Extraktion av kokain från kokablad

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
vad kan användas i stället för:

H2SO4 5% KALIUMPERMANGANAT
Kaliumpermanganat
Ammoniaklösning
Dietyleter
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
>>>Dietyleter
Petroleumeter, troligen
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Förmodligen kan du ersätta H2SO4 och NH4OH. Till exempel med salpetersyra och natriumhydroxid, men jag är inte säker.
 

Ghost123

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 4, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Jag är på jakt efter något
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hej, skriv tydligt vad du letar efter och sluta med spam.
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Metylecgonin cinnamat

är en naturlig tropanalkaloid som finns i kokaväxten. Dess mer vanliga namn, cinnamoylkokain, återspeglar dess nära strukturella likhet med kokain. Det är farmakologiskt inaktivt, men vissa studier som finansierats av antidrogbyråer antyder att det är aktivt när det röks. Upptäckten av olika orenhetsprodukter som ger metylecgonincinnamat i konfiskerat kokain har dessutom fått brottsbekämpande myndigheter att anta att olagliga tillverkare har ändrat sina oxidationsförfaranden när de raffinerar kokain från en rå form. Metylecgonincinnamat kan dimerisera till truxillinsyraderivatet truxillin. Det är anmärkningsvärt att metylecgonin cinnamat ges i patent på aktiva kokainanalogstrukturer.

Efter Coca Paste Därefter tillsätts kaliumpermanganat för att filtrera bort cinnamoylkokain och andra föroreningar. Kaliumpermanganat oxiderar också kokainpastan, vilket ger kokain sitt vita utseende.

AJIucv6PTH
 

The chef

Don't buy from me
Member
Joined
Jun 5, 2022
Messages
7
Reaction score
0
Points
1
Hej kan du förklara den här delen bättre eftersom jag inte förstod snälla "240 ml aceton torkades med vattenfritt kaliumkarbonat och en ekvimolär mängd HCl (6,58 ml) beräknades och tillsattes. Beräkningen gjordes med tanke på att endast 230 ml skulle användas."
 

googie

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 1, 2023
Messages
45
Reaction score
32
Points
18
Hej till alla. Jag har hittat en bra guide om kokainutvinning från kokablad.

Kommer att bli ett långt inlägg eftersom guiden är ganska detaljerad och innehåller bilder.

Utan ytterligare ado....
Pumpdriven kokainextraktion från 2,5 kg coca-te
  1. Pumpdrivetextraktionsfartyg

Jag använder ett bränslepumpdrivet extraktionskärl för mina extraktioner. Jag har funnit att det är den enklaste, renaste mest vårdfria "set and forget" -metoden för att extrahera teet. Det är faktiskt en ganska grundläggande sak att ställa in men kostnaden är något hög på cirka $ 200 för allt material inklusive pump och strömförsörjning.

Ändå är det VÄL värt det om du antingen planerar att göra flera extraktioner över tiden eller göra en stor extraktion på en gång (tänk 10 kg plus). Det är faktiskt ganska enkelt på det sätt som det fungerar i princip att du får en stor HDPE-behållare med en kran på botten (en vattenbehållare) du fodrar denna behållare med ett enkelt lakan och sedan placerar du dina baserade coca teblad i behållaren inuti lakanet. Ett klart rör är fäst vid kranen som sedan matas in i ett bränslefilter i linjen. Därifrån leds röret från filtret till en bränslepump och sedan till botten av en separationstratt som är halvfylld med en 5% svavelsyralösning. På toppen av separeringstratten finns ett annat "utgångsrör" som leder tillbaka till extraktionskärlet och skapar ett cirkulationssystem.

Extraktionskärlet fylls sedan med fotogen och pumpen sätts på. Det som händer är att fotogenet cirkuleras genom systemet och bubblas genom det sura vattnet och sedan trycks tillbaka ut genom trattens topp och tillbaka in i kärlet.

WzpnBkUZO0
WzpnBkUZO0
Så här ser anläggningen
ut när den körs
Y4aWR5A1uc

(nedan) Kärl med ett nytt ark som täcker insidan och en vy uppifrån inuti kärlet
UXIuas0Bv3
9L0f85gu6k
ITzqrh0AoH

(Ovan) Till vänster HDPE-vattensprayflaska (separationstratt) i närbild. Du kan se lagren och separationslinjen med bubblor som går igenom. Det är svårt att se, jag vet, men du vill inte att det ska gå hårdare än så här, annars börjar du förlora H2SO4\kokain-lagret på grund av strömstyrkan. Till höger närbild av de två hål som borrats i botten av HDPE-flaskan. Röret till vänster går hela vägen ner till botten och har en luftsten som skjuts in i änden av röret för att finfördela fotogenet. Röret till höger är utgångsröret och skjuts bara in cirka 1 tum i flaskan och leds tillbaka in i kärlet.

B2cMoNWQap

(Ovan) Du kan se röret och stenen inuti änden av det och en närbild av stenen.
GuGzj59SQr

(Ovan) Och slutligen är detta den flödeshastighet du vill ha. Något snabbare än detta och du kommer att börja trycka H2SO4 \ kokainskiktet tillbaka i extraktionskärlet och det är inte bra. Denna flödeshastighet uppnåddes med strömförsörjningen inställd på endast 6v i början men justerades till 7,5v eftersom bränslefiltret började täppa till över tiden. Vissa körningar har jag varit tvungen att använda 9v i början och 12v i slutet. Jag vet inte varför men det är bara så det är, det är därför en variabel DC-strömförsörjning är ett måste!

Extraktion

Kemikalier som behövs
  1. 2,5 kg Coca-te
  2. 12L fotogen
  3. 500 g natriumkarbonat (Na2CO3)
  4. 5L vatten (kranvatten går bra)
  5. 300 ml 5% svavelsyralösning (H2SO4)
  6. ~80mL 6% kaliumpermanganatlösning (KMnO4)
  7. ~100mL 10% Ammoniaklösning (NH3)
  8. Kalciumklorid (CaCl2)
  9. Aceton (torkas med kalciumkloriden)
  10. 37% saltsyra (HCL)
C4Rr0FTONq
I en stor hink (hink A) löser du upp 500 g Na2CO3 i 5 liter vatten. (Förhållande 1:10) Rör om och vänta tills lösningen blir helt klar (tar cirka 5 minuter). Medan du väntar på att lösningen ska bli klar häller du 500 g av ditt coca-te i en annan hink (hink B).

Använd en bägare eller mätkopp och häll ungefär 1 liter av Na2CO3-lösningen från hink A i de 500 g coca-te i hink B och blanda mycket väl med handskar på händerna. Efter ett tag kommer du att märka att de gröna tebladen börjar bli svarta och avge en stickande lukt. Bladens konsistens kommer också att likna konsistensen hos krukväxtjord. När du klämmer på växtmaterialet ska det forma sig självt ungefär som lera och inget vatten ska komma ut om det. Om det kommer ut vatten när du klämmer på det har du tillsatt för mycket vatten och måste tillsätta lite mer torrt te för att absorbera det. Det är precis samma sak som att göra kakmix om du tillsätter för mycket vatten, tillsätt mer te, inte tillräckligt med vatten, tillsätt en liten skvätt och blanda runt det lite tills det är rätt mängd.

Efter att ha blandat det riktigt bra överför du det nu jordliknande växtmaterialet till extraktionskärlet och blandar ytterligare en sats på 500 g te. Anledningen till att göra det i små satser är att se till att du får en jämn fördelning av Na2CO3-lösningen i bladen. När allt te är baserat med Na2CO3-lösning och placerat i extraktionskärlet, låt det sitta täckt i cirka 1 timme för att se till att lösningen verkligen bryter ner bladen och frigör kokainet.
VCNxO2KTkF

(Nedan) Efter att ha blandat i 1 liter Na2CO3-lösning
B0iYzKQMOo


(Nedan) Kläm på den och inget vatten kommer ut
CbkxNnGhW1
(Nedan) Växtmaterialet klibbar fast vid sig själv som lera
EHrGn3wvis



(Nedan) Reaktionskärlet fyllt med 2,5 kg baserade teblad
XPE4OA2bzy

(Nedan) Närmare titt inuti reaktionskärlet
T5fbD1BAcj
Efter 1 timmes väntan fylls reaktionskärlet med 12 liter fotogen och får stå och dra i 24 timmar. Under den här tiden rör du om ordentligt för att se till att fotogenen drar ut all kokain ur bladen och sätter upp ditt pumpsystem och en separationstratt som är halvfylld med 300 ml 5% H2SO4-lösning.

I slutet av den 24 timmar långa blötläggningen sätter du på pumpen och cirkulerar fotogenen genom det nedre H2SO4-skiktet i separationstratten och tillbaka ut i reaktionskärlet. Låt detta cirkulera i ytterligare 24 timmar för att säkerställa att syraskiktet drar ut all kokain ur fotogenet.

Efter 24 timmar stänger du av pumpen och separerar syraskiktet från fotogenskiktet. Om du använde en verklig separationstratt är detta en mycket enkel uppgift, men om du använde min ghetto-ekvivalent måste du bara knäcka upp ändlocket och fånga syraskiktet i en plast engångsmörgåspåse och se till att du kör allt syravatten i det genom att låta lite fotogen komma igenom också. Sedan separerar du helt enkelt skikten genom att klippa av det nedre hörnet på påsen och fånga syraskiktet i en bägare och kasta fotogenskiktet.

Viktig anmärkning: Du måste se till att flödet inte är för turbulent, annars kommer den starka strömmen långsamt att dra in H2SO4\kokainvattenskiktet i reaktionskärlet och du kommer att förlora produkten.

Du kan kontrollera detta genom att titta på mötespunkten mellan de två skikten i tratten. Om du ser små vattenbubblor flyta in i fotogenskiktet är det ok, men om hela separationsskiktet rör sig som galen måste du skruva ner det. Det är därför det är en riktigt bra idé att köpa en DC-strömadapter med variabel spänning för pumpen.

Den exakta jag använder är en 2,4 amp variabel DC-strömadapter som har 3, 4,5, 6, 7,5, 9 och 12 volt inställningar. Jag tycker att 12 volt i början av körningen faktiskt är alldeles för snabbt och kommer att störa separationsskikten för mycket men närmare slutet (efter cirka 12 timmar in) kommer flödet att sakta ner när filtret blir mer och mer blockerat. Så jag har funnit att det är bättre att starta den på 7,5v över natten och sedan veva den till 12v (om det behövs) under den sista halvan.

Återigen beror detta verkligen bara på hur blockerat filtret är men vad du letar efter är den snabbaste flödeshastigheten du kan få utan att störa separationsskikten för mycket eller så kommer du att börja förlora surt vatten och få ett lägre utbyte. Detta är ytterligare ett skäl till att använda luftstenen, inte bara för att den ökar ytarean utan också för att den "mjukar upp" fotogenets inverkan på vattnet och möjliggör en snabbare flödeshastighet utan att störa separationsskiktet.
Bdo5lWRqsF
(Ovan) Extraktionskärlet i drift och optimal flödeshastighet.
V4wRLek5Nf

(Ovan) Sandwichpåse med det nu bruna H2SO4\kokainskiktet på undersidan och en liten mängd fotogenskikt på ovansidan.
Påsens nedre hörn klipps av med en vass sax så att vätskan rinner ut långsamt. Bottenskiktet fångas upp i en ren 600 ml bägare medan fotogenskiktet fångas upp i en plastflaska för bortskaffande.

Du vill verkligen inte få in något fotogen i H2SO4\kokainbägaren så det är en bra idé att inte utmana lyckan och bara byta över till avfallsflaskan innan H2SO4\kokainskiktet har gått igenom hela vägen. Det är bättre att förlora 5 ml av syraskiktet än att förorena din produkt! När du har samlat upp H2SO4\kokainskiktet kerosenfritt är du nu klar med extraktionsdelen av proceduren! Det är dags att gå vidare till oxidationen!
Oxidation

Jag kommer att förklara oxidationssteget lite eftersom det lätt är det första stället där människor rör sig.
Så du kommer att lägga till en lila KMnO4-lösning i en brun\tan H2SO4\kokainlösning. Men när KMnO4 reagerar lämnar den efter sig MnO2-partiklar som är mörkbruna i färgen. Så vid första tillsatsen kommer lösningen att bli lila\rosa men efter några minuter kommer den att blekna bort och bli mörkare brun. När du fortsätter att tillsätta mer och mer KMnO4-lösning till H2SO4\kokainlösningen kommer den att förbli rosa längre och längre efter varje tillsats men blir till slut mörkare och mörkare brun. T.ex. kommer den 1:a tillsatsen att vara rosa i bara en minut eller två och sedan bli brun, men den 5:e tillsatsen kommer förmodligen att vara rosa i ungefär 10 minuter och sedan bli brun.

Den enda anledningen till att du behöver veta allt detta är att jag tror att den perfekta tiden att sluta oxidera är vid den punkt där lösningen förblir rosa i cirka 20 minuter efter en tillsats av KMnO4. Nu låter det enkelt nog, eller hur?

Det är lite svårare än det låter, för som jag nämnde blir lösningen mörkare brun av all MnO2 som flyter runt, och det är nästan omöjligt att se den rosa färgen i lösningen i slutet. Oroa dig dock inte eftersom det bästa sättet jag har hittat för att kontrollera färgen är att helt enkelt släppa lite av den mycket mörkbruna H2SO4 \ kokainlösningen på en pappershandduk, på så sätt kan du enkelt se den rosa färgen blandad med den bruna.

På så sätt kan du fortsätta att kontrollera hur länge lösningen har varit rosa. T.ex. efter den 6:e eller så tillsättningen av KMnO4 i bägaren, kontrollera tiden och vänta i 10 minuter, doppa sedan en sked eller något (jag använder bara termometern) i lösningen och torka sedan snabbt av den på en pappershandduk. Du kan kontrollera om det finns något rosa kvar och om det inte gör det, tillsätt ytterligare en mängd KMnO4-lösning till blandningen, vänta och upprepa. Fortsätt göra detta tills lösningen förblir rosa runt 17-20 minuter. Det krävs lite övning för att bli bra på det, men det är inte så svårt så länge du har tålamod!

Om du inte är så orolig för det perfekta oxidationssteget eller inte kan bry dig om att kontrollera lösningen hela tiden är en bra tumregel 33 ml 6% KMnO4-lösning per kilo extraherat koka-te.
Detta ger dig en bekymmersfri oxidation som ger bra resultat varje gång. Proceduren är faktiskt mycket enkel men nyckeln är att gå långsamt, iskallt och med god omrörning. Om du tillsätter KMnO4-lösningen för snabbt eller för varmt kommer du att börja oxidera kokainet - var försiktig.

Ta två bägare, i bägare A kommer du att ha din nu solbruna ljusbruna 5% H2SO4 \ kokainlösning som innehåller dina kokabladalkaloider. Fyll bägare B med en 6% lösning av KMnO4. Se till att bägare A är tillräckligt stor för att rymma minst 300 ml mer volym eftersom vi långsamt ska droppa i den 6-procentiga KMnO4-lösningen från bägare B i bägare A. Detta måste göras vid en temperatur under högst 5 °C. Det betyder att du verkligen bör kyla ner den till cirka 3 - 4 °C. För att göra detta placerar du bägare A i ett isbad (det räcker med en kruka fylld med is) och använder en termometer för att mäta temperaturen. För att kyla bägaren snabbare kan du använda en sked för att röra om isvattnet runt bägaren. Ju mer vattnet rör sig förbi bägaren, desto snabbare suger det ut värmen. Alternativt kan du bara kasta några isbitar i H2SO4\kokainlösningen för att kyla ner den ganska snabbt.

Nu, när den är kyld och medan den fortfarande är i isbadet, är det dags att tillsätta din KMnO4-lösning med cirka 10-15 ml åt gången var 5-10 minut. Jag använder en 3 ml plastpipett för att enkelt kunna överföra den ena lösningen till den andra. Efter att 10-15 ml KMnO4-lösning har tillsatts i bägare A måste den omröras väl för att säkerställa att oxidationen sker jämnt (jag använder faktiskt en magnetomrörare, men om du inte har en sådan rör du bara om den manuellt med termometern).

Eftersom tillsatsen av KMnO4 kommer att värma upp lösningen något är det en bra idé att sedan röra om ordentligt i isvattnet runt bägare A för att se till att temperaturen håller sig under 5 °C. Som jag sa är den punkt där man ska sluta tillsätta KMnO4 vid cirka 33 ml KMnO4 per kg kokate, men det är egentligen bara en guide eftersom olika partier av teblad kommer att ha olika mängder alkaloider.

I grund och botten är den perfekta tiden att sluta oxidera när lösningen förblir rosa i cirka 20 minuter efter tillsats av KMnO4. (Jag brukar sluta efter ca 17 minuter eftersom jag gillar de något underoxiderade grejerna mer). När den sista biten har tillsatts måste bägaren lämnas i isbadet för att fullständigt reagera all kvarvarande KMnO4 i minst 45 minuter.

Här är stegen utskrivna på ett mer användarvänligt sätt som är lättare att följa.
  • Kyl H2SO4\kokainlösningen till under 5 °C i ett isbad
  • Tillsätt 10-15 ml 6% KMnO4-lösning var 5-10:e minut under omrörning
  • Rör om i isvattnet runt bägare A för att hålla temperaturen under 5 °C
  • Upprepa tills önskad mängd KMnO4 har tillsatts
  • Låt bägare A stå i isbadet i 45 minuter efter den sista tillsatsen av KMnO4 för att den ska reagera fullständigt.
(Nedan) H2SO4\kokainlösning (vänster) och 6% KMnO4-lösning (höger)

PiOsLj5Ndp
UNB1deDoab
K5DMOdUlfC

NMZCTxv0aE

(Ovan) Första 10-15 ml tillsats av 6 % KMnO4-lösning till H2SO4\kokainlösning (under magnetisk omrörning)

1rpADfe5bo
(Ovan) Direkt efter att de första 10-15 ml har tillsatts.

CMgo0Be34a


(Ovan) Omrörning av isen runt bägaren efter tillsats av KMnO4 för att se till att temperaturen förblir låg.


QrNwt4ZFiU
(Ovan) Hur lösningen ser ut efter den fjärde tillsatsen av KMnO4. (Ca 40 - 50 ml) Det är svårt att se men lösningen är faktiskt rosa/lila men är fylld med bruna partiklar.

Psdt1vgako

(Ovan) Färgtest (längst ner till höger) denna droppe togs ur bägaren ca 12 minuter efter den 6:e tillsatsen av KMnO4 och lösningen är fortfarande lite rosa. En annan droppe togs ut ur bägaren två minuter senare och hade ingen rosa färg så mer KMnO4-lösning tillsattes. Det rosa på handduken bleknar snabbt till brunt som du kan se från de tidigare färgtesterna ovan.

QnXQDRcWmO
(Ovan) Efter min 7:e tillsats (ca 80 - 90 ml) såg lösningen mycket mörkare ut (kameran gör det inte rättvisa) och lösningen förblev rosa i ca 18 minuter, perfekt!
Uih7lTNjs1

(Ovan) Så här såg det ut efter att ha låtit det stå i 45 minuter för att reagera helt. Blixten gör att det ser likadant ut men lita på mig när jag säger att det är ännu mörkare än den sista bilden.
M0yFoZ6kEl

Z0FCwNfkmM
(Ovan) Dags att filtrera bort all MnO2. Jag använder en vakuumfiltreringsuppsättning eftersom det tar FOREVER att filtrera ut all MnO2 via tyngdkraften (men det kan göras)

BFepSZRJsj
(Ovan) Halvvägs genom filtreringen kan du se att H2SO4 \ kokainlösningen nu ser mycket ljusare ut än tidigare och mycket tydligare. Detta är dock inte det sista steget eftersom jag kommer att filtrera lösningen igen via gravitationen för att få bort de sista mycket fina partiklarna av MnO2.

O9qReYvNIx


(Ovan) MnO2 i filtret

67bqQB85sT
(Ovan) Vakuumfiltrerad H2SO4\kokainlösning

X1SdCM7u4Y
(Ovan) Gravitationsfiltrerad H2SO4\kokainlösning Som du kan se är den nu nästan färglös. Den har fortfarande en liten gul nyans. Detta beror på att jag gillar att underoxidera det lite för vad jag tror är en mer euforisk kokain. Om du skulle oxidera det helt skulle lösningen vara helt färglös som vatten. Bara lite snabb matematik ~ 85 ml (jag mätte inte exakt) KMnO4 / 2,5 kg koka-te kommer till 34 ml KMnO4 per kg koka-te. Något över 33mL per kg sweet spot. Detta är nu klart för freebasing.

Freebasing

1OFXeUzWxR
W2L95ZofCJ


(Ovan) Första tillsatsen av 10% ammoniaklösning som du kan se i det ögonblick den träffar H2SO4\kokainlösningen molnar den ut men efter omrörning löser den sig tillbaka i lösningen. Detta fortsätter tills lösningen plötsligt blir mörkgul och allt faller ut.


OIyK1QoMVH
(Ovan) Lösningen blir mer och mer grumlig med fortsatta tillsatser av ammoniak.
Detta är vid en punkt där den snart plötsligt kommer att grumlas.
IliSQ6NGty

(Ovan) Lösningen har grumlats. Nu när den når denna punkt vill jag verkligen sakta ner min tillsats av ammoniak eftersom du inte vill mobba molekylerna till freebasing, ta det lugnt och sakta.
KSx8twW35A

(Ovan) Toppvy av färdig freebasing, detta lämnas att röra om i 20 minuter.
DtEyWiYZK8
(Ovan) Allt klart! Omrörningen har upphört och du kan se hur kokainet från freebasen börjar falla till botten av bägaren. Notera också att färgen på lösningen har förvandlats från en mycket blekgul till en mycket mörkgul nästan brun färg.
7x4bzoQfv9

(Ovan) Förberedelse för filtrering (du behöver verkligen inte en vakuumfiltreringsutrustning för freebasen, men eftersom jag har en och det gör det mycket snabbare så använder jag den)
CxEXzs4i0T
(Ovan) Den gamla H2SO4 \ kokainlösningen efter att den har filtrerats. Det är tekniskt sett nu bara en ammoniaklösning med några oxiderade växtfetter och oönskade alkaloider.



När all freebase har samlats in i filtret gillar jag att köra en ren svag ammoniaklösning över den för att tvätta bort all smutsig kvarvarande gammal freebase-lösning. Ta bara en bägare och fyll den med kranvatten och tillsätt en skvätt av din 10% ammoniak för att höja pH-värdet lite. Sedan kör du bara den här lösningen över den smutsiga freebase-kokainen i filtret. Du kommer att se att det blir något vitare efter några tvättar.



När du är nöjd med renvattentvättarna är det dags att bunta ihop filtret och pressa ut helvetet ur det för att få ut vattnet. Vrid bara upp kaffefiltret som en tepåse och använd kraft!



Var bara försiktig så att du inte sliter sönder filtret så att kokset faller ut. När inget mer vatten pressas ut tar du några pappershanddukar och placerar dem runt filtret och ger det en ny press. Pappershanddukarna kommer att suga den allra sista biten av överflödigt vatten ur filterpapperet. När inget mer vatten kommer ut drar du bara tillbaka filtret och placerar din nu enorma sten av freebase-koks på en torkplatta av något slag. Det är viktigt att bryta upp den så mycket som möjligt för att öka ytan så att den torkar helt över natten.

I76fRKh2Cb




(Ovan) Freebase-kokain! Som du kan se är det redan ganska torrt men det måste fortfarande torka helt över natten/dagen för att bli av med ammoniaklukten och eventuellt kvarvarande vatten. Detta har spridits ut på en pyrex bakplåt med en liten piedestalfläkt som mycket lätt blåser över den, tänk att fläkten är på andra sidan rummet eftersom du inte vill blåsa bort ditt slag! Du vill verkligen se till att det är 100% torrt innan du går vidare med det. Jag lämnar den i minst hela 12 timmar med en fläkt som blåser för att vara säker. Om det är en riktigt kall natt kan du låta den torka i 24 timmar. Det är bäst att undvika värme när du torkar kokain eftersom varmt vatten hydrolyserar det.



Som du kan se har jag också lagt till de magnetiska omrörningsstängerna (de vita sakerna till höger) eftersom de också har fastnat på freebase. Alla föremål som freebasen har fastnat på ska läggas på torkplattan (skedar, bägare osv.)



När freebasen är helt torr är det dags att lösa upp den i lite torr aceton (måste vara torr, ren aceton). Det som händer är att kokainet i freebasen löses upp i acetonen, men vissa andra föroreningar som finns där kan inte göra det, så de förblir oupplösta som mycket fina partiklar. Dessa partiklar kan avlägsnas genom enkel gravitationsfiltrering med hjälp av ett kaffefilter. När den nu mycket renare acetonen har filtrerats hälls den tillbaka i den (rengjorda) pyrexbakplåten och får avdunsta. Precis som i det sista steget måste freebasen vara helt torr innan processen kan fortsätta.



YIj7WQaHbR
(ovan) 24 timmar efter att freebasen filtrerats är den nu torr som ett ben och redo för acetonupplösning
.
SLj02Crlto


(Ovan) Uppskrapad torr freebase i bägare innan den översvämmas med aceton.

HRPzBbXfSg
(Ovan) Freebase-kokain efter tillsats av aceton. Som du kan se har det faktiskt blivit ganska brunt, det beror helt och hållet på föroreningar som fortfarande finns kvar. Tyvärr glömde jag att ta en bild av filtreringsprocessen, men det är bara att köra lösningen genom ett kaffefilter och fånga upp den rena acetonen i en annan bägare. Alla bruna partiklar stannar kvar i filtret och den rena acetonen ser mycket mindre färgad och mycket klar ut. Denna rena lösning hälls i pyrexbakplåten och avdunstar till fullständig torrhet under några timmar. Jag satte in den i ugnen på låg värme (40 grader C) i en extra timme för att helt torka ut eventuellt kvarvarande aceton.



E2beWkGTNl
(Ovan) Helt indunstad och ugnstorkad freebase cocaine. Du kan se hur mycket renare och vitare det ser ut. Det här går bra att förånga och ger en mycket fin och stark kick.



GJb5N4RLlv


14KNAwfkOg


Utbytet av freebase blev 12,056 g



Saltning


Det rengjorda freebase-kokainet löses upp i en bägare med lite torr aceton med cirka 20 ml aceton per gram kokainfreebase. Vi kallar denna bägare A. I en annan bägare (Bägare B) häller du nu i ca 100 ml torr aceton och en liten mängd saltsyra (HCL) per gram kokainfri bas. Bägare B hälls sedan i bägare A och rörs om.



Efter ett tag kommer cocaine.hydrochloride att snöa ut ur lösningen! Detta beror på att när freebase-kokainet förvandlas till hydrokloridsaltet är det inte längre lösligt i aceton och har därför ingen annanstans att ta vägen än att "falla ut" ur lösningen. Efter några timmar filtreras lösningen och cocaine.HCl samlas upp i filtret och läggs någonstans för att torka helt innan användning.



Förhållandet som ska användas för 37% HCl av kemisk kvalitet är 0,32 gram 37% saltsyra för varje 1 gram freebase-kokain. Om du tillsätter för mycket syra kommer kokainet att brinna när du snortar det, om du tillsätter för lite kommer inte allt kokain att saltas ur lösningen. Det rekommenderas att 37% HCL används eftersom hårdvaruaffärens saker inte alltid är samma koncentration så att en sats kan vara 28% och en annan kan vara 31%. Detta kastar bort saltberäkningarna och kommer att resultera i en felaktig saltningsprocedur. Men om du kan få tag på KMnO4 bör du kunna få 37% HCl ganska enkelt. Det viktigaste att veta är att se till att din freebase är helt uttorkad innan du saltar den eftersom eventuellt överskott av aceton kommer att påverka vikten ganska mycket och om vikten inte är korrekt kommer du inte att kunna tillsätta rätt mängd HCl vilket resulterar i översaltning och en produkt som bränner i näsan när den sniffas.



ZANwbLCGXE
(Ovan) Bägare A innehåller aceton med 12,056 g freebase kokain upplöst i den. Som du kan se har den en liten färg, det beror på att jag gillar att underoxidera så att produkten fortfarande har några små föroreningar, de flesta av dessa kommer att förbli upplösta i acetonen och kommer inte att klara sig genom saltningsproceduren ändå.
Bägare Binnehåller aceton med 3,86 gram 37 % saltsyra upplöst i sig.



1iJn6fWKgm
De två bägarna blandas ihop och rörs om och får sedan stå i en timme för att sedimentera. (Ovan) Aceton med all kokain.HCl "utsnöad" på botten av bägaren.

NHd3iLsBKm


(Ovan) Utfiltrerad kokain.HCl



Precis som med freebasen vreds den här upp och pressades mycket hårt för att få ut allt överflödigt aceton
.Pappershanddukstricket användes igen för att suga ut det allra sista av acetonet.
Den fårtorka helt och hållet i några timmar.

3Wp12dLPDr
(Ovan) Hur acetonen ser ut efter att kokain.HCl har filtrerats bort från den. Som du kan se innehåller den fortfarande de flesta av de färgade föroreningarna.
2pSPxgn9Wz

(Ovan) Helt uttorkad rockad upp kokain.HCl
UZ1YJLrf0S


Slutligt utbyte 12.141g från 2.5kg kokablad är 0.48%

Moderatorer är välkomna att göra detta till ett separat ämne om du vill. Jag hoppas att detta hjälper någon ut i denna gemenskap. Bra forum här hittills och ser fram emot fler handledning och diskussioner!


 
Last edited:
View previous replies…

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93
Fantastisk tråd :) Jag skulle gärna prova det här men det är så svårt att hitta prisvärt coca-te / löv i bulk ...
 

marty€mcfly

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 26, 2023
Messages
34
Reaction score
16
Points
8
Jag har tillgång till ett stort överflöd av högkvalitativa erythroxylum novogranatense-blad. Jag är intresserad av att göra en avkastning av rent kokain också.
 

Idontcarethatmuch

Don't buy from me
Member
Joined
Nov 17, 2023
Messages
8
Reaction score
1
Points
1
Hej, det kanske är en total noob-fråga men eftersom det verkar vara viktigt (och ordförrådet är annorlunda) kan du ange hur torr acetonen måste vara? Där swim bor är 99,5% aceton lätt att få men 99,9% inte. Kan du hoppa över torkningsprocessen för aceton och bara använda 99,5% aceton?

bra arbete btw
 

MisterAnonymous

Don't buy from me
Resident
Language
🇳🇱
Joined
Sep 3, 2023
Messages
67
Reaction score
24
Points
8
Vet någon nu hur man freebaserar kokainet med eter som ger en helt ren produkt!
 

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Varför tillsätter man natriumkarbonat i papper?
Det är möjligt att tillsätta syra för att införa alkaloiden i vattnet och filtrera det. Sedan gör vi det alkaliskt och extraherar basen med ett icke-polärt lösningsmedel.
Be experten att klargöra frågan om tillsats av natriumkarbonat, vad är dess uppdrag
 

marty€mcfly

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 26, 2023
Messages
34
Reaction score
16
Points
8
Vanligtvis kan natriumkarbonat ersättas, men det används vanligtvis för att extrahera.
 

googie

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 1, 2023
Messages
45
Reaction score
32
Points
18
Nej, du måste basera alkaloiderna först.
 

googie

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 1, 2023
Messages
45
Reaction score
32
Points
18
Korrekt översättning.
 

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Om du tillåter mig vill jag skicka mig ditt privata meddelandeprogram för att utbyta information
 

Berlin777

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇬🇧
Joined
Jan 27, 2023
Messages
187
Reaction score
137
Points
43
Deals
8
Har du några råd om hur man får koka te/blad till Europa?
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93
Jag undrar också över det, jag antar att det är mer eller mindre tur i tullen :D
 

Berlin777

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇬🇧
Joined
Jan 27, 2023
Messages
187
Reaction score
137
Points
43
Deals
8
Om det fanns något land i Europa där bladen är tillåtna skulle de enkelt kunna levereras till önskad destination:rolleyes:
 

KokosDreams

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 16, 2022
Messages
912
Solutions
2
Reaction score
594
Points
93
Leta hellre efter länder som har lösa seder och bruk, till exempel Polen :)
 
Top