Är det någon annan som saknar 2000-talet?

edy's

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 1, 2023
Messages
63
Reaction score
45
Points
18
Ja Mann, allt är sanning
Är det att bli gammal, att se tillbaka i tiden, att gamla dagar styr?
Eller skulle digitaliseringen förstöra upplevelsen av livet.
Förr i tiden gick man ut, drack sig full med folk omkring sig, träffade tjejer eller vad man nu letade efter och träffade dem på riktigt.
Inte som nu, gör ett första intryck vid internetfoto, i vår stol hemma ... ALONE!!!
Och manipuleringen av tv, som ger dig åsikter om hur du ska tänka, utan att tänka och göra upp ditt eget sinne.
Fakta, det är lätt att bara följa mainstream-åsikten, men tänker du på din egen åsikt och vågar komma ut för den, och chansen att bli skjuten eller värre.
Skit i det digitala beroendet av telefoner för att frigöra dig själv, ....
Men hur?
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
Jag tror att en del av det är nostalgi men det finns vetenskapliga bevis som tyder på att vi inte borde få så mycket skärmtid. Jag har inga länkar till hands men bara titta runt, det finns bevis överallt. Jag känner mig ännu värre för gen alpha och "ipad-barnen." Jag var typ av ett ipad-barn i min ungdom men det var inte så illa som det är nu. ja, teknik kan vara fördelaktig när den används med måtta, men ingen vill sätta gränser för sin skärmtid. vi lever praktiskt taget online. jag har mycket roligare när jag går ut med mina vänner och skit men jag tenderar att stänga mig in bc jag inte har motivation och im lowkey en lil psykiskt sjuk. att vara runt teknik hela tiden gör det bara värre. det är en ond cirkel och jag försöker komma ur det ^^;
 
View previous replies…

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,307
Solutions
4
Reaction score
878
Points
113
Jag tittar inte heller på TV. Kanske hur man gör men aldrig fiktion drama nyheter ect. Det är all propaganda som är utformad för att göra dig upprörd på fel personer. Hela iPad-tablettdebatten....du måste inse att vi faktiskt inte vet jackskit men de högsta spekulanterna är vanligtvis de minst kvalificerade. Det är något som är individuellt. Visst borde inte alla barn vara fastspända vid en surfplatta, men jag känner några som är det och det har hjälpt dem oerhört. Ett barns intresse för att lära sig står i direkt proportion till deras intresse för ämnet. Barn lär sig inte sina multiplikationstabeller för att mamma och pappa hotade att ta bort något. De blev intresserade i det ögonblick de såg power rangers eller blaze eller my Lil pony göra det. Jag har specifika exempel men det är för nära att doxa mig själv för att säga mycket. Hur många ställen efter decimalpunkten kan du pi? Jag känner en 8-åring som kan det till 35 siffror efter decimalen. HUR många språk talar du? Jag känner en 6yo som kan tala och förstå 4. Den 8yo kan göra multiplikation, 4 siffror x 4 siffror, lika snabbt som du kan med en miniräknare. Han får det rätt. Regeringen säger att dessa är funktionshindrade men jag tror att de är annorlunda kapabla. De lärde sig allt de vet från surfplattor. Den åttaåringen programmerar chatbots som man kan ladda ner från guithub. Han har en YouTube-kanal. Han behöver ingen hjälp, han kan göra allt.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
du har helt rätt tbh. jag har varit online från en mycket ung ålder men när jag var i grundskolan gjorde jag ungefär hälften av mitt lärande från fysiska böcker så jag kan vara lite partisk. att ta bort min elektronik hjälpte mig aldrig, och om något hindrade det bara både min lycka (inte att den var beroende av enheter men det sög bara att inte ha det som ett ALTERNATIV) och mitt lärande. internet kan vara ett fantastiskt utbildningsverktyg, men det finns mycket hjärnrotinnehåll där också. barn behöver bara urskiljning, och många barn jag känner har inte exakt det. Jag vet att det finns smarta barn där ute som de du tog upp men jag känner dem inte personligen (såvida du inte räknar mig själv ... jag menar inte att låta arrogant men jag hade ett intresse för biologi, mer specifikt humanbiologi och olika sjukdomar när jag var super ung. som detta var mitt huvudintresse från 4-8 år gammal lol ...)

och jag håller med, regeringen gillar bara att överdiagnostisera, överdriva och ibland till och med göra upp psykiska sjukdomar för att driva mediciner. det finns en större agenda bakom detta. de vill skapa tanklösa, homogena arbetare och "hålla alla i linje" så att säga. mycket nedslående. även faktiska psykiska sjukdomar har sina fördelar. Jag kunde diagnostiseras med schizofreni (fick aldrig en officiell diagnos eftersom jag inte vill ha mediciner men jag passar de diagnostiska kriterierna och har varit i psykotiska episoder som negativt påverkade mitt liv. många människor jag känner verkar tro att det är droginducerat men jag visade tecken långt innan jag började ta några droger ...) och även om det definitivt har sina nackdelar, hjälper det min konst och mitt skrivande. det är verkligen uttrycksfullt och mer "rått" antar jag. plus ibland känns min paranoia mer som intuition. det är korrekt ungefär 50% av tiden ... lol
 

Paz

Don't buy from me
New Member
Joined
May 14, 2024
Messages
3
Reaction score
3
Points
3
Jag vet inte om jag saknar den jag var och hur jag kände mig och/eller om jag saknar smeknamnen och ombordstigningen på ny teknik.
Lite av båda, kanske. 😊
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
jag saknar inte riktigt vem jag var eftersom jag var väldigt ung, men jag saknar definitivt hur jag såg på världen, och en stor del av det var tekniken
 
View previous replies…

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
ja, hårdvaran blev bättre. bearbetningshastigheterna blev bättre. mycket av den moderna tekniken är överlägsen, det är det ingen som säger emot. jag saknar bara "känslan" av gammal teknik. det kändes så mycket mer lekfullt och roligt. det fanns så mycket mer man kunde anpassa. gammal teknik hade en hoppfull, glad vision av framtiden; modern teknik tog den visionen och målade den grå och plattare än någonsin.
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Förstår inte din mark för det stora uttalandet.
Dagens teknik är så mycket mer lekfull och rolig än tidigare.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
titta på exemplen i originalinlägget + ik det här är inte rlly 2000-talet men i windows xp kunde du ändra markören och jag saknar skit så ...
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Tekniken kunde göra mindre och sämre än idag. Du gillar estetik med dålig teknik, det är allt du hänvisar till. Jag vill alltid ha bättre. Du slösar tid på ett dåligt förflutet ~ men du gillar verkligen dina blobby små mobilbilder. Den tekniken känns så långt borta från den "verkliga världen" nu. jag gillar inte sån skit. Jag vill ha det enkelt så att jag kan göra drugdeals snabbt. Du vill ha det värre igen. Jag lever bara en gång (ännu) så varför slösa tid på efterbliven nostalgi
 

KurtV989

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 13, 2024
Messages
120
Reaction score
86
Points
28
Nostalgi kan vara en varm filt ibland, och vissa av oss gillar den "filten" mer än andra. Den verkliga världen börjar få slut på skuggiga hörn att gömma sig i och jag tror att de av oss som är vana vid att det bara är så längtar tillbaka till de äldre, om än enklare tiderna
 
View previous replies…

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Teknologisk singularitet är en rikare tillflyktsort som alla lyser som stjärnorna för att nå. Är vi ensamma? I detta jordiska ögonblick är vi fortfarande
 

KurtV989

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 13, 2024
Messages
120
Reaction score
86
Points
28
Du har en bra poäng, varför lägga så mycket tid på att längta tillbaka till gamla tider när de uppenbarligen är borta och inte kommer tillbaka?
Jag tror att vi är fångade i mitten mellan åldrar: digital barndom-->digital självständighet, Vi lekte i smutsen, när vi hade en fråga som vi behövde besvaras var det till biblioteket. Jag minns när min mamma beställde en "guide" för att slå ett NES-spel, det tog evigheter att komma till oss, det var bara pappersark som alla kastade ihop, men vi var så glada! där nu, våra barn är födda in i det och det är normalt för dem att få något svar de behöver på några sekunder.

Det är två helt olika uppväxter, jag för en avundas din mycket positiva syn på denna ålder vi befinner oss i @vis!
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Visst finns det historia att minnas och värna om. Det är jag som är bitter över min tidigare erfarenhet och jag måste vara i nuet med allt laddat i vad som händer härnäst. Det är jag som är skev i den här frågan. Jag vill veta vad som finns bortom, mer än förfall och död för mig säkert. :cry: Jag är en extrem outsider i mantel och vill inte vara ett hack på fidelis, hon är mycket frispråkig okej men för avslappnad för min stern uthållighet. Förmodligen är hon över mig i livsvärde ändå och jag är förlorad. Förbannat mig. Av jag Gooo
 

KurtV989

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 13, 2024
Messages
120
Reaction score
86
Points
28
lol du är för hård mot dig själv!
 

Paz

Don't buy from me
New Member
Joined
May 14, 2024
Messages
3
Reaction score
3
Points
3
Någon smart kille sa en gång något i stil med
"Jag är inte rädd för döden. Jag var död i miljarder år innan jag föddes och det störde mig inte alls."

För mig, oavsett vad den här berg- och dalbanan av rysningar och spänning faktiskt visar sig vara.
Jag skulle säga att det har varit en bra resa. Kul och roligt.
De bästa tiderna och de värsta tiderna. ☺️

Alla upplevelser, från vardagliga till spännande.
Känslor, starka som de kan vara.
Om än dövade genom åren, men fortfarande skarpt definierade av de rena kontrasterna de utövar.

TLDR: Allt går över, till det bättre eller sämre, det kommer att förändras. 🤗
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Paz: Tack för uppmuntran. Jag är en intellektuell med mörka sidor. Ett jävla skämt som jag är på riktigt. Jag kommer dock att arbeta till slutet. Glad är jag inte, aldrig riktigt. Det är en fasad om jag verkar glad. Jag har mål som jag kommer att nå mer eller mindre genom att först och främst Elaborerad narkotikahandel. Det är olyckligt dåligt. livet hårt. Jag är sträng. Visa mig inte svag gnällig som nu.

till Kurt: Nej! I smärta litar jag. Jag måste nå mitt bantade mål eller jag av äntligen.
 

KurtV989

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 13, 2024
Messages
120
Reaction score
86
Points
28
Vi kommer alla från olika samhällsskikt. I jämförelse med majoriteten av befolkningen skulle jag betrakta min barndom som spektakulär. Mitt liv verkade bli skitigare ju äldre jag blev och ju fler beslut jag fattade och nu är jag här!

Poängen jag försöker göra är att här sitter vi alla och pratar med varandra helt privat om vad fan vi vill. Vi har det riktigt bra och riktigt dåligt på samma gång. och @vis din syn på livet måste bli tröttsam, ber jag dig att campa ute i naturen eller till och med ta en promenad ut i skogen. Kom ihåg att du är här nu och får uppleva vad som än finns runt omkring dig. Låt naturens salva lugna din själ!

Hög som skit just nu (om det lät predikande gay för någon lol)
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Nu blir min status för komplicerad för att jag ska kunna visa upp den. Jag är smalt fokuserad på tunga mål medan urbana bekväma. Åh, jag gillar kvinnor. Jag vilar mitt fall. Prata med den udda trevliga trådstartaren och vara moots
 

2-79-790125

Don't buy from me
Member
Joined
May 26, 2024
Messages
82
Reaction score
21
Points
8
början av 2000-talet var de hårdaste festande vilda åren i mitt liv. det var X-åren. så många dansfester.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
önskar att jag kunde säga samma sak lol, jag var ett barn på 2000-talet ^^;
 
Top