- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 282
En als je het juiste stereoisomeer van methcathion hebt, zou je de reductie tot d-methamfetamine direct moeten kunnen uitvoeren, zonder eerst de (pseudo)efedrine te bereiden. Dit zou ook de totale opbrengst ten goede moeten komen.
Desalniettemin zou de beste manier in mijn ogen BMK -> P2P - reductieve aminering met (S)-(-)-α-Methylbenzylamine en NaBH4 -> d-N-benzylamfetamine -> debenzylering en monomethylering in één pot met Pd/C en paraformaldehyde, uitgevoerd als CTH-stijl reactie met formiazouten als waterstofdonoren -> d-methamfetamine.
Het nadeel zijn de hoge kosten van Pd/C, maar nog steeds de moeite waard gezien de waarde van het product.
Desalniettemin zou de beste manier in mijn ogen BMK -> P2P - reductieve aminering met (S)-(-)-α-Methylbenzylamine en NaBH4 -> d-N-benzylamfetamine -> debenzylering en monomethylering in één pot met Pd/C en paraformaldehyde, uitgevoerd als CTH-stijl reactie met formiazouten als waterstofdonoren -> d-methamfetamine.
Het nadeel zijn de hoge kosten van Pd/C, maar nog steeds de moeite waard gezien de waarde van het product.
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 662
- Deals
- 8
Direct?
Tot ik het weet zou het zo moeten zijn:
Propiofenon->2-Broompropiofenon->Ephedrone->d-ephedrone->d-Secundaryamine->d-Meth.
Toch?
Tot ik het weet zou het zo moeten zijn:
Propiofenon->2-Broompropiofenon->Ephedrone->d-ephedrone->d-Secundaryamine->d-Meth.
Toch?
↑View previous replies…
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 662
- Deals
- 8
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 282
In dit geval is er geen probleem, je kunt Methcathione aka Ephedrone direct reduceren tot Meth, het is niet nodig om eerst ephedrine te maken. En als het ephedron het juiste stereo-isomeer is, krijg je d-Meth
Propiofenon->2-Broompropiofenon->Ephedrone->chiraleresolutie gevolgd door H3PO2/I reductie->d-Meth.
Propiofenon->2-Broompropiofenon->Ephedrone->chiraleresolutie gevolgd door H3PO2/I reductie->d-Meth.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 282
Ik realiseer me net dat Ephedrone gevoelig is voor keto-enol tautomerisme en waarschijnlijk gaat racemiseren in oplossing. Dit klinkt slecht, maar eigenlijk ben je hier misschien op iets heel moois gestuit. Je kunt de d-isomeer namelijk nog steeds uit oplossing laten kristalliseren, omdat de racemisatie niet zal plaatsvinden als het niet is opgelost. En als het d-isomeer is uitgekristalliseerd, kun je Viedma-rijping of een vergelijkbare techniek gebruiken en eindig je met 100% d-ephedronezout.
En je kunt dit zout in porties direct in de H3PO3/I-reactie gooien, waar het onmiddellijk wordt gereduceerd tot d-Meth zonder tijd om te racemiseren. Dit betekent dat je niets van je product verliest door het scheiden van de d-, alles wordt omgezet in d-.
En nee, dit werkt niet voor meth of amf, dit werkt alleen voor verbindingen die uit zichzelf racemiseren of die je kunt laten racemiseren door iets (een ultrasterke base of zo) aan de oplossing toe te voegen.
En je kunt dit zout in porties direct in de H3PO3/I-reactie gooien, waar het onmiddellijk wordt gereduceerd tot d-Meth zonder tijd om te racemiseren. Dit betekent dat je niets van je product verliest door het scheiden van de d-, alles wordt omgezet in d-.
En nee, dit werkt niet voor meth of amf, dit werkt alleen voor verbindingen die uit zichzelf racemiseren of die je kunt laten racemiseren door iets (een ultrasterke base of zo) aan de oplossing toe te voegen.
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 662
- Deals
- 8
Dus in dat geval moet ik voor de d-ephedrone in het vaste gedeelte l-wijnsteenzuur gebruiken en ik denk dat het een typefout was, maar het zou H3PO2/I-reductie zijn.
Hartelijk dank voor uw hulp.
Hartelijk dank voor uw hulp.