Du vet att jag aldrig ens har övervägt tanken på extraktionens mekanik, men jag ser att psilocin är mycket lösligt i etanol och knappt lösligt i vatten, så det är en basextraktion, med alkohol och tydligt skulle vara ett dåligt val av ett extraktionslösningsmedel (för basen) då finns det psilocybin fosfatesteren, den är löslig i vatten, knappt löslig i etanol och stabil och bildar kristaller enligt flera tillförlitliga konton.
Jag antar att fumeratet eller annat syrasalt skulle vara vattenlösligt och bilda kristaller också, vilket skulle vara en "rak till syra" extraktion. Får dig att tänka. Klart efter att du gjorde 2 drar med etanol skulle du vilja antingen neutralisera fosfatet eller göra en vattenutvinning. Jag gjorde alltid en vattenutvinning på 3: e drag och när den träffade alkoholen när jag kombinerade dem, det gör en grumlig oaptitlig lercocktail ...
DÅ VAR DET EN GÅNG jag kom över en STOR HAUL av stora skrattande gym (Gymnopilus glasögon vid den tiden, men det fanns nyligen mycket genetiskt arbete gjort på släktet som jag inte har läst) som är aktiva i USA och blåmärken grön, men den europeiska motsvarigheten Gymnopilus junonius är inte aktiv. Hur som helst, jag var fattig vid den tiden, men Gymnopilus är notoriskt bittra, så jag torkade dem i en dehydrator och gjorde en vattenextraktion på 45 gram torr (motsvarande 1 pund färskt) eftersom de inte rapporteras vara särskilt potenta. Jag låg där på soffan och kände att jag blev knivhuggen över hela kroppen med heta pokers under den första timmen innan jag hade en rättvis resa som motsvarade 3-4 gram cubensis. Försökande tider, det var. Olyckligtvis har jag fler negativa berättelser än positiva om psilocybinsvampar. Jag missbrukade dem för mycket. Jag skulle ta dem på en tisdag och sitta runt huset och dricka öl och titta på TV. Jag trippade svampar förmodligen 75 gånger det första året jag lyckades odla dem. Jag föreslår att du sparar svamparna för speciella tillfällen några gånger om året på det mesta.
Extraktion är definitivt rätt väg att gå. Kommer på 20 minuter istället för att vänta en timme. Svampar innehåller mycket kitosan, hummerpansar. Vilket är svårt att smälta och kan ge dig magont eller diarré, vilket suger när du snubblar. Att inte äta fruktkropparna (sporocarps säger vissa) är en bra plan. Många människor har provat stammar av P.cubensis, som är lätt att odla, men thr starkare träälskande arter är mycket tuffare och smakar fruktansvärt. Som att äta kattpiss blöt kvistar. Du måste verkligen vilja ha det, för att kväva några gram av dem