De eenvoudigste synthesen van nitroethaan

HIGGS BOSSON

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
435
Reaction score
659
Points
93
Nitroethaan is zeker een algemeen reagens in de synthese van alle amfetaminen, zoals amfetamine, MDA, TMA, DOM, DOB, 4-FA en vele andere beschreven door Alexander Shulgin. Maar recentelijk is dit reagens beperkt in omloop in veel landen, en daarom ondervinden brouwers moeilijkheden bij het veilig en gemakkelijk aanschaffen, net als een paar jaar geleden. Deze uitdaging kan een nieuwe richting creëren in de drugshandel - de synthese van stoffen die bij wet beperkt zijn voor verdere verkoop in laboratoria die zich bezighouden met de uiteindelijke synthese van drugs. De synthese van nitroethaan in een thuislaboratorium is een vrij veilige actie van de kant van de wet. Je kunt de nodige tijd besteden aan de synthese en zuivering van hoge kwaliteit, terwijl je minimale middelen investeert in de kosten. De prijs op de zwarte markt kan oplopen tot $ 300 voor een kilo nitroethaan, met een toenemende vraag, en de deal zelf kan voorwaardelijk legaal zijn, en niet strafbaar (afhankelijk van de wetten van je land). Maar het is vermeldenswaard dat de politie grijze leveranciers wil controleren, en in elk geval is het noodzakelijk om alle maatregelen van geheimhouding in acht te nemen.
 

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 31, 2022
Messages
128
Reaction score
158
Points
43
Dit is blijkbaar te wijten aan de oorlog in Oekraïne. Bijna de hele wereldvoorraad nitroethaan kwam daar vandaan, maar die was gestopt toen de grenzen op slot gingen en industriële entiteiten hun activiteiten staakten.

Hierdoor kwam aan het licht dat zelfs erkende leveranciers van chemicaliën bepaalde chemicaliën uitbesteden die ze onder hun bekende naam doorverkopen. Nitroethaan was een van deze chemicaliën en daarom kon je, in tegenstelling tot vroeger, zonder vragen een ton van deze troep kopen bij zo'n chemicaliënleverancier, zelfs die bronnen hebben het niet meer.

Persoonlijk vind ik het behoorlijk indrukwekkend dat de industriële productie van deze verbinding zo gesloten is, maar dat clandestiene chemici deze verbinding toch synthetiseren met weinig tot geen middelen.
 

nitro

Don't buy from me
Member
Joined
Oct 12, 2023
Messages
2
Reaction score
3
Points
1
Oekraïne produceert geen nitroethaan en heeft dat ook nooit gedaan. Het onvermogen om het te krijgen is het resultaat van vele jaren van internationale oorlog tegen drugs, waaronder de internationaal brede nitroethaancontrole en verbodswetgeving. Er zijn 17 bedrijven gerelateerd aan de productie van nitroethaan uit slechts 5 landen: VS, Duitsland, Spanje, China en India.
 

Pussy_Kurt

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 20, 2022
Messages
6
Reaction score
10
Points
3
Leuk! Een continue route was denk ik beter voor grote schaal. Hoe zit het met een gasfase nitratie van propaan? Op het forum van sciencemadnes was een chemicus bezig met een soortgelijk proces...
 

edy's

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 1, 2023
Messages
63
Reaction score
45
Points
18
Otto snow heeft daar enkele tekeningen over in een van zijn boeken, geloof ik.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Heb je ervaring met een kleinschalige synthese?
 
Last edited by a moderator:
View previous replies…

edy's

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 1, 2023
Messages
63
Reaction score
45
Points
18

edy's

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 1, 2023
Messages
63
Reaction score
45
Points
18
Dat is de meest belangrijke factor van nitroethaan dan het nitriet. Als dat goed is. yealds zal wat accepeble.but nog steeds het zal laag zijn.
 

edy's

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 1, 2023
Messages
63
Reaction score
45
Points
18
Nooit het lef gehad om echt op te schalen
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
133
Points
43
De eenvoudigste syntheses van nitroethaan

http://linx4f75phtm63mxalb2wtspofcodku5lwofiyoupda4n4uc6cfjuzid.onion/nitroethanesynthesis.mp4
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
93
Points
28
T0R, de link werkt niet meer, kun je deze video alsjeblieft opnieuw delen?
 

yin-yang

Don't buy from me
Resident
Joined
May 18, 2022
Messages
58
Reaction score
29
Points
18
Scheiding is niet echt een probleem, alle isomeren hebben verschillende kookpunten. Fractionele destillatie zou de klus moeten klaren.

Sinds The Hive zijn er geen verbeteringen of nieuwe methoden met nitroalkanen. Ik denk dat dit het probleem is dat echt moet worden aangepakt en dat iemand deze "nieuwe" methoden moet uitproberen om dit probleem op te lossen.
 

the money

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 26, 2022
Messages
50
Reaction score
28
Points
18
Is er een alternatief voor natriumnitriet?


Is dit het CAS-nummer ( 7757-82-6 )
Natriumsulfaat
 

edy's

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 1, 2023
Messages
63
Reaction score
45
Points
18
Dat is echt een groot risico. Als je dat verpest, ben je de klos.
 

TucoSalamanca.

Don't buy from me
Resident
Language
🇹🇷
Joined
May 7, 2023
Messages
181
Reaction score
21
Points
18
Hallo, is er een masker nodig voor deze synthese?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
spider man masker verplicht
 
View previous replies…

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
93
Points
28
Patton, ik heb alle ingrediënten voor de Bromoethaan-NaNO2-route, maar ik zou willen opschalen tot minstens 10X de hoeveelheid in de beschrijving - om uiteindelijk ongeveer 200 ml Nitroethaan te hebben. Hiervoor zijn echter belachelijke hoeveelheden oplosmiddelen nodig, bijv. 6 liter DMSO/DMF, en enorm glaswerk als het wordt toegevoegd aan water enz. Kan de hoeveelheid oplosmiddelen op de een of andere manier worden verminderd? Kan DMSO/DMF vervangen worden door iets dat makkelijker te verkrijgen is?

De vraag geldt voor iedereen die ooit heeft geprobeerd om deze synthese op grotere schaal uit te voeren.
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
361
Reaction score
175
Points
43
propaan behandelen met salpeterzuur bij 350-450 °C. Deze exotherme reactie produceert vier industrieel belangrijke nitroalkanen: nitromethaan, nitroethaan, 1-nitropropaan en 2-nitropropaan.
Is een stuk eenvoudiger sorry voor de sprong in 😅
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Dit is algemeen bekend, er is een patent voor een efficiëntere opstelling waarbij gesmolten NaNO2 wordt gebruikt aan de basis denk ik in een klokvormige behuizing waarover heet salpeterzuur en propaan wordt gespoten, waarbij de producten verdampen aan de buitenkant van de afgesloten bel voordat ze worden gecondenseerd aan de bovenkant.Dit patent onthult ook het feit dat willekeurige explosies frequent en significant zijn.Je zult ook alle rommel minstens één keer gefractioneerd moeten destilleren.Je kunt ook niet volledig gebruik maken van 3/4 van de reactieproducten zoals in de industrie. Dit alles in overweging nemend is deze methode totaal niet geschikt voor laboratorium- of microproductieschaal.
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
361
Reaction score
175
Points
43
Heb je het geprobeerd? Ik heb het op kleine schaal gedaan en het hangt er vanaf hoe ver je wilt gaan om iets te bereiken.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Nee, zo gek ben ik niet, werken met salpeterzuur bij 359-400c in een niet-professionele omgeving is erom vragen.
 

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
361
Reaction score
175
Points
43
8wIeEJvruC
 
Top