@Hank Schrader heeft op de meeste punten absoluut gelijk.
Het is echter mogelijk om de methadonprecursor zonder oplosmiddel te produceren door een reactie van difenylacetonitril,
dimethylamino-2-chloorpropaan HCl en natriumhydroxide. De betrokken reactiepartners moeten zeer fijn gemalen en goed gemengd worden.
goed gemengd worden. Nadat de reactie heeft plaatsgevonden, kan extractie worden uitgevoerd met diethylethe.
Wat mij echter erg vreemd lijkt, is het ethylmagenesiumbromide. Ik heb EMB al ontelbare keren bereid (voor methadonsynthese, maar ook voor andere syntheses).
synthese, maar ook voor andere syntheses). EMB heeft geen gelige kleur en is geen helder reagens. EMB dat ik tot nu toe heb gemaakt had altijd
had altijd een bruingrijze kleur en was altijd een beetje troebel.
tegen THF: Het enige wat ik kan zeggen is dat ik nog nooit THF heb gebruikt om EMB te maken. Daarom kan ik niet zeggen of methadonsynthese ermee mogelijk is (het is
zeker bruikbaar voor Grignard). Ik gebruik het niet als Grignard oplosmiddel omdat het onbeperkt mengbaar is met H2O.
Je had ook gelijk over de naam van de methadonprecursor. De juiste IUPAC-naam is
(4S)-4-(dimethylamino)-2,2-difenylpentanenitril.
(3S)-4-(dimethylamino)-3-methyl-2,2-difenylbutanenitril is de IUPAC-naam voor de isomethadon-precursor.
en hier is Levomathadon & Dexromethadon