- Solutions
- 4
- Reaction score
- 1,095
- Deals
- 1
Vad står det för ingredienser i dina kylpåsar? Jag letade högt och lågt och kunde inte hitta en kylförpackning med ammoniumnitrat. De har inte tillverkat dem på över ett decennium. Om det står kalciumammoniumnitrat eller urea, så fungerar de inte. Byt det för ammoniumsulfat eller ammonium Lewis syra av något slag verkligen
- Reaction score
- 1
I min process gör jag följande (om du bryr dig, om inte ber jag om ursäkt för onödig information)
-mäta ut colemanbränslet (allt detta är nedskrivet btw, och jag har det inte till hands för att vara 100 procent exakt just nu men jag har exakta mätningar nedskrivna)
-lägg det i soda stream-flaska
-Mät ammonium, lägg det i soda stream-flaskan
-ta ur batterierna, lägg dem i en separat behållare med Coleman-bränsle för att bevara dem
-ta upp blandad pseduo, lägg i soda stream
-mät lut, lägg i sodastream
-ta litium, lägg i sodastream
-starta reaktionen med en pytteliten pytteliten pytteliten mängd vatten och sätt på locket omedelbart.
-virvla, inte skaka tills blandningen börjar rulla hårt
-vänta så länge som möjligt innan du rapar
-skaka jäveln som fan, rapa, upprepa, fortsätt tills allt litium blir brons
-filtrera genom bomullstussar och en serie kaffefilter i en ny behållare
-gasa vätskan med flytande eld och salt genom slangar tills det "snöar"
-Filtrera vita grejer och torka.
-slutresultatet är oanvändbart skräp. beror allt på ammoniumet?? kan jag möjligen ta det skräpiga pulvret och lägga det i en ny kokare och få det att fungera då? eller är det värdelöst och måste kastas ut?
-mäta ut colemanbränslet (allt detta är nedskrivet btw, och jag har det inte till hands för att vara 100 procent exakt just nu men jag har exakta mätningar nedskrivna)
-lägg det i soda stream-flaska
-Mät ammonium, lägg det i soda stream-flaskan
-ta ur batterierna, lägg dem i en separat behållare med Coleman-bränsle för att bevara dem
-ta upp blandad pseduo, lägg i soda stream
-mät lut, lägg i sodastream
-ta litium, lägg i sodastream
-starta reaktionen med en pytteliten pytteliten pytteliten mängd vatten och sätt på locket omedelbart.
-virvla, inte skaka tills blandningen börjar rulla hårt
-vänta så länge som möjligt innan du rapar
-skaka jäveln som fan, rapa, upprepa, fortsätt tills allt litium blir brons
-filtrera genom bomullstussar och en serie kaffefilter i en ny behållare
-gasa vätskan med flytande eld och salt genom slangar tills det "snöar"
-Filtrera vita grejer och torka.
-slutresultatet är oanvändbart skräp. beror allt på ammoniumet?? kan jag möjligen ta det skräpiga pulvret och lägga det i en ny kokare och få det att fungera då? eller är det värdelöst och måste kastas ut?
- Reaction score
- 1
- By SauceySockss
Jag har haft katastrof strejk ganska många gånger med soda strömmar dock. de små gummipackningar på locken, ive hade min bokstavligen riva upp eller delvis upplösas, och när allt tryck släpper på en gång, en vulkan utbrott. Alla utom en gång är jag mycket uppmärksam och har ett reservlock i närheten där jag kan förhindra katastrof. en gång sprutade det mig med bränsle och över hela mitt garage. TACK GUD att inget bestämde sig för att antändas eller bli arg, annars hade jag varit super krispig.