Synthese van P2P door oxidatie van alfa-methylstyreen met Oxone (kaliumperoxomonosulfaat) (schaal van 1 kg)

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
364
Reaction score
177
Points
43
U kunt het kopen £10 1lt
 

jasper

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
15
Reaction score
5
Points
3
ja kunnen we vloeistof gebruiken in plaats van poedervorm, want er staat gram geschreven
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43

Leuk. Ik heb het artikel gevonden en bijgevoegd en je hebt de benodigde hoeveelheid Oxone verkeerd berekend. Je hebt 2 molaire equivalenten Oxone nodig en Oxone heeft een molecuulgewicht van ~630 g/mol. a-methylstyreen heeft een molgewicht van 118 g/mol en dus is 1 kg ongeveer 8,5 mol. Dit door twee en dan door het molgewicht van Oxone en we krijgen maar liefst 10.700 g laten we zeggen 11 kg. En dat is het probleem. Anders zou het beter zijn dan gesneden brood, want ik kan styreen kopen voor minder dan 10 € per liter. Verdomme!
Desalniettemin een geweldige methode en iodohydrin synthese is iets wat op andere plaatsen van pas komt en erg handig inderdaad.

En ja dat heb ik goed berekend, ik weet van de onzin dat Oxone soms 314 g/mol zou zijn maar aangezien halve moleculen niet bestaan is dat onzin. Het is 630 g/mol en het heeft 2 OXIDATIEVE equivalenten per mol. Ik voeg een ander artikel bij waarin je kunt zien dat er minstens 1,5 OXIDATIEVE equivalenten nodig zijn om bij jodohydrine te komen, dus met maar twee van die equivalenten lukt het niet.

De opbrengst in het artikel was 81%, dat zou 922 g zijn, wij halen meestal niet wat die jongens halen, 800 g zou een realistisch mooi resultaat zijn zou ik zeggen.

Misschien kan dit met een andere oxidator? Iets minder omvangrijk. H2O2 zou moeten werken, als iemand toegang heeft tot geconcentreerd H2SO4 en 30%+ H2O2 dan zou Caros zuur gebruikt kunnen worden en het volume sterk gereduceerd. Gewoon als een snelle maar zekere poging.
 

Attachments

  • pQWI4awkvN.pdf
    1.2 MB · Views: 352
  • iXPmcM2538.pdf
    76.6 KB · Views: 349

jasper

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Nov 4, 2023
Messages
15
Reaction score
5
Points
3
meneer ik wil dit doen in 10 liter kolf voor het testen meneer kunt u mij helpen met dat moet ik alles delen met 20?
 

hacke8

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 26, 2024
Messages
117
Reaction score
31
Points
28
Meneer, ik kan alle reagentia krijgen die ik nodig heb, maar het verbruik van acetonitril en Oxone is te groot. Is er een reagens dat acetonitril kan vervangen? Of hebben jullie al een redelijkere manier om dit werk te voltooien?
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
Je kunt het vervangen door ethanol
 

BBCO

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 12, 2024
Messages
2
Reaction score
1
Points
3
Wat is de concentratie van je Oxone?
 
Top