Synthese van DMT uit tryptamine

Grandthumb123

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 23, 2022
Messages
36
Reaction score
37
Points
18

Tryptofaan naar tryptamine


Tryptofaan (454 g) werd gesuspendeerd in tetraline (1150 ml) met aceton (12,9 g) en het mengsel werd 12 uur onder krachtig roeren tot reflux verhit totdat er geen kooldioxide meer vrijkwam en het reactiemengsel helder werd. Het oplosmiddel werd onder vacuüm verwijderd en het residu werd onder verminderde druk gedestilleerd tot een gele kristallijne vaste stof.


Tryptamine tot N,N-dimethyltryptamine (DMT)


Vervolgens werden 30 g formaldehyde en 120 g tryptamine opgelost in 1800 ml MeOH, waaraan langzaam druppelsgewijs 50 g NaCNBH3 opgelost in 550 ml MeOH werd toegevoegd. Vervolgens werd 14 g ijsazijn druppelsgewijs toegevoegd onder roeren. Het mengsel werd vervolgens 60 uur geroerd. Het grootste deel van de MeOH werd gedestilleerd (2000 ml verzameld) aan de destillatiekolf werd 1L 5% Aq. Ammoniak toe, dat werd geëxtraheerd met 3x250 ml DCM. De DCM werd gewassen met een zoutoplossing (niet verzadigd maar nog steeds vrij sterk), waarna de DCM werd afgescheiden en gedroogd met een grote hoeveelheid watervrij MgSO4. De DCM werd gedestilleerd bij atmosferische druk en daarna werd het destilleren voortgezet onder vacuüm (~1 torr nu) totdat de dimethyltryptamine was opgevangen. Dit werd geherkristalliseerd uit kokend hexaan waaraan een paar ml ethylacetaat was toegevoegd. Dit leverde 48,8 g DMT op, een opbrengst van 35%.

Opmerking: De reden voor de lage opbrengst moet een te lage hoeveelheid formaldehyde zijn die aan het reactiemengsel is toegevoegd. Er is ten minste twee mol formaldehyde per mol tryptamine nodig voor een volledige omzetting in DMT.

DMT; Variatie in hogere opbrengst


Tryptaminehydrochloride (10 g, 62,4 mmol) en natriumcyanoborohydride (6,28 g, 100 mmol) in een mengsel van methanol (400 mL) en ijsazijn (11,76 g, 196 mmol) werden afgekoeld tot 0 °C in een ijsbad boven een constante stikstofstroom. Een oplossing van 4,20 g formaldehyde (140 mmol, 11,05 mL 38% alkali CH2O) in 125 mL methanol werd druppelsgewijs aan de oplossing toegevoegd gedurende een uur onder zacht roeren. De erlenmeyer werd afgesloten, de reactie kon langzaam terugkeren naar kamertemperatuur en mocht de volgende 60 uur doorgaan. Na voltooiing werd de pH op 8,0 gebracht door druppelsgewijze toevoeging van een waterige oplossing van natriumbicarbonaat. Het mengsel werd vervolgens 4x geëxtraheerd met 50 mL ethylacetaat. De gecombineerde extracten werden eenmaal gewassen met 250 ml pekel en gedurende 15 minuten gedroogd boven MgSO4 (15 g). Het MgSO4 werd schoongespoeld met nog eens 75 mL ethylacetaat. Het oplosmiddel werd gereduceerd tot 100 mL op de rotatieverdamper. De hete oplossing werd toegevoegd aan een bekerglas van 200 ml en bedekt met plasticfolie dat werd dichtgemaakt met een elastiekje. Na een nacht afkoelen in de vriezer werd het neergeslagen DMT verwijderd door filtratie en gedroogd in de exsiccator.


Totaalrendement: 7,88 g, 45 mmol, 67%. De mp is vast, rond 64-67°C.


Verwijdering van N-methyltryptamine en tryptamine uit DMT


Als je bang bent dat NMT/T je product verontreinigt, doe de bewerking dan op deze manier;


Baseer het aq. reactiemengsel tot 13-14 met NaOH. Extraheer herhaaldelijk met DCM. Roteer de DCM af en voeg Petroleumether toe, verwarm tot koken en decanteer de Pet. Ether af van onopgelost materiaal. Koel de Pet. Ether af in de vriezer en vang alle neergeslagen vaste stoffen op. Dit verwijdert alle niet gereageerde tryptamine. Om NMT te verwijderen kun je dit mengsel reageren met azijnzuuranhydride en scheiden. Ik weet dat dit een heel gedoe is, maar het is een goede manier om alle bases af te dekken wat betreft zuiverheid.



(Rhodium site archief)
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Kun je alsjeblieft lijsten met reagentia en apparatuur toevoegen aan je handleiding? Afbeeldingen zouden dit onderwerp ook interessanter maken.
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Kan natriumtriacetoxyborohydride worden gebruikt in plaats van natriumcyanoborohydride bij het gebruik van tryptaminehydrochloride?
 

Tryptamine

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 1, 2022
Messages
15
Reaction score
1
Points
3
Cool! met SBH, DCE en ijsazijn?
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
ja en THF
 
View previous replies…

Tryptamine

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 1, 2022
Messages
15
Reaction score
1
Points
3
Oh als oplosmiddel? niet DCE? kunt u mij de details vertellen van STAB synthese van SBH als dat mogelijk is? :)
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Bij een molaire verhouding van 3:1 kun je watervrij azijnzuur in dichloorethaan met natriumboorhydride gieten en het een tijdje laten zitten, er komt waterstofgas vrij en dan kun je het gebruiken.
 

Tryptamine

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 1, 2022
Messages
15
Reaction score
1
Points
3
Kan ijsazijn worden gebruikt in plaats van azijnzuuranhydride?
 

kaenhyena

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 4, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Gewoon natriumborohydride werkt ook, je hebt alleen koper(ii)chloride nodig om te helpen met de reductieve animatie.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
In de DMT-variant met een hogere opbrengst, wat betekent dit gedeelte precies:
'werden gekoeld tot 0 °C in een ijsbad boven een constante stroom stikstof.'
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Opmerking: De reden voor de lage opbrengst moet een te lage hoeveelheid formaldehyde zijn die aan het reactiemengsel is toegevoegd. Er is minstens twee mol formaldehyde per mol tryptamine nodig voor een volledige omzetting in DMT.
 
View previous replies…

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
ja, maar waar gaat de stikstofstroom over?
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Tryptamines worden geoxideerd door lucht, dus er kan een inerte atmosfeer gebruikt worden, maar het kan ook zonder inerte atmosfeer.
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
ok, bedoel je dat de stikstof in het reactievat wordt gebracht (aka het creëren van een stikstofatmosfeer) met iets als een bus met stikstof en een slang die naar een ptfe-afsluiter leidt, zoals op deze foto:

https://www.chem.ualberta.ca/~inorglab/images/gappphot/3_n.jpg

en hoe wordt de pekel gemaakt?
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Ja, of je kunt een stikstofballon gebruiken. Waterstof, niet alleen inerte atmosfeer zoals stikstof, helium, argon.
Pekel wordt bereid met keukenzout en gedestilleerd water. dat verzadigd of halfverzadigd raakt.
 
Top