gemist. Ik ben niet op zoek naar gemakkelijke antwoorden, maar als u me kunt laten zien hoe ik moet vissen, bij wijze van spreken. Nogmaals bedankt.

hirozaru

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
4
Ik heb mijn ammonium getest met een wateroplosbaarheidstest. Ik vond een tabel met de hoeveelheid die oplosbaar is.
Ammoniumnitraat kan meer dan twee keer ammoniumsulfaat of -chloride oplossen in water. Dus dat was mijn hint om mijn cold packs te testen, om er zeker van te zijn dat mijn ingrediënten in orde zijn.

Je kunt ook een klein beetje van je AN met alleen NaOH doen, die twee dingen in een klein petrischaaltje, of een ander bakje, dan zouden ze samen moeten reageren.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,100
Deals
1
Je wilt sowieso geen water in je Birch-reactie. 10 ml als het moet, maar lithium brandt als het in contact komt met water. Oplosbaarheid in water is niet relevant