så idag andra försöket.
Återigen problem med p2np.
Det löste sig helt, men sedan efter att jag lät det vid rumstemperatur blev det igen grumligt.
Tillsatte GAA, rörde om på värmeplattan men inte en stor framgång (GAA är äcklig lukt som är extremt penetrerande och stannar länge)
Amalgamet var bra men jag gjorde ett stort misstag! Efter sköljningen satte jag ett stopp på kolven nek för att blockera syre från det (jag satte på mig en regnrock
@ Aldrig att sova , en annan handskar), sedan satte jag stopp ut, skiten exploderade nästan! högt tryck och höga temperaturer släpptes ut. (jag var osäker på att sätta p2np i eftersom det var extremt varmt), så jag satte det en sekund i kallt vattenbad för att kyla ner lite.
Sedan tillsatte jag den grumliga p2np men ingen omedelbar interaktion. först efter intensiv skakning gick temperaturen upp, totalt tillbringade jag som en timme med att skaka för att göra det varmt att svalna, om jag skulle jag fortfarande skakade och svalnade. (mycket aluminium lämnades kvar). gissade att jag missade platsen när jag skulle lägga p2np i amalgam.
Tillsatte alki-lösningen och gav den "en omrörning", våldsam reaktion (mycket bubblande),
30min senare: det övre lagret bildades fortfarande, så jag rörde om 3 gånger.
Tog 3 shouwers, ( får ångest om jag tänker på Hg).
Nu är jag i pyjamas och vill inte ta en titt (ångor i min bekväma pyjamas, och sedan gå och sova med den ....)
Jag har några frågor:
-Är det normalt att extrem temperaturökning (från amalgam)?
-Om jag lade till p2np skulle temperaturen stiga mer från interaktionen med amalgam? / eller är detta inte värmerelaterat ? (tillsats av p2np)
- Fortfarande så orolig som skit om denna Hg-ånga. jag inhalerade totalt som 5 gånger max. ( ånga, eller i rummet / trädgården lol där ånga fortfarande var närvarande),
kan någon ge mig några numbers eller information för att lugna ner mig? (jag vet, att inte använda Hg är bäst, men är inte ett alternativ eftersom jag spenderade så mycket pengar i denna uppsättning / metod (var tvungen att köpa allt)
skålar