G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 2,850
- Deals
- 1
Inledning
En enkel vattenhaltig extraktionsmetod för isolering och identifiering av psilocin från Psilocybe Cubensis-svampar rapporteras. Denna metod använder en defosforylering av fosfatestern till psilocin, vilket underlättar ett större produktutbyte och förenklar identifieringen. Psilocin extraherat med denna metod är tillräckligt koncentrerat och fritt från co-kontaminanter för att möjliggöra identifiering med infraröd spektroskopi och gaskromatografi / masspektrometri.
Representerade också Psilocybinextraktion med alkohol, symplifierat förfarande för Psilocybinextraktion. Psilocybin förvandlastill psilocin i människokroppen.
Representerade också Psilocybinextraktion med alkohol, symplifierat förfarande för Psilocybinextraktion. Psilocybin förvandlastill psilocin i människokroppen.
Psilocybin och psilocin
Tryptaminerna är en av fyra kategorier av hallucinogena indoler i mer än 20 klasser av indolföreningar som omfattar cirka 600 alkaloider. Betydande forskning har genomförts med psilocin och psilocybin sedan deras isolering av Hofmann et. al. Flera extraktionstekniker har använts för att isolera psilocin och psilocybin från mer än två dussin svamparter i fyra släkten (Conocybe. Panaeolus, Psilocybe, Stropharia). De tekniker som använder metanol samextraherar andra föreningar såsom urea, ergosterol, ergosteralperoxid, α,α-trehalos, baeocystin och norbaeocystin. För närvarande har inget användbart vattenextraktionsförfarande rapporterats för psilocin och psilocybin.
Avfosforyleringen av psilocybin till psilocin in vivo är väldokumenterad och tros stå för merparten eller hela dess aktivitet i det centrala nervsystemet. Omvandling av psilocybin till psilocin är också nödvändig för vattenhaltig extraktion med organiska lösningsmedel på grund av den mycket låga lipidlösligheten hos psilocybin.
Koncentration och detekterbarhet av psilocin och psilocybin är beroende av flera variabler, inklusive.
Avfosforyleringen av psilocybin till psilocin in vivo är väldokumenterad och tros stå för merparten eller hela dess aktivitet i det centrala nervsystemet. Omvandling av psilocybin till psilocin är också nödvändig för vattenhaltig extraktion med organiska lösningsmedel på grund av den mycket låga lipidlösligheten hos psilocybin.
Koncentration och detekterbarhet av psilocin och psilocybin är beroende av flera variabler, inklusive.
- Frånvaro av glukos, vilket förhindrar produktion av psilocybin.
- Låga halter av ammoniumsuccinat, vilket ger dålig avkastning av psilocybin.
- Odlingsmediet, som kräver ett pH-värde på mindre än 7.
- Tidpunkt: Maximal produktion av psilocybin sker den sjunde dagen efter groningen, medan maximal produktion av mycelium uppnås den nionde dagen.
- Temperatur: fullständig förlust av psilocin och psilocybin inträffar i skördade svampar som lämnas i rumstemperatur under en längre tid.
- Oxidation: psilocin oxiderar till en blå produkt (möjligen står för den blåfärgade färgen i de fyra släkten som innehåller psilocin och psilocybin).
På grund av den ökande populariteten hos dessa svampar och kit tillgängliga från läkemedelsorienterade publikationer för odling av svampar som innehåller psilocin och psilocybin i ko-gödsel, har en enkel vattenhaltig extraktionsprocedur utvecklats som extraherar rimligt rent psilocin från mogna svampar.
Utrustning ochglasvaror.
- Mortel och stöt.
- 250 mL bägare.
- Vattenbad med värmare.
- Termometer.
- Tratt.
- Kaffefilter.
Reagenser.
- 2 till 10 g torkade svampar.
- 100 ml utspädd ättiksyra (vinäger, AcOH 5-9% aq.).
- ~ 30 ml Glacial ättiksyra (AcOH).
- ~ 50 g Ammoniumhydroxid (NH4OH).
- ~ 300 mL destillerat vatten (H2O).
- 100 mL Dietyleter (Et2O).
- ~30 g vattenfritt natriumsulfat (Na2SO4).
Experimentellt
Ett representativt prov på 2 till 10 g torkade svampar mals till ett fint pulver med mortel och mortelstöt. Pulvret blandas med 100 mL utspädd ättiksyra i en 250 mL bägare. pH-värdet justeras till pH 4 med isättika. Efter att ha stått i 1 timme placeras bägaren i ett kokande vattenbad i 8-10 minuter eller tills syrablandningens inre temperatur når 70 °C. Bägaren avlägsnas och kyls till rumstemperatur under rinnande vatten. Syrablandningen separeras från svamppulvret genom sugfiltrering (eller enkel filtrering) med hjälp av glasull. Filtratet bringas till pH 8 med koncentrerad ammoniumhydroxid (NH4OH) och extraheras snabbt med två 50 ml portioner dietyleter. För att undvika en emulsion bör man blanda försiktigt i stället för att skaka. Etern torkas över natriumsulfat, filtreras och indunstas utan tillförd värme.
Rå psilocin kommer att framträda som en grönaktig rest. Omkristallisering från kloroform/heptan (1:3) ger vita kristaller.
Rå psilocin kommer att framträda som en grönaktig rest. Omkristallisering från kloroform/heptan (1:3) ger vita kristaller.
Resultat och diskussion
Denna metod möjliggör snabb isolering av psilocin från hallucinogena svampar genom samtidig extraktion av både psilocin och psilocybin. Utspädd ättiksyra är ett utmärkt lösningsmedel för detta ändamål eftersom båda föreningarna är mycket lösliga i ättiksyra11 och mycket lite av andra störande ämnen extraheras, Det är troligt att vissa andra föreningar samextraheras men avlägsnas från psilocin i eterextraktionen från den vattenhaltiga basen. Psilocybin avfosforteras fullständigt till psilocin genom upphettning av syraextraktet. Efter tillsats av basen bör extraktion i eter utföras omedelbart på grund av sönderdelning av psilocin vid ett högre pH än 7. Extraktions- och avfosforyleringsstegen producerar rimligt rent psilocin från en liten mängd svampmaterial.
Extraktion avpsilocybin med hjälp av alkohol
Utrustning och reagens.
- 750 ml alkohol (50% etanol är okej, men ju högre desto bättre)
- Gelatinblandning, smak efter smak
- Kaffefilter (2 per extraktion)
- 2 grytor (1 för dubbelkoket och en för gelatinet)
- Tratt(ar)
- Koppar för shots
- 28 g Cracker Dry Mushrooms (eller 1 g per skottglas, jag använde 12,3 g APE + 16 g pins & aborts)
- 2 burkar för kvart/int
- Mätande kopp
- Malningsanordning (mortel + stöt eller mixer, jag har funnit att mixern är den enklaste)
1. Mal upp dina svampar.
En mixer tar cirka 2 minuter och en mortel + stöt tar cirka 30 minuter
Låt svampens "damm" sedimentera i några minuter om du använder en mixer
2. Häll ditt svamppulver i din Quart / Quint Jar (jag använde Quarts)
Jag använde 28 g, vilket motsvarade 200 ml hackat
3. Häll ditt val av alkohol över de torkade och hackade svamparna, du vill ha tillräckligt med alkohol för att täcka pulvret plus lite.
Du vill röra svampen i lite med alkoholen med en sked eller kniv.
4. Fyll din kruka med lite vatten. Du vill ha tillräckligt för att täcka all alkohol i burken.
Tillvägagångssätt
1. Placera burken i vattnet på spisen på hög värme.2. Titta noga på burken så att den kommer nära kokpunkten. Jag rörde försiktigt om vattnet runt burken och blandningen i burken för att säkerställa en jämn fördelning av värmen. 15 minuter in i kokningen.
Blandningen kommer att koka upp ganska snabbt. Därför ska du justera värmen på spisen från hög till låg till medellåg. Den sista justeringen beror bara på kaminen. Jag använde en termometer med långt skaft för att övervaka temperaturen.
3. Koka blandningen i 1 timme.
4. Häll ut blandningen ur burken och i 2 kaffefilter; jag använde en tratt för detta också. Du vill också bära någon form av skyddande handkläder, eftersom burken är extremt het.
3. Koka blandningen i 1 timme.
4. Häll ut blandningen ur burken och i 2 kaffefilter; jag använde en tratt för detta också. Du vill också bära någon form av skyddande handkläder, eftersom burken är extremt het.
5. Tryck och kläm försiktigt på blandningen och tvinga din Psilocybin-rika vätska genom filtret.
Omdu använder dina bara händer kanske du vill täcka dem med gummihandskar, eftersom jag började trippa lite förra gången jag gjorde det här.
Efter 1 full extraktion.
Pressa + pressade svampar i kvartsburk.
6. Upprepa alla ovanstående steg ytterligare en gång för att få en fullständig extraktion.
Ifilter igen.
Total vätska.
237 mL (8 oz).
Du kan tillsätta mer alkohol om det blir mindre än du vill ha, eller dubbelkoka bort lite mer för att reducera det.
7. Låt vätskan vara kvar iburken.
7. Låt vätskan vara kvar iburken.
Beredning avgelatin
Proportioner:a. Jag hade 237 ml (8 oz) psilocybinvätska. Därför ville jag ha en fin blandning av varmt och kallt vatten.
b. Mät upp 237 ml (8 oz) vatten och lägg i frysen i 15 minuter.
c. Jag använde 355 ml (12 oz) varmt vatten + 89 ml (3 oz) torr gelatinblandning. Jag väntade INTE på att vattnet skulle koka, utan bara på att det skulle vara tillräckligt varmt för att lösa upp pulvret.
Blandning avvätskor
1. Häll det varma vattnet i kvartsburken med din alkohol+.2. Häll det kalla vattnet i kvartsburken.
3. Blanda lite
4. Häll upp i koppar.
Alternativt sätt att blanda för EXAKT dosering per shot
1. Reducera svampblandningen till en exakt mängd vätska.2. Häll svampvätskan i en spruta eller en graderad cylinder för exakta mätningar.
3. Blanda det varma gelatinvattnet + det kalla vattnet och häll jämnt i varje glas.
4. Injicera / häll din svampvätska i varje kopp jämnt.
Nu har du X antal Jello shots med en exakt dosering.
Färska hällda shots.
Kyl i24 timmar och njut sedan när som helst.
Jag skulle rekommendera att börja med 1 skott och se hur det doserar. Du bör ha en snabb början (20 minuter) och mer intensiv resa under kortare tid (cirka 3 timmar).
Last edited: