- Reaction score
- 4
En modern, högavkastande syntes av MDMA med hjälp av tillgängliga billiga utgångsmaterial. Härledd av en erfaren hemlig kemist, nedskriven av en noob.
Eftersom jag inte har provat denna syntes och är ganska oerfaren, skulle jag vilja veta vad ni tycker. Ge det ett skott och prova det:
(Jag kom inte med den här rutinen, jag tar varken kredit eller ansvar)
Denna syntes är hämtad från Hamilton Morris podcast i avsnittet "studying chemistry in prison".
Om du inte är bekant med Hamiltons arbete kan jag inte göra annat än att rekommendera honom.
Som titeln säger tillbringade den hemliga kemisten som intervjuades över ett decennium i fängelse, där han studerade och förfinade sin syntes av MDMA, 2C-B och Mescaline. Efter att han kom ut ur fängelset testade han sina metoder med stor framgång.
Detta var en fritt flödande intervju, så han nämnde inte alla detaljer men det här är vad jag skrapade ihop.
Syntes:
Utgångsmaterialet är helional: billigt, tillgängligt och obevakat.
Översikt: Helional -> karb. syra -> imid - (Hoffman) -> MDMA
1): Oxidation för att bilda karb. syra
(helional är oreaktiv, typiska oxidanter fungerar inte)
oxidation med dimetoxydixoyrane tillverkad av oxone (kaliumperoxymonosulfat), H2O, aceton
2): Bildning av imiden
med hjälp av urea vid 160deg (75%)
biprodukt: ammoniak och utgångsmaterial => återvinning (90% utbyte)
svårt utan syrakatalysator (10%): HCl för stark (50%), Fosforsyra är bra, 1 droppe/2 g karboxylsyra
(detta är tydligen en patenterad metod)
3): Hoffman omarrangemang med blekmedel
1: klorering av amiden: försiktigt, blekmedel är ömtåligt -> låg temperatur, överskott av bas, dropp blekmedel över 1h.
amid kommer att lösas upp, om det är tillräckligt kallt: fällning kommer att bildas
2: temperatur 60deg. 4h
Neutralisera basen efter 1 timme, isocyanat bildar iminen
Finns det några problem med denna rutin?
Vad tycker ni om den? Vänligen korrigera mig om jag gjorde något dumt nybörjarmisstag någonstans (mycket troligt)
Han pratade också om att göra meskalin och 2C-B. Jag kan skriva ner dem också, om det är något av intresse.
Eftersom jag inte har provat denna syntes och är ganska oerfaren, skulle jag vilja veta vad ni tycker. Ge det ett skott och prova det:
(Jag kom inte med den här rutinen, jag tar varken kredit eller ansvar)
Denna syntes är hämtad från Hamilton Morris podcast i avsnittet "studying chemistry in prison".
Om du inte är bekant med Hamiltons arbete kan jag inte göra annat än att rekommendera honom.
Som titeln säger tillbringade den hemliga kemisten som intervjuades över ett decennium i fängelse, där han studerade och förfinade sin syntes av MDMA, 2C-B och Mescaline. Efter att han kom ut ur fängelset testade han sina metoder med stor framgång.
Detta var en fritt flödande intervju, så han nämnde inte alla detaljer men det här är vad jag skrapade ihop.
Syntes:
Utgångsmaterialet är helional: billigt, tillgängligt och obevakat.
Översikt: Helional -> karb. syra -> imid - (Hoffman) -> MDMA
1): Oxidation för att bilda karb. syra
(helional är oreaktiv, typiska oxidanter fungerar inte)
oxidation med dimetoxydixoyrane tillverkad av oxone (kaliumperoxymonosulfat), H2O, aceton
2): Bildning av imiden
med hjälp av urea vid 160deg (75%)
biprodukt: ammoniak och utgångsmaterial => återvinning (90% utbyte)
svårt utan syrakatalysator (10%): HCl för stark (50%), Fosforsyra är bra, 1 droppe/2 g karboxylsyra
(detta är tydligen en patenterad metod)
3): Hoffman omarrangemang med blekmedel
1: klorering av amiden: försiktigt, blekmedel är ömtåligt -> låg temperatur, överskott av bas, dropp blekmedel över 1h.
amid kommer att lösas upp, om det är tillräckligt kallt: fällning kommer att bildas
2: temperatur 60deg. 4h
Neutralisera basen efter 1 timme, isocyanat bildar iminen
Finns det några problem med denna rutin?
Vad tycker ni om den? Vänligen korrigera mig om jag gjorde något dumt nybörjarmisstag någonstans (mycket troligt)
Han pratade också om att göra meskalin och 2C-B. Jag kan skriva ner dem också, om det är något av intresse.