Hej där, bra skriv upp!
Så manny respekt för er killar som tar upp detta / tar tid att dela med oss!
Men 1 sak kämpar mig.
Detta forum lärde mig att amfetamin borde vara vitt, andra färger är (felaktiga) syntesrelaterade, prekursor / giftrester ...
Jag vet att det är vanligt att ha en liten färgförändring i slutprodukten, men din slutprodukt är bara full gul / orange färg?
Vad är grejen med det?
Så manny respekt för er killar som tar upp detta / tar tid att dela med oss!
Men 1 sak kämpar mig.
Detta forum lärde mig att amfetamin borde vara vitt, andra färger är (felaktiga) syntesrelaterade, prekursor / giftrester ...
Jag vet att det är vanligt att ha en liten färgförändring i slutprodukten, men din slutprodukt är bara full gul / orange färg?
Vad är grejen med det?
GhostChemist
Expert
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 224
Hej, alterego!
Japp, att det faktum att ren Amfetamin har en vit färg.
Den gula färgen på Amfetamin beror specifikt på dess oxidation.
Till exempel under avdunstningen av lösningsmedlet vid kokning och under lagring med exponering för luft.
Dessutom kan den gula färgen tillskrivas föroreningar av järnsalter och natriumsulfat.
I framtida forskning kommer vi att studera detta vidare och publicera nya forskningsdata.
Japp, att det faktum att ren Amfetamin har en vit färg.
Den gula färgen på Amfetamin beror specifikt på dess oxidation.
Till exempel under avdunstningen av lösningsmedlet vid kokning och under lagring med exponering för luft.
Dessutom kan den gula färgen tillskrivas föroreningar av järnsalter och natriumsulfat.
I framtida forskning kommer vi att studera detta vidare och publicera nya forskningsdata.
↑View previous replies…
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 280
Det kommer att hålla länge om det är torrt, rent, hålls svalt, borta från ljus och luft. Ändå fanns det en artikel där de undersökte lagrade läkemedel från ett gammalt apotek som var på en mörk sval plats i 30 år + och en av medicinerna var amfetamin. Det hade försämrats till mindre än hälften av den ursprungliga mängden amfetamin som var närvarande under denna långa tid.
Primära aminer är bara mycket reaktiva även som salter. Amfetaminbas försämras inom några timmar när den utsätts för solljus och 25 °C + i närvaro av syre (som en flaska med luft ovanför vätskan). Bäst att göra saltet direkt eller förvara i en djupfrys.
Primära aminer är bara mycket reaktiva även som salter. Amfetaminbas försämras inom några timmar när den utsätts för solljus och 25 °C + i närvaro av syre (som en flaska med luft ovanför vätskan). Bäst att göra saltet direkt eller förvara i en djupfrys.