- Solutions
- 1
- Reaction score
- 661
- Deals
- 8
Hallå där!
Efter många tester med Methylamine HCL baserat på denna metod kommer jag att dela det bästa sättet som jag hittade för att få Methamphetamine freebase i stor skala:
- Fyll reaktorn med 14 l metanol
- Lös upp metylamin HCL under omrörning
- Sätt reaktortemperaturen vid 0C (inte blandningstemperaturen) och tillsätt NaOH, temperaturen kommer att öka
- När temperaturen kommer tillbaka till 20C tillsätt P2P, temperaturen kommer att öka rör om det under 45min-1 timme
- Tillsätt 252 g vattenfritt natriumsulfat
- När blandningens temperatur når 8C börjar du tillsätta NaBH4 portionsvis, utan att överskrida 20C
- När all NaBH4 har tillsatts låt den blandas under 20C under ca 2 timmar tills blandningen slutar bubbla
- Tillsätt vattnet och fortsätt blanda under 5 minuter
- Tillsätt DCM och blanda under 10 min
- Sluta omröra och låt skikten separeras
- Behåll det undre skiktet och kasta det övre (det är inte lönsamt att extrahera denna vattenhaltiga fas)
- Tillsätt 200 g vattenfritt natriumsulfat till det sparade skiktet och blanda det
- Filtrera det i Buchner-tratten
- Indunsta DCM
- Ren och illaluktande Metamfetamin freebase erhållen
;-)
Efter många tester med Methylamine HCL baserat på denna metod kommer jag att dela det bästa sättet som jag hittade för att få Methamphetamine freebase i stor skala:
- 966 gr P2P
- 14 liter metanol
- 1183 gr Metylamin HCL
- 638gr NaOH
- 452 gr Vattenfritt natriumsulfat
- 105 gr NaBH4
- 35 L destillerat vatten
- 7 liter DCM
- Fyll reaktorn med 14 l metanol
- Lös upp metylamin HCL under omrörning
- Sätt reaktortemperaturen vid 0C (inte blandningstemperaturen) och tillsätt NaOH, temperaturen kommer att öka
- När temperaturen kommer tillbaka till 20C tillsätt P2P, temperaturen kommer att öka rör om det under 45min-1 timme
- Tillsätt 252 g vattenfritt natriumsulfat
- När blandningens temperatur når 8C börjar du tillsätta NaBH4 portionsvis, utan att överskrida 20C
- När all NaBH4 har tillsatts låt den blandas under 20C under ca 2 timmar tills blandningen slutar bubbla
- Tillsätt vattnet och fortsätt blanda under 5 minuter
- Tillsätt DCM och blanda under 10 min
- Sluta omröra och låt skikten separeras
- Behåll det undre skiktet och kasta det övre (det är inte lönsamt att extrahera denna vattenhaltiga fas)
- Tillsätt 200 g vattenfritt natriumsulfat till det sparade skiktet och blanda det
- Filtrera det i Buchner-tratten
- Indunsta DCM
- Ren och illaluktande Metamfetamin freebase erhållen
;-)
↑View previous replies…
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 76
Först vill jag gratulera till din framgångsrika vattenhaltiga reduktiva aminering med NaBH4. Din rapporterade avkastning på 88% är anmärkningsvärd, eftersom den kommer nära avkastningen på den vattenfria vägen. Här är utbyten möjliga där vikten av den resulterande freebasen överstiger den ingående vikten av P2P. (> 90,1% mol/mol).
Låt mig ställa några frågor:
Låt mig ställa några frågor:
I) är den enorma mängden lösningsmedel du använder (14 l metanol) resultatet av dina experiment, om ja, i vilken utsträckning där utbyten skadas genom att använda mindre lösningsmedel?
II) Efter att ha extraherat basen och separerat det organiska skiktet tillsätter du 200 g Na2SO4 för att eliminera vattnet. 200 g verkar för mig vara en överdrift. Att separera skikten i en separeringstratt är ganska effektivt, så varför denna stora mängd torkmedel?
Tack så mycket!
↑View previous replies…
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
En separeringstratt kommer inte att ta bort det vatten som fångas upp av det organiska skiktet, även kallat emulsion.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 76
Jag har inte påstått det heller. Vad är källan till vattnet, exakt den vattenhaltiga bildningen av metylaminbas respektive bildningen av iminen. Thatś det. För ditt så kallade "arresterade" vatten kommer du aldrig att behöva en så hög mängd. Och slutligen, att försöka extrahera en produkt/bas ur en emulsion är ändå inte en bra idé.
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 661
- Deals
- 8
"Och slutligen, att försöka extrahera en produkt/bas ur en emulsion är ändå ingen bra idé."
Vad menar du med det? Varför inte?
Vad menar du med det? Varför inte?
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 76
Jag var förmodligen vilseledande. Jag menade att man fastnar när en emulsion uppstår. Jag hade vanligtvis dessa problem när jag extraherade en förening från en vattenlösning med DCM / Etylacetat och föreningen har liknande eller lägre densitet än vatten. Hur som helst, tillbaka till min ursprungliga fråga:
Jag gjorde en liten testbatch för att förbereda P2P från BMK Glycididate (natriumsalt). De kombinerade organiska extrakten hade en volym på ca. 300 ml. För att eliminera vattnet behövdes 5,8 g MgSO4. Jämfört med din volym motsvarar detta 135 g.
Hur som helst, du extraherar inte ens den vattenhaltiga fasen, (jag antar att det är därför 7l för förväntad 950g freebase), ändå använder du så mycket torkmedel. Naturligtvis är det ditt sätt att göra det, men jag förstår det inte. Varje g torkmedel skadar utbytet i liten utsträckning.
Jag gjorde en liten testbatch för att förbereda P2P från BMK Glycididate (natriumsalt). De kombinerade organiska extrakten hade en volym på ca. 300 ml. För att eliminera vattnet behövdes 5,8 g MgSO4. Jämfört med din volym motsvarar detta 135 g.
Hur som helst, du extraherar inte ens den vattenhaltiga fasen, (jag antar att det är därför 7l för förväntad 950g freebase), ändå använder du så mycket torkmedel. Naturligtvis är det ditt sätt att göra det, men jag förstår det inte. Varje g torkmedel skadar utbytet i liten utsträckning.
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 661
- Deals
- 8
Jag extraherar inte den vattenhaltiga fasen? Naturligtvis gör jag det men med det organiska skiktet samtidigt, om torkmedlet använder jag den nödvändiga mängden för att torka det återstående vattnet.
Jag håller inte med om att torkmedel skadar utbytet, lite olja kan finnas kvar i torkmedlet (du ser det i färgen på torkpulver) när detta händer kan du tvätta medlet med lösningsmedel och avdunsta detta lösningsmedel.
Vissa människor tror att det skadar avkastningen eftersom de har mer produkt innan de använder den, denna överproduktion är bara vatten.
Tack för det.
Jag håller inte med om att torkmedel skadar utbytet, lite olja kan finnas kvar i torkmedlet (du ser det i färgen på torkpulver) när detta händer kan du tvätta medlet med lösningsmedel och avdunsta detta lösningsmedel.
Vissa människor tror att det skadar avkastningen eftersom de har mer produkt innan de använder den, denna överproduktion är bara vatten.
Tack för det.
- Reaction score
- 45
ville klargöra med något tidigare meddelande, den här metoden fungerar med MDP2P -> MDMA med att bara ersätta P2P med MDP2P?
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 661
- Deals
- 8
- Reaction score
- 45