Jag läste tråden av Tor om p2p från bmk-pulver och hur han gör det som verkar ganska enkelt men jag ser att många människor fortfarande har problem med att få en klar olja och eller få ett slam.
Är Tors metod 100% testad och fungerar? (Det verkar solid så jag är förvirrad över varför människor fortfarande har problem och försöker röra med det?
Här är Tors syntes
"Vi kommer att förbereda 1 kg BMK
ta en 5 liters dubbelhalsad kolv
tillsätt 500 ml kokande vatten. börja med mixern.
tillsätt nu långsamt 1 kg BMK-salt. tillsätt sedan 1 liter sulfonsyra. anslut nu återflödet och värm innehållet i kolven till maximal temperatur. plus minus 130 ° C. använd en kraftfull mixer
Låt det koka i återflöde i 4 timmar.
ta det översta lagret och häll det i en mätkopp.
låt bottenskiktet svalna och spara till nästa gång. (vi har inget kemiskt avfall för denna beredningsmetod)
Koka nu 1 liter vatten och tillsätt det i mätkoppen. använd en handblandare för att blanda allt.
Efter att ha blandat i några minuter, låt mätkoppen svalna till rumstemperatur.
ta bort det översta vita skiktet (detta är vatten och avfall som vi inte behöver)
det nedre lagret är P2P-renat och klart att använda.
ps: i denna beredning behöver vi inte oroa oss för att det finns vatten kvar i vår P2P eftersom vatten väger mindre än P2P"
Är Tors metod 100% testad och fungerar? (Det verkar solid så jag är förvirrad över varför människor fortfarande har problem och försöker röra med det?
Här är Tors syntes
"Vi kommer att förbereda 1 kg BMK
ta en 5 liters dubbelhalsad kolv
tillsätt 500 ml kokande vatten. börja med mixern.
tillsätt nu långsamt 1 kg BMK-salt. tillsätt sedan 1 liter sulfonsyra. anslut nu återflödet och värm innehållet i kolven till maximal temperatur. plus minus 130 ° C. använd en kraftfull mixer
Låt det koka i återflöde i 4 timmar.
ta det översta lagret och häll det i en mätkopp.
låt bottenskiktet svalna och spara till nästa gång. (vi har inget kemiskt avfall för denna beredningsmetod)
Koka nu 1 liter vatten och tillsätt det i mätkoppen. använd en handblandare för att blanda allt.
Efter att ha blandat i några minuter, låt mätkoppen svalna till rumstemperatur.
ta bort det översta vita skiktet (detta är vatten och avfall som vi inte behöver)
det nedre lagret är P2P-renat och klart att använda.
ps: i denna beredning behöver vi inte oroa oss för att det finns vatten kvar i vår P2P eftersom vatten väger mindre än P2P"