Jag är i princip i samma situation som OP bara iv försökte ketonkatalys oof tryptofan till tryptamin med cyklohexanon.
Iv försökte det tre gånger enligt rodiumlitteraturen och två av gångerna löste tryptofan inte ens upp, det blev bara mörkt (lösningsmedlet) brunt och goop (som jag antar var okonverterad tryptofan) var gul.
Vid den andra körningen tänkte jag fan och tillsatte mycket mer cyklohexanon och det löste upp tryptofanet.
Jag blandade den sedan med DCM eller metylenklorid och nu måste jag köpa lite bakpulver eller bikarbonat för att tvätta den.
Jag kommer då att observera vad som händer - jag kanske måste lägga den i frysen för att krascha ut tryptaminet - om det faktiskt finns något där inne!
När det gäller den gula goo, gjorde jag samma sak. Jag extraherar det med DCM och sedan tvättar jag det - det som sätter mig ur är att det aldrig slutade vara ett pulver på botten av kolven. Det släppte en massa bubblor men det gör det när det återflödar ändå
Jag skulle säga - även som en fullständig nybörjare är detta en ganska svår reaktion att få rätt.
iv försökte också omvandlingsmetoden för pepparmynta eller spearmint utan framgång.
Tbh, jag tänker nu bara på att använda cyklohexanonen för en annan reaktion med ett visst ämne extraherat och tillverkat av peppar. Jag blev förvånad över hur lätt det ser ut tbh.
Jag önskar att någon bara skulle skriva ut synteserna korrekt (såvida det inte bara är jag).
Jag behöver studera TLC lite mer - jag har silikaplattorna och de pyttesmå glasrören för det.
Jag tror att YouTube behövs för att rena svartpepparextraktet, som jag har, till piperin och sedan till piperidin.
därifrån VET jag att cyklohexanon kan vara extremt användbart för produktion av PCC.
igen, jag vill inte skala upp eller sälja - de dagarna är för länge borta. Jag gjorde min sträcka för att sälja och nu stannar jag för mig själv.
Jag räknar även om jag kan konvertera ett gram tryptofan till tryptamin - för mig är det värt det.
Jag har i princip gett mig själv ett år att producera DMT, DET, DPT istället för att helt enkelt extrahera rotbarken, om jag kan räkna ut det kan jag göra tillräckligt med DMT för mig själv för livet ...