Syntes av fentanyl

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
361
Reaction score
175
Points
43
Jag har sett kartellerna göra detta i en T-shirt utan andningsskydd i en tunna med ett stick....
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
244
Points
43
Ja, det är en trevlig show de sätter upp för clownerna från VICE och amerikansk TV i allmänhet. Det är naturligtvis inte verkligt, myten om att F produceras av hundratals små tillverkare som rör sig i skjul i några gamla krukor med 50 kg F i påsar som bara sitter i väggen, kom igen, verklighetskontroll. Kartellerna skulle behöva leverera prekursorerna och ta fram produkten för trafik och försäljning. Varför skulle de lägga ut produktionen på entreprenad när de bara kan ta några människor från vägen och tvinga dem att göra det för att få leva? Metoderna är förmodligen nästan realistiska, skalan är det inte, naturligtvis driver de superlabs för detta och hela historien med de många små producenterna är bara bedrägeri efter att de fick sina meth-superlabs razzia för ofta.

Så, vad händer? Mexiko gör inte mycket Crystal Meth längre bara lite razemisk meth skuren med N-ISO. All riktig d.Meth kommer från Kina och angränsande länder där triaderna har byggt upp massiv produktionskapacitet men de kan inte sälja mycket i Kina längre och de andra SE-länderna slår hårt ner också. Så istället för att sälja prekursorer för metamfetamin till Mexiko säljer de produkten direkt och alla är nöjda. Även om de inte kan producera och sälja från Kina till Mexiko, till exempel USA, är det politiskt, och eftersom triaderna och det kinesiska kommunistpartiet är tätt sammanvävda i vissa regioner i södra Kina gjorde de ett avtal: Prekursorer för F-superlabs och d.Meth direkt. Kartellerna är nöjda eftersom de blev av med de tråkiga Methlabs och bara behöver driva de mycket mer kompakta F-laboratorierna och kineserna eftersom de fortfarande tjänar pengar och mer med att F produceras billigt och säljs till USA tar naturligtvis bort den traditionella källan till svarta pengar från CIA, de är sedan länge beroende av heroinhandeln för sina svarta operationer och det torkade bara ut.
Jag kan dock gratulera de kloka kinesiska ledarna till denna geniala plan för att avfinansiera CIA. Åtminstone någon bryr sig verkligen om världen verkar det som ;)
 
  • Like
Reactions: vis
View previous replies…

Doktor Faust

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 10, 2024
Messages
4
Reaction score
2
Points
3
Enligt tillgänglig information tillverkas metamfetamin i Mexiko med utgångspunkt från bensylcyanid (eller bensylklorid), via APAAN, BMK och myrsyra/metylamin. Det racemiska metamfetamin som bildas löses sedan upp med hjälp av, mycket sannolikt, vinsyra eller ett derivat därav (t.ex. dibenzoylvinsyra), varvid det önskade (+)-metamfetaminet (dvs. dextromet) erhålls. Slutligen behandlas den fria basen med HCl för att få slutprodukten, dvs. "is". (-)-meten kasseras eftersom den är inaktiv. Den resulterande isen har fortfarande en liten mängd (-) meth (några få procent, som detekteras av chiral HPLC), men det påverkar inte styrkan. Tydligen ett lönsamt och effektivt förfarande, trots att hälften (- meth eller levometh) kasseras.
Det verkar som om de inte använder någon kiral prekursor (t.ex. + efedrin eller +pseudoefedrin), till skillnad från vissa andra tillverkare.
Så sannolikt är mexikansk is en äkta produkt "tillverkad i Mexiko".

Men när det gäller att producera fentanyl verkar det som om Mexiko är mycket mindre självförsörjande, förmodligen beroende av vissa importerade prekursorer. (Ändå är det billigt). Mycket mer så när det gäller 3-Me f. och carfent. (Egentligen produceras dessa knappast där, även om det skulle kunna vara mycket lönsamt).

De kan vara intresserade av att köpa industriella, know-how-förfaranden för att bli helt självförsörjande.
 

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 2, 2024
Messages
84
Reaction score
64
Points
18
Kanske @OrganicGuy007 fortfarande har intryck av den där "one-pot"-metoden från indiska superkemister där de blandar ihop all skit, rör om och häller direkt på återförsäljarens laktos.
 

rss

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Jul 5, 2024
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
en-pot-syntes är ofc inte en rätt väg att ta om du är en seriös kock och faktiskt ovanstående syntes är föråldrad. det finns några fler metoder som jag vet som är mycket enklare och kortare än ovanstående. jag tror @OrganicGuy007 fick mer erfarenhet inom detta område, jag vill veta mer effektiv metod som han vet och vill dela.
 
View previous replies…

OrganicGuy007

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 8, 2023
Messages
4
Reaction score
18
Points
3
Denna one-pot fungerar bra om du känner till felet i Jounrla-papperet. Saken är den att du inte kan tillsätta propionylkloriden till en sur reaktionsblandning, om du gör det kommer du att få ANPP som slutprodukt och inget annat (gjort och verifierat med FTIR, även verifierat i två olika vetenskapliga rapporter som gjorts på begäran av DEA). Du måste göra det rm neutralt pH innan du tillsätter propionylkloriden. Det är väldigt konstigt att det inte anges i det Gupta Journal-papperet, hur som helst är detta faktum sedan flera år tillbaka och det är anledningen till att många kallar Gupta one-pot-metoden för en falsk journal. Det är inte falskt, de lade bara inte till den viktigaste informationen som de basifierar innan tillägget av PC

Det sista jag måste säga är att Buturylfentanyl utan tvekan är det mest euforiska fentanylderivatet av dem alla (jag försökte några 7 eller 8 av dem, och Buturylfentanyl har en överlägsen buzz jämfört med de andra), så byt ut propionyl mot buturylklorid och du får Butrylfentanyl som slutprodukt (den senare har också ett högre säkerhetsindex förutom att producera en trevligare buzz)

Ja det finns mycket bättre sätt att göra fentanyler
 

rss

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Jul 5, 2024
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
@OrganicGuy007 så saken är - man måste lägga till NaOH tills ph är neutral då PC tillsätts & nästa steg är desamma, detta kommer att förhindra bildandet av ANPP. har jag rätt?

tack för att du berättade om butyrylfentanyl. det är mer euforiskt men mindre potent än fent kan du berätta om potensförhållandet mellan fent & butyrylfentanyl?

tror du att gupta-metoden efter korrigering är den mycket effektiva metoden? eller finns det mer bra metod där ute ...?
 

OrganicGuy007

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 8, 2023
Messages
4
Reaction score
18
Points
3
Det finns andra metoder som används i den undre världen, men jag känner att det är dumt att ge upp dem gratis, ledsen kompis kan inte göra det. De flesta DEA-analysrapporter kan du inte hitta online, de publicerar bara vissa CC-intranätservrar och det är där de bra sakerna finns. Online ser du bara patent och gamla tidskrifter, de nya och de mest intressanta (när det gäller utvecklingen av tillverkningen i Mexiko) skulle jag säga finns 95% endast på CC-intranet för regeringar och forskare

Nyligen gick mexikanerna från piperidon till 4-anilinopyridin + tionylklorid som startkit för större tillverkning på grund av den amerikanska regeringens kraftiga nedslag på alla piperidontillverkare runt om i världen. Jag tycker att det är meningslöst eftersom piperidon är ganska lätt att göra för underjordiska killar. Om du googlar efter Sheng-Hsu Zee "En ny process för syntes av fentanyl" kommer du troligen fortfarande att hitta den Sheng-Hsu Zee-metoden online.

Buturylfentanyl är cirka 0,25 till 0,3 potens av fentanyl. Enligt min mening är säkerhetsindexet ED vs. LD mycket viktigare än någonting när det gäller fentanyler. Låt oss ta Acetylfentanyl, den farligaste, där 2 mg är en bra dos och 4 mg är dödlig och för mig är det helt galet och inte passar för läkemedelsmarknaden. Buturylfentanyl du behöver enligt min mening 3,5x till 4x högre dos för att deprimera andningen i den grad det skulle orsaka dödsfall. Buturylfentanyl har inte den extrema "hjärnbedövningen" (eller vad du än vill kalla det) som andra fents, det är också därför jag håller det mycket säkrare förutom alla andra fördelar med det.

3-metylfentanyl har också ett högre säkerhetsindex, men det är en hustle att metylera den 3-positionen och det är därför väldigt få killar gör det (3-metylpiperidon är också dyrt, $ 1500 till $ 2500 för 100gr från Kina). Det har också dubbel varaktighetstid och en överlägsen surr, så enligt min mening är 3-metylfentanyl THE #1 fentanyl för läkemedelsmarknaden
 

Hank Schrader

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 10, 2022
Messages
79
Reaction score
165
Points
33
3 metylfentanyl genom 3-metyl-4-piperodon under de vanliga förhållandena fungerar inte, du kommer inte att kunna lägga till fenetylgrupp under förhållanden som liknar osubstituerad piperidon. 3-Methylfentanyl härrör nu från 2-fenyletylamin, metylakrylat och metylmetakrylat.
Det finns också mer intressanta sätt att producera 3-metylfentanyl och ta bort bensylgruppen med gas (fosgen) ...
Enligt min mening är 3-metylfentanyl en mer framgångsrik analog och en av de bästa. Carfentanil slår ut människor direkt, till skillnad från 3-metylfentanyl, som har en effekt som nästan liknar den för heroin
 

itsbluesky

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Apr 21, 2024
Messages
2
Reaction score
2
Points
3
jag har hört att det är meningen att man ska byta ut isättikan mot en katalytisk mängd zinkklorid, den förra var desinformation och minskar effektivt utbytet med upp till 55% (dvs. ~12-33%).
 

Doktor Faust

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 10, 2024
Messages
4
Reaction score
2
Points
3
3-Methylfentanyl är en gammal förening, som går tillbaka till 1973 och 1974. Den har faktiskt upptäckts på gatumarknader då och då, inte alltför ofta.

Föreningen (som cis / trans-blandning) är relativt lätt att syntetisera, för dem som vet hur man gör det.

Först tillsätts 2-fenyletylamin till metylmetakrylat (eller dess etylesteranalog) (aza-Michael-tillsats), som stannar spontant när den är klar (det finns ingen andra tillsats). Därefter reageras den resulterande monoaddukten direkt med metylakrylat, eller dess etylesteranalog, (vilket representerar den andra aza-Michael-tillsatsen), och den erhållna aminodiestern utsätts för Dieckmann-kondensation (det finns några enkla, mycket effektiva, nyare protokoll för denna kondensation). Efter syrahydrolys / dekarboxylering (20% HCl eller 50% H2SO4) används den resulterande 3-metyl-N-(2-fenyletyl) piperidonen (erhållen i höga totala utbyten) för den reduktiva amineringen med anilin (med NaBH3CN eller NaBH(AcO)3. Cis / trans-blandningen erhålls i ~ 6: 4 -7: 3-förhållandet, i måttliga utbyten. (Det finns bättre reduktionsmedel, som inte nämns här).

Mellanproduktens cis/trans-blandning är problemet, eftersom den inte är lätt att lösa, bortsett från kromatografi. (Det finns vissa kristallisationsförfaranden). Styrkan hos +/- cis 3-MF är cirka 8 X fentanyl och effekten varar mycket längre, upp till 12 timmar, i motsats till fentanyl (1-2 timmar). Endast + enantiomer är aktiv, - är det inte. +/-trans 3-MF är mycket svagare, om fentanyl själv. Det är en oönskad isomer, och det finns ett behov av att ta bort den. (Om den finns i betydande mängder minskar den uppenbarligen styrkan). Syntesen slutförs med propionylklorid (mindre föredraget propionsyraanhydrid), och produkten fälls ut som ett oxalatsalt (till skillnad från fentanyl, som är monocitratsalt). Man stöter inte på detta så ofta på gatorna, eftersom syntesen faktiskt är mer komplex än vad som beskrivs ovan (proceduren måste vara känd och förstås i detalj). Dessutom är cis-trans-separationen av blandningen mödosam och trans-isomeren går förlorad, dvs. kasseras. (Detaljerade storskaliga förfaranden kan vara tillgängliga för proffsen, till en mycket hög kostnad).

Bensyl 3-metylfentanyl är inte en praktiskt användbar prekursor till 3-MF, såvida man inte har tillgång till 2-fenyletylamin eller dess prekursor bensylcyanid. Även då finns det arbetsmetoder.

Faktum är att +/- cis 3-metylfentanyl är ett ganska dödligt ämne, såvida det inte späds ut och doseras på rätt sätt (endast experter kan göra det, även om känsliga individer kan överdosera och dö på grund av andningsdepression, dvs. stopp för spontan andning, precis som det är fallet med heroin).

Det är en helt annan sak vad användarna faktiskt möter på marknaderna. Det behöver inte alls vara 3-MF, utan mer sannolikt fentanyl eller till och med någon av nitazenerna.
Det finns inga enkla sätt att veta vad innehållet i blandningen är.
 

KurtV989

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 13, 2024
Messages
120
Reaction score
86
Points
28
Ni är några smarta MF-er!

Fent-argumentet har varit mycket intressant för mig. Å ena sidan har du en produkt som är effektivare, billigare och är en enklare konsumtionsmetod. Å andra sidan har du överdoser, laboratorieolyckor, och jag tror att kicker: det är ett bra gift för dåliga skådespelare med dålig avsikt. Skiten du ser i filmer, "killen förgiftar hela sin stads vattenförsörjning och dödar tusentals" typ skit (som aldrig händer btw).

Jag tror @OrgUnikum sa det om propagandahistorierna om poliser som bara tittar på Fent och OD'ing. Varje enskild berättelse jag har hört om Fent har sensationaliserats av media.

I slutändan för mig tror jag att istället för att se på det som "gift" måste det ses på som många andra mycket flyktiga, farliga, vackra saker som härstammar från vetenskap och natur; med respekt, mycket respekt. Man närmar sig det som man skulle närma sig en plutoniumklump. Om du vet att du inte kan närma dig plutonium på ett säkert sätt just nu bör du ta dig upp till den nivå som gäller för det ämne du arbetar med. Om det innebär galen PPE, Naxalone i lokalerna, en assistent (allt detta) så bör du vara smart nog att veta att du inte ska röra vid det förrän du är på rätt respektnivå.

Var bara smart, var säker, vet vad du arbetar med och respektera det!
 
Top