- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 60
Varför uppstår bubbelbildning ingenstans i hexan? Och tvättning med varmt vatten med NaCl och bakpulver tar mycket föroreningar.
Om du använder metanol istället för IPA kan du dock göra en direkt extraktion från reaktionsblandningen efter tillsats av lut med hexan.
Om du använder metanol istället för IPA kan du dock göra en direkt extraktion från reaktionsblandningen efter tillsats av lut med hexan.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 60
Om du använder nitrometan i stället för metylamin behöver du inte heller göra coolin, plus att du kan destillera och återanvända din metylaminkälla. Mindre avfall och lägre kostnad
↑View previous replies…
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 60
Jag kontrollerar nu om det verkligen är dextro när jag gör kristall av det. När kristallen är tillverkad kanske jag lägger in den här. Jag måste också nämna att jag inte har de korrekta förhållandena ännu, jag måste göra fler reaktioner
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 60
efter vakuumdestillation måste jag också göra flytande vätskeextraktion med syrabas om du vill sätta torr hcl-gas i den annars måste du sätta frys. jag fick reda på hårt sätt.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 60
Egentligen är det med magnesiumspån och lite komplex för att göra super grignard
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 60
Har du arbetat med nitrometan tidigare? Jag har problem med att isolera produkten som jag förmodligen kommer att acified det i framtiden med citronsyra och sedan vakuumdestillera allt, och därifrån lägger man lut för att basifiera det igen och den ytterligare vakuumdestillera basen (och vatten då naturligtvis) och sedan extrahera distiliat med hexan och bubbla torr HCL-gas genom den.
Eller bara frysa den och omkristallisera den med IPA.
Eller bara frysa den och omkristallisera den med IPA.