Finns det någon anledning till att sulfatsalter föredras för amfetamin?

BrownRiceSyrup

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
52
Reaction score
29
Points
18
Jag vet att koncentrerad svavelsyra inte har något vatten i sig så det är idealiskt när man gör ett salt, men är detta den främsta anledningen till att se sulfatsalter som vägen att gå på de flesta tutorials?

Jag lyckades äntligen jävla med att få amfetaminfreebase och nu är frågan, gas det eller aceton / svavelsyraväg ... vet du?

vad är det låga på allt det där?
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Amfetaminsulfat är inte hygroskopiskt, vilket är huvudorsaken. Amfetaminmonofosfat tillverkas också, det är mjukare i aktion. Att blanda aceton med svavelsyra är en mycket dålig idé - det kommer att ge ytterligare föroreningar, använd en blandning av alkohol och svavelsyra. Fosforsyra kan kombineras med aceton.
Hydrokloriden kommer mycket snabbt att förvandlas till en vattenpöl, den drar vatten ur luften mycket starkt.
 

BrownRiceSyrup

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
52
Reaction score
29
Points
18
Ja, säg det efter att jag har gjort precis det här, jag borde också ha vetat det.

Innan jag gjorde något satt jag där i 20 minuter och tänkte wtf kan jag använda som lösningsmedel för svavelsyra som det inte reagerar med ... idk varför jag inte tänkte på alkohol ... jag tror att jag bara kom ihåg dess uttorkande kraft och antog att det skulle reagera med alkohol..... Eter fungerade inte, var inte lösligt i hexan/heptan, (i efterhand - duh). jag tillsatte det till aceton och ingenting reagerade omedelbart, men jag hade gjort detta misstag tidigare men den här gången såg jag ingen vit skit initialt så jag sa fuck it.....

Det blev jävligt rörigt snabbt.......

så du säger att du använder svavelsyra i isopropylalkohol rätt? och släpp det i? för det är helt jävla vettigt
 

Mo0odi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 26, 2022
Messages
148
Reaction score
54
Points
28
Jag blandade aceton med svavelsyra
Det finns inga orenheter i den, det är en bra produkt
 
View previous replies…

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Svavelsyra är en katalysator för polykondensation och efterföljande polymerisation av aceton. Ju högre syrakoncentration, desto snabbare reaktion.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Lägg till mer
När tre acetonmolekyler kondenserar under inverkan av koncentrerad svavel- eller saltsyra bildas symmetrisk trimetylbensen (mesitylen)
 

BrownRiceSyrup

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
52
Reaction score
29
Points
18
nej hes rätt, det är den här vita typen av trådig skit. verkar inte lösas upp i vatten. Om du lämnar svavelsyra i aceton tillräckligt länge i höga koncentrationer blir det också rött.... åtminstone gjorde det med mig ...
 
View previous replies…

Mo0odi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 26, 2022
Messages
148
Reaction score
54
Points
28
När jag torkade min amfetamin i solen blev den orange eller nära nog röd


Så jag berättade för Mr G. Patton och han sa till mig att om han utsätts för ultravioletta strålar eller syre reagerar de och förstör produkten, så håll dem borta från ljus och luft under torkningen av produkten.
 

Mo0odi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 26, 2022
Messages
148
Reaction score
54
Points
28
Lämna inte heller aceton med svavelsyra under lång tid
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Dina föroreningar är troligen i återvinningsstadiet och inte från syra med aceton
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
När jag gjorde ett misstag med svavelsyra i aceton och fick ett snorigt gult pulver som är mycket svårt att tvätta bort, var det inga problem med liknande synteser när jag använde syra i alkohol.
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
Min blev röd för ungefär 10 år sedan, men det verkar inte ha haft någon effekt på dess beteende eller användbarhet
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
94
Points
28
Jag försökte under en lång period få fram en blandning av aceton och svavelsyra för saltning, och det enda sättet att förhindra bildandet av mesilater (röd färg och hemsk lukt) var att använda iskall aceton och syra, men även med största försiktighet blev det rött efter ett tag (ett par timmar). Min erfarenhet bekräftar det som w2x3f5 säger att svavelsyra-IPA-blandningen är mycket bättre för saltning.
 

Pervitin

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
27
Reaction score
3
Points
3
Jag läste att A-fosfat är vanligare i USA på grund av den lägre kokpunkten, så att man kan röka det. Men det medför problemet att man måste förvara det torrt.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Det finns ett problem med fosfat, om monofosfatet torkar det bra efter mottagandet, resten av fosfaten är snor som inte kan torkas
 
View previous replies…

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
Har de ungefär samma konsistens som 85 % fosforsyra, men är de klibbiga?
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Beroende på mängden fosforsyra får du ett salt med olika sammansättning. Som standard späds den fria basen med aceton och fosforsyra tillsätts droppvis till ph 6, konsistensen av pulvret i aceton bör vara fast, inte som snot. ja 85% fosforsyra är bra för att göra salt om du frågade om det
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
Nej. Varför torka amfetaminfosfat i IPA där det har blivit "sirap" över, först trodde jag att det var fosforsyra eftersom det har samma konsistens men det är inte surt. Nu tänker jag att det kan vara andra salter
 

BrownRiceSyrup

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 26, 2022
Messages
52
Reaction score
29
Points
18
jag har fått den sirapen några gånger också.... ingen aning om vad det är heller, och jag får det med svavelsyra. händer vanligtvis när jag använder för mycket och går under ph 6, men idk kan vara en fluga ... jag har misslyckats många fler gånger än jag lyckats, men jag har lyckats, hittat en metod som fungerar bra för mig och så håller jag mig bara till det ...
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Jag fick inte salt i alkohol, jag gjorde fosfat endast i aceton, det kristalliserar bra i det.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
246
Points
43
Amfetaminmonofosfat måste beredas genom titrering i vatten, det ph-värde du vill ha är 5 till 6. Monofosfat kan inte framställas i alkohol eftersom när man tillsätter fosforsyra 75 eller 85% spelar ingen roll, som den är eller i alkohol till basen i alkohol kommer det en punkt när all Amph plötsligt förvandlas till bubbelgum och det tar inte upp någon syra längre. Så du har en blandning av polyfosfater. Det är inget problem att torka denna bubbelgummimassa och den blir torr utan problem och den kan konsumeras och det är inte dåligt men inte monofosfatet.
Monofosfatet, som kan framställas genom att tillsätta vatten och sedan utspädd fosforsyra till basen i ett icke-polärt lösningsmedel och sedan blanda skiten ur båda, har fördelen att det är mycket mer vattenlösligt än polyfosfatet och även mer än sulfatet. Denna högre löslighet innebär en bättre biotillgänglighet och den har en något snabbare början än de andra salterna. Endast karbonatsaltet sägs slå det, men jag försökte aldrig göra det.

Nu när du gör monofosfatet i vatten händer något som kommer att störa dig först: När man tillsätter fosforsyra ser man först saltet falla ut ur lösningen, och det gör en glad. När du tillsätter mer syra kommer plötsligt allt salt att -puff! - försvinna igen! Till skillnad från svavelsyra där detta är dåligt, är det exakt vad du vill ha med fosforsyrasalter eftersom du vill ha den med den bästa vattenlösligheten. Vilket man får vid ph 5 till 6 och efter att man separerat och avdunstat vattnet.

Röd missfärgning som uppträder när man tillsätter för mycket syra orsakas inte av syra eller amfetamin utan av föroreningar, främst P2P och milt basiska föroreningar som kom genom processen. P2P går bra genom ångdestillation och A/B-förfaranden eftersom den är amfoterisk i närvaro av baser och syror, särskilt med baser, dvs. den blir plötsligt vattenlöslig i mycket större utsträckning.
Riktigt ren amfetaminbas ändrar inte färg oavsett hur mycket syra du lägger till. Inget av de protokoll för efterreaktion som jag har sett här producerar riktigt ren amfetaminbas och därför är läsningen om missfärgningsproblemet (från rosa till rött) ingen överraskning alls.
 
View previous replies…

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
aceton fungerar mycket bättre, det visar sig ett bra fast salt, utan snor. Jag kontrollerade personligen tillbaka 2005))))
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
När det gäller p2p och färgning kommer jag att stödja. detta är sant. Föroreningar av p2p och dess derivat ger färg på grund av biprodukter, detta är också fallet för p2np- och p2p-synteser, aminen efter fraktionerad destillation i högt vakuum färgar inte när man använder ett överskott av syra, den rena basen av aminen är helt färglös och transparent.
 
Top