Biosyntes: Hemmabryggning av efedrin hemma

raw

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 7, 2022
Messages
12
Reaction score
5
Points
3
Hej Jag hittade den här handledningen på webben. det är relativt gammalt och nya förfaranden kan utvecklas. det är produktionen av efedrin från jäst. via L-pac reducerad metilamin till efedrin och pseudoefedrin. finns det någon som gjorde det här? möjligen skulle någon utveckla TEK hur man gör hemma enkelt?

Roligt med L-PAC-produktion!

Biotransformationsprocesser som involverar både jäst (Candida utilis) och pyruvatdekarboxylas (PDC) för produktion av L-fenylacetylkarbinol (L-PAC) från substrat bensaldehyd och pyruvat är ett intressant studieområde!
L-PAC är en mellanprodukt vid framställning av efedrin och pseudoefedrin.
Modeller för processen med en substratmatningsprofil för bensaldehyd kommer att föreslås.
Chirala vicinala aminoalkoholer är viktiga byggstenar för produktion av ett antal farmaceutiska produkter.
Viktiga föreningar som kan produceras från kirala vicinala aminoalkoholprekursorer spänner över en rad terapeutiska kategorier och inkluderar pseudoefedrin.
Patent US5834261

beskriver en process som kan användas för att producera ett brett spektrum av kirala vicinala aminoalkoholer, både cykliska och acykliska.
En särskilt anmärkningsvärd egenskap hos denna metod är förmågan att kontrollera den absoluta konfigurationen vid kirala centra som bär både amino- och alkoholfunktionaliteten för att producera någon av de fyra möjliga stereoisomererna i hög stereokemisk renhet.
Patent US5942644

(utfärdat i augusti 1999), är relaterat till det processpatent som beskrivs ovan.

Detta andra patent täcker de viktigaste mellanprodukterna som är involverade i produktionen av kirala vicinala aminoalkoholer. Dessa föreningar inkluderar hydrazider och hydroxamsyror som är de omedelbara föregångarna till kirala vicinala aminoalkoholer.
Processen för att producera kirala vicinala aminoalkoholer förlitar sig på lätt tillgängliga þ-ketoestrar som utgångsmaterial.

Exempel på þ-ketoestrar som är användbara för produktion av kirala vicinala aminoalkoholer inkluderar de billiga föreningarna acetoättiksyraester och þ-keto-fenylpropionsyraestrar.

Centralt för denna metod för produktion av dessa kirala vicinala aminoalkoholer är kombinationen av två viktiga steg, som var och en fortsätter med ett väldefinierat och kontrollerbart stereokemiskt resultat.

Det första steget är den stereoselektiva reduktionen av ketogruppen i en þ-ketoester för att producera motsvarande þ-hydroxyester.

Denna reaktion katalyseras av ett alkoholdehydrogenas i närvaro av en kofaktor av nikotinamid.

På grund av den lätta jämvikten mellan de två enantiomererna av en 2-substituerad þ-ketoester i vattenlösning sker interkonversionen av dessa två stereoisomerer snabbt.

Reduktionen av ketonen med ett alkoholdehydrogenas sker med en hög grad av stereoselektivitet och reducerar endast en av de två ketonenantiomererna.
Reduktionen av ketonen är mycket stereoselektiv för produktion av en enda alkoholstereoisomer.

Två kirala centra genereras alltså samtidigt av denna enzymatiska reaktion, och denna reaktion ger kontroll över stereokemin vid både C-2- och C-3-positionerna i den 2-substituerade þ-ketoestern.

NÄSTA: Hur jordmänniskor gör det.

~~~~~~~~~~HUR JORDMÄNNISKOR GÖR DET~~~~~~~~~~~~

Om dina nitemares aldrig inkluderar metalliska röster som kommer över högtalare
kräver att du kastar ut dina fem gallon plast hinkar och komma ut med
dina händer upp, grattis ... du kanske är på jorden.
Jordmänniskor hittar många underbara användningsområden för den ödmjuka fem gallons plasthinken, som vi snart kommer att se.
Alla jordbor som vill producera L-PAC hemma kan upptäcka att dessa bruksföremål är värda mer än sin vikt i guld.
För att producera L-PAC med hjälp av biosyntesmetoder måste man först bestämma vad som ska fermenteras i hinkarna.
Under min forskning har jag upptäckt att den vätska som erhålls genom krossning, malning, pressning och filtrering av den vanliga sockerbetan faktiskt är det bästa möjliga ämnet att använda för denna metod på grund av naturlig enzymtillförsel, men det
är inte alls den enda, enligt allas favorit farbror, även vatten kan användas som utgångspunkt!
Efter att ha fått den vätska som ska användas kan man vilja stärka den med lite bryggerisocker.
I de 4.5 gallon flytande betextrakt kan man lägga till cirka 5 pund bryggerisocker tills sockret inte längre vill lösa sig, anledningen till detta är den redan höga sockerhalten i extraktet.
Nästa krav är att lägga till jäst. Inte bara någon jäst kommer att göra.
För våra syften anses stammen Candida Utilis vara bäst, men experimenterande uppmuntras.
Candida Utilis är mycket populär och är lätt att få tag på.
Hur man tillsätter jäst på rätt sätt är en omtvistad fråga.
Många "experter" säger att man bara ska tillsätta en liten mängd, t.ex. ett par paket bryggerijäst.
Andra menar att man måste tillsätta en mängd jäst som motsvarar den tillsatta mängden socker. Det förefaller mig som om en fördel med att göra detta skulle vara att processen kommer att gå mycket snabbare (tre eller fyra dagar, i motsats till tre eller fyra veckor) om
man skulle lägga till den större mängden jäst.
Jäst är dyrt om du köper det ett paket åt gången.
De flesta bryggare vet hur man ökar jäst.
De som inte gör det uppmuntras återigen att köpa en bryggarmanual som beskriver metoden.

Ett annat ämne som krävs är Benzaldehyde.

Produktionen av L-PAC kommer att vara direkt proportionell mot den mängd Benzaldehyde som används. Avkastningen förväntas ligga i intervallet 60 till 80 % av vikten av den tillsatta bensaldehyden.

När de nödvändiga varorna har anskaffats kan man påbörja biosyntesen.

Steg ett innebär att man blandar näringsämnet, som är vätskan, och socker. Därefter tillsätter man jästen till blandningen.

Var försiktig så att du undviker kontaminering av din blandning!

När du har blandat ingredienserna sätter du locket löst på den fem gallons stora hinken. Efter en timme eller så kan man börja se att jäsningsprocessen börjar, det känns att det krävs minst 10 timmar för att jäsningsprocessen ska bli helt aktiv.

Efter tio timmar måste man tillsätta bensaldehyden. För denna utfodringsprofil beräknas den korrekta mängden vara 60ML.

Efter tillsats av bensaldehyden bör jäsningen lämnas för att utvecklas på en sval plats borta från solljus. Medan processen pågår måste den också vara fri från fysisk chock, såsom dunsar och skakningar, eftersom detta fördröjer processen. Om du har ett Rock and Roll-band och övar i garaget, gör inte din biosynth där.

NÄSTA: DET FUNGERADE! NU VAD?

~~~~~~~~~ DET GICK! NU VAD?~~~~~~~~~~~~~

Nu när din jäsning har slutförts har du din prekurson till efedrin som bara flyter runt i din fem gallons hink.
Det gör dig inte mycket bra där inne, eller hur?
Nästa sak du vill göra är att återvinna din fenylpropanol, vilket är vad jästen förvandlade sockerarterna till med hjälp av bensaldehyden.
Den mest direkta metoden för återvinning är att använda en centrifug, men få av oss har en till hands. En mer praktisk metod för den småskaliga producenten är filtrering.
Nu när du har din filtrerade vätska är det dags att börja extrahera fenylpropanolen.
För att extrahera fenylpropanolen måste du använda ett icke-polärt lösningsmedel, här kan du välja mellan aceton, tolulen eller xylen (personlig preferens här är mot aceton).
De cirka 200 ml NP ska tillsättas till blandningen, virvlas, sedan tillåtas separera och dekanteras sedan, spara det, dina godsaker finns där. Upprepa denna procedur tre gånger.
I slutet av den tredje tvätten bör du ha din fenylpropanol i lösningsmedel.
Därefter måste du destillera lösningsmedlet / fenylpropanolen för att ta bort lösningsmedlet.
När ditt lösningsmedel till stor del är borta måste du destillera igen, men den här gången måste du använda vakuum i din destillationsprocess. Du måste dra mellan 14 och 18 torr och din produkt kommer att komma över som fenylacetylkarbinol vid mellan 105c och 155c.
Allt som återstår att göra är en ganska standard reduktiv amination, varefter du kommer att befinna dig i besittning av rent gakfritt efedrin.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hej, biosyntes är för svårt vid hemförhållanden. De flesta människor kan inte producera l-Pac med den här metoden.
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/threads/clean-green-ephedrine-manufacturing-process.410/
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/threads/l-ephedrine-synthesis-from-l-phenylacetylcarbinol-l-pac.1342/
 
  • Like
Reactions: raw

lucidfear666

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 6, 2022
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Du kommer att märka att det bara är ekonomiskt lönsamt i stor skala
 

J-man

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 8, 2022
Messages
21
Reaction score
4
Points
3
Hej, Allt som allt vad i din professionella åsikt om det bästa / enklaste sättet att få Ephedrine / Pfed? Bryggning, extrahering från piller eller den gasningsmetod som du har gett oss en länk till? den ser faktiskt bra ut, men det skulle vara galet svårt eller hur? Vänliga hälsningar från landet Aus :)
 

J-man

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 8, 2022
Messages
21
Reaction score
4
Points
3
**"Gasning" är nog inte rätt sätt att nämna det på. 😅
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hej, Enligt min mening är de enklaste sätten extraktion från piller och växter. I ett storskaligt syfte är de bästa sätten synteser från 1-fenyl-1,2-propandion eller L-PAC.
Vilken länk menar du?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Beror på tillgången på reagens. Om du ville göra meth skulle jag vilja rekommendera syntesväg via P2P.
 

J-man

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 8, 2022
Messages
21
Reaction score
4
Points
3
Det som har fungerat har varit Red-P/Iodine/Pfed-vägen. Mestadels från pillerutvinning. Men om du kan föreslå ett bättre sätt är jag alla öron. Och om du också kunde berätta för mig en enkel synth för p2p också det skulle vara bra, coz im kommer att fråga haha tack.
 

J-man

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 8, 2022
Messages
21
Reaction score
4
Points
3
Tack, så båda dessa är p2p till Meth. Känner du till ett enkelt sätt att göra p2p?
 

J-man

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 8, 2022
Messages
21
Reaction score
4
Points
3
Jag har också läst i vissa trådkommentarer att p2p-metoden inte kommer att producera D-Meth. Är det sant? D-Meth är det önskade resultatet här ... ❄🧊 Och tack för att du tog dig tid att prata mig igenom det här, helt akademiskt försäkrar jag dig 😋
 
Last edited:

J-man

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 8, 2022
Messages
21
Reaction score
4
Points
3
Så man ersätter bara amfetaminerna med racemisk meth och resultatet blir D-meth? Coolt! Men D-Meth skulle vara sulfat eller kan du göra det HCl? Så, Sulfat D-Meth? kommer det fortfarande att vara klara till ogenomskinliga kristaller efter omkristallisering?
 

J-man

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 8, 2022
Messages
21
Reaction score
4
Points
3
Om man skulle brygga sin efedrin och sedan använda den i en Moskva- eller hypofosforväg skulle den producera D-Meth? eller skulle de behöva göra detta vinsyratrick? Skål
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Använd bara saltsyra i stället för svavelsyra.
Ja, du får en racemisk blandning med dessa metoder
 

J-man

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 8, 2022
Messages
21
Reaction score
4
Points
3
Okej, fantastiskt. Tack så mycket
 

Zetetic

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 2, 2022
Messages
18
Reaction score
4
Points
3
Var hälsad!
Kan du visa mig hur man får metamfetamin från
1-fenyl-1,2-propandion hemma?
Kanske finns informationen redan här på forumet? Jag kunde inte hitta :-(

P.S.
Jag är ledsen! Jag hittade i dina inlägg! Tack för ditt hårda arbete!
 
Last edited:

pseudorando

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 27, 2022
Messages
11
Reaction score
2
Points
3
Detta verkar inte vara fallet. Skulle du kunna utveckla det?
Helst skulle man bara behöva hämta stammen en gång och sedan odla sin egen försörjning därifrån.
Om du inte kan rekommendera några källor (eller är ovilliga av rädsla för att de kan komma att granskas), har du då någon information om hur man kan odla sina egna?
Det är ett totalt skott i mörkret, men med tanke på att jäst som är tillräcklig för alkoholbryggning naturligt växer på frukt, bröd etc; Jag undrar om kanske Candida Utilis växer på dessa sockerbetor? Förmodligen inte, men det skulle säkert vara bekvämt aye.
 
Top