Tramadol (Ultram) synthese

Plinius

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 1, 2023
Messages
36
Reaction score
15
Points
8
Hallo allemaal,

Na meer dan 8 pogingen is het me niet gelukt om Tramadol te maken, althans niet meer dan 5mg maar waarschijnlijk een andere molecule.

Ik weet dat mijn Grignard-reactie correct is, de temperatuur om 3-broomanisol+Mg-vlokken te laten ontbranden lijkt 70°C +/-2°C te zijn onder constant roeren (het roeren is belangrijk om het Mg-oppervlak te krassen en het oxide te verwijderen. Tenminste op één goed punt.

Dan denk ik dat mijn probleem van de Mannich synthese komt: mijn product kristalliseert NIET in aceton: de kristallen vormen automatisch een dichtere vloeibare fase.
Ik verwijder 95% van de aceton en laat de dichtere vloeibare fase verdampen op een plaat van 60°C om witte kristallen te krijgen.

Maar als ik ze dan opnieuw probeer te kristalliseren uit aceton, op dezelfde manier, verliest het product 70% aan gewicht en behoudt het dezelfde eigenschappen.

Aangezien de 2-dimethylaminomethyl-cyclohexanonhydrochloride in de buurt van 157-158°C zou moeten smelten, neem ik aan dat ze niet het verwachte Mannich.HCl zijn, toch?

Kan iemand mij een tip geven? Of beter, zelf proberen en zijn resultaat delen?

(hier, een foto van "nep" Mannich.HCl ruw 10mmol, vóór herkristallisatie).
 

Attachments

  • gfz01QYmLN.jpg
    gfz01QYmLN.jpg
    1.2 MB · Views: 382

IHeisenberg

Don't buy from me
New Member
Joined
May 29, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Ik heb problemen met grignard
Nu reageer ik praktisch 2-dimethyl aminomethyl cyclohexanon met Grignard-reagens en ik zie temperatuurstijgingen met elke druppel van de vrije base, maar als ik de reactie blus met ammoniumchloride zie ik kleine temperatuurstijgingen met slechts enkele druppels.
Na destillatie van het oplosmiddel en het toevoegen van zuur (zoutzuur) kristalliseert het product niet.
Misschien is er wat vocht in contact gekomen met de reactie omdat het apparaat niet goed was afgesloten.
Kan dit vocht de reactie afbreken voordat deze wordt gedoofd?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Waarom heb je de reactie geblust met NH4Cl?
 

IHeisenberg

Don't buy from me
New Member
Joined
May 29, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Herinner ☝🏻☑️
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Spam alsjeblieft niet op deze manier. Het is de moeite waard om me in plaats daarvan in DM te schrijven.
 
Top