Ik kan je echt niet vertellen hoe blij ik ben dat ik dit voor elkaar heb gekregen, omdat ik GEEN wetenschappelijke kennis had - behalve de basis scheikunde op de middelbare school (waar ik GEEN AANDACHT voor had en in de groep 'domme kinderen' zat - het kon onmogelijk zijn dat we gewoon niet geïnteresseerd waren!) EN meer relevante informatie van het feit dat ik veel schorsextracties heb gedaan MAAR ik ontdekte dat ik het als compleet anders moest zien en zelfs bij delen waar ik eerst dacht dat ik kon vergelijken, kon ik het echt niet - HET dichtst bij de extractie is de op een na laatste stap waar de synthese me vertelde om gewoon al het hexaan weg te dampen maar ik veranderde het om een vriesneerslag te doen omdat ik wist dat het een koolwaterstof was, ik wist dat naptha een stel verschillende niet-specifieke koolwaterstoffen is en ik voegde 2+2 samen.
Het was echt makkelijker voor mij om gewoon te weten dat het een TOTAAL apart proces is...
Als ik terug zou gaan in de tijd - of als je dit leest en denkt dat het goedkoper is om een heel laboratorium op te zetten en DMT vanaf nul te synthetiseren om te verkopen - of zelfs om in te nemen, dan kan ik je verzekeren dat dat niet zo is. Ik heb de hele tijd gezegd dat dit niet de reden is waarom ik dit doe... het is een persoonlijke zoektocht naar kennis.
Ik kan me ook voorstellen dat de meeste mensen die dit proberen te doen, dit in hun vrije tijd doen, misschien in een lab waar je werkt of als student scheikunde of zelfs als afgestudeerde die wat extra 'werk' doet - DAT is misschien goedkoper, maar vanaf nul beginnen? Nee... doe geen moeite, in ieder geval niet voor een eerste synthese.
Als ik ECHT de moeite had genomen om de structuren van DMT te vergelijken met zoiets als mescaline - dan had ik waarschijnlijk gezien dat mescaline een eenvoudiger molecuul is, en sommige van de psychedelische amfetaminen ook - daarom aarzel ik om de kleine hoeveelheid nitroEthaan die ik heb te gebruiken om standaard r-amfet te maken.
Aaaanyway - ik ben wel van plan om dit op grotere schaal te proberen, maar ik wil kijken of ik wat meer uit de originele olie kan halen uit de stap hiervoor...
Dit is niet zo'n elegante chemie als de indoolroute, zou ik zeggen, maar veel gemakkelijker en ik zou graag willen weten of het doen met STAB onder zure omstandigheden het kristalliseren aan het eind gemakkelijker zou maken, want dat was ABSOLUUT een pijnlijke stap!
Let wel, het feit dat ik geen geschikte laboratoriumdesiccator had, heeft me waarschijnlijk wat vertraagd, evenals het feit dat ik het verschil niet wist tussen een vacuümexsiccator en een vacuümkamer! Dus ik heb het laatste stukje een beetje geknutseld door niet zo'n sterk vacuüm te trekken als ik had gewild, maar door het bovenop mijn gloeikousje te zetten bij 50c....it werkte wel en zoals je vanochtend kunt zien had ik EINDELIJK de wasachtige, afschraapbare substantie op de bodem over en de kristallen die zich vormden uit de vriezer rond de rand.
De volgende keer zou ik ook proberen om een kristalliseer schaal te gebruiken in plaats van een bekerglas en ik zou er ook voor zorgen dat ik het vanuit een warm oliebad doe, gewoon het afkoelproces zo veel mogelijk vertragen.
Oh en meer heptaan!!! Ik heb n-heptaan gebruikt omdat dat het enige was dat ik kon vinden, maar nu ik vandaag meer over heptaan heb geleerd, begrijp ik waarom sommige andere syntheses die ik van deze aard heb gezien 1,2-hexaan gebruiken, wat eigenlijk een soort heptaan is.
Gah -
het is echt, hoe meer ik leer, hoe minder ik lijk te weten!!!