Fenylaceton (P2P)-syntes från bensaldehyd med butanon

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,413
Solutions
4
Reaction score
966
Points
113
Deals
1
Det där är riktigt röda grejer. Vanligtvis är det röda för mig ett överflöd av hcl, men kanske inte i det här fallet, idk. Jag har funnit att 4:1, hcl(l) :H²SO⁴ är den likvärdiga mängden, som använder upp all svavelsyra. Visst kommer 3:1 fortfarande att gasa. Hade du ett torkrör online med din gas?
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
119
Reaction score
72
Points
28
inget torkrör vid första försöket. kommer att tillsätta HCl-syran direkt till det nästa gång.
 
View previous replies…

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,413
Solutions
4
Reaction score
966
Points
113
Deals
1
Du kan ha rätt.mNär jag letade efter min metod, bortsåg jag från den eftersom destillering av bensylalkohol ur thinner var den mest gångbara metoden för att få fram Benz. Alc (de kemiska företagen säljer det men de vill inte veta för mycket om vad du gör med något) men jag märkte nyligen att det är på Amazon, så jag kan bara klicka på köp och det finns inga frågor
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
119
Reaction score
72
Points
28
Ja, det är konstigt hur länder reglerar kemikalier... 1 olika 1 från varje land. 🤔
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,413
Solutions
4
Reaction score
966
Points
113
Deals
1
Det är inte kontrollerat, men det är skrämmande att fylla i Sima Eldredges arbetsblad. VILKEN högskola eller professionellt licensierad verksamhet representerar du, vad är företagets skatte-ID? Vad planerar du att använda det till? Nej tack
 
Top