G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 2,850
- Deals
- 1
Introduktion
Alla som använder Kratom kan intyga att det är irriterande att sätta i halsen flera gram grovt pulver för att uppnå sitt eget personliga tillstånd av lycksalighet. Efter attnyligen ha utvunnit DMT från olika växtkällor undrade jag varför jag inte kunde använda samma typ av metodik för att utvinna de aktiva alkaloiderna (särskilt mitragynin och 7-hydroxymitragynin) från Kratom-pulver för att producera en kristallin lösning som är lättare att inta. Efter omfattande forskning i ämnet hittade jag bara en handfull handböcker i ämnet (som alla använde olika metoder och ibland var inkonsekventa i teorin) och ännu mindre information om de subjektiva effekterna av slutprodukten med olika administrationsvägar.
Utrustning och glasvaror.
- 0,5 L Pyrex-skål;
- 0,5 L (x2) och 200 ml (x2) bägare;
- Magnetomrörare med uppvärmningsyta;
- Pipett (eller Pasteurpipett);
- Rakblad.
Reagenser.
- 30 g Kratomblad ( pulver);
- 200 ml 5% ättiksyra (AcOH);
- ~ 40 g NaOH *;
- ~ 40 mL Toluen;
- ~ 200 ml destillerad (H2O).
* - NaOH är en stark bas som alltid bör hanteras med extrem försiktighet. Kombinationen av NaOH med vatten ger en exoterm reaktion och ska därför alltid tillsättas mycket långsamt till en lösning som innehåller H2O; häll ALDRIG H2O i en burk som innehåller NaOH, tillsätt alltid NaOH till en stabil flytande lösning istället.
Tillvägagångssätt
1. Jag värmde upp 30 gram av min Bali Kratom och tillsatte 200 ml Heinz destillerad vinäger (5% ättiksyra) i bägaren, vilket var precis tillräckligt för att täcka pulvret helt. Jag rörde sedan om denna blandning och lät sitta tills jag inte uppfattade någon ytterligare upplösning av Kratom, vid vilken tidpunkt jag tillsatte en lika stor mängd (200 ml) varm destillerad H2O.
2. Jag körde ett varmvattenbad (en elektrisk värmeplatta skulle fungera ännu bättre) och ställde lösningen i den och bytte ständigt ut ljummet vatten med nästan kokande vatten.
2. Jag körde ett varmvattenbad (en elektrisk värmeplatta skulle fungera ännu bättre) och ställde lösningen i den och bytte ständigt ut ljummet vatten med nästan kokande vatten.
3. Jag tillsatte NaOH aq.-lösningen tills pH ökade till 11.
4. När timmen hade gått (samtidigt som jag hela tiden höll mitt varmvattenbad varmt) tillsatte jag toluen. Använd cirka 1 ml toluen per 1 g blad som används. Tillsätt nu detta till din varma/varmt basifierade bladlösning och rör om väl.
4. När timmen hade gått (samtidigt som jag hela tiden höll mitt varmvattenbad varmt) tillsatte jag toluen. Använd cirka 1 ml toluen per 1 g blad som används. Tillsätt nu detta till din varma/varmt basifierade bladlösning och rör om väl.
Om du har använt Bunsenbrännare eller alkoholflamman för att hålla lösningen varm, se till att de släcks innan du ens öppnar flaskan med toluen. Toluenångor är MYCKET brandfarliga. Bli inte en statistik. Använd istället metoden med varmt vattenbad som nämns ovan. När du har rört om toluenen i den varma/heta lösningen i ca 5-10 minuter, låt den sedan separera.
5. Du har två distinkta skikt, dra av det översta skiktet (toluen) med en glasögonpipett. Lösningen i pipetten (eller pasteurpipetten) ska se gul ut, nästan som platt Mountain Dew.
6. Dekantera toluenskiktet till en platt glasbricka (Pyrex). Du kommer att använda denna för att samla upp din produkt och avdunsta toluenen. Du måste upprepa steg 4-5 med toluentillsats2 gånger till för att öka extraktionsutbytet.
7. Indunsta toluen framför en fläkt. Det är att föredra att göra detta utanför, men inte alla livssituationer kan rymma detta. Om du måste göra det inomhus, se till att du inte är nära några uttag. Det ärockså mycket viktigt att ha tillräcklig ventilation genom att öppna alla fönster eller dörrar som kan ge luftväxling.
8. När toluenet har avdunstat kommer du att få ett orange/gult lager på botten av brickan som luktar mycket blommigt. Ta ett rakblad och skrapa upp allt material, och du kommer att få detta (se nedan). Vid denna tidpunkt gjorde jag en acetontvätt och indunstade i en platt Pyrex-bricka för att få rena kristaller. Jag skrapade sedan upp detta för att få min slutprodukt.
Efter en 40 g extraktion hamnade jag med ungefär 400 mg av dessa Kratom-kristaller. Det är ~ 1% avkastning.
Last edited: