Enkel ångdestillation av P2P

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
244
Points
43
Att tillsätta kaliumkarbonatlösning i kolven med den smutsiga P2P är en mycket dålig idé och är helt meningslöst om man inte har för avsikt att döda en massa P2P med flit. P2P är mycket mottaglig för baskatalyserad autokondensation, säg att P2P kondenserar med sig själv och bildar en polymere, i extremfallet förvandlas den helt till den ökända "röda tjäran", annars är den röda geggan välkänd, eller rosa till mörkröda missfärgningar.
P2P är mycket mer stabilt mot syror.
Om du vill höja kokpunkten för vattnet i kolven, använd bordssalt.
Genom att luta kolven med P2P upp till 45 grader eller ännu mer om du använder en långhalsad kolv (rekommenderas) kan du förhindra att vatten stänker in i kondensorn vid hård "stötning" eller för mycket ånga. Stötningen kan helt undvikas när P2P-kolven inte värms underifrån utan endast från sidorna (den nedre tredjedelen av kolven är ouppvärmd). Många värmemantlar har dubbel uppvärmning just för detta, en uppvärmning för övre delen, en för nedre delen, man använder båda för snabb uppvärmning och bara den övre delen vid destillation vilket undviker stötarna. För det mesta. Säg inte att du visste det här. Ingen vet detta längre. Så mycket har gått förlorat i tiden sedan kemins glansdagar....
 

hacke8

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 26, 2024
Messages
117
Reaction score
30
Points
28
Hej, sir, om du använder syra för att rena p2p, vilken syra är den högsta? Svavelsyra 98%, saltsyra 37%, oxalsyra fast, fosforsyra 85%) Detta är det reagens jag har. 2L ånggeneratorkolv, 1L P2P-kolv, hur många smutsiga P2P kan tillsättas i en sådan kombination? Vattenångdestillation är verkligen en smärtsam sak.
 

hacke8

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 26, 2024
Messages
117
Reaction score
30
Points
28
Kära kemist, jag har inte kaliumkarbonat. Kan jag använda natriumhydroxidlösning i stället? Är proportionen densamma som om jag använder kaliumkarbonat?
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
244
Points
43
Hittar du inte pottaska? Har du funderat på att byta till att titta på porr istället för att tillverka droger som hobby? Och har du försökt att stänga av och sätta på den igen? Da hjärna?

Men ja, du kan använda NaOH. Alla heta baser kommer att polymerisera en stor del av P2P, det gör ingen skillnad faktiskt.
 

Manisj@1290

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 7, 2023
Messages
38
Reaction score
6
Points
8
Käre herrn,
Jag är förvirrad för denna distinktionsprocess Måste P2P- och kaliumkarbonatlösningen också värmas upp, eller börjar destillationen endast med vattenånga?
Om värma lösningen av P2P och pottasiumkarbonatlösning än vad är temperaturen på detta
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hallå där. Du måste koka båda lösningarna.
Värm tills kokpunkten är nådd.
 

Manisj@1290

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 7, 2023
Messages
38
Reaction score
6
Points
8
Hej sir G.Patton
Kan jag tillverka metamfetamin utan att rena P2P?
 

hacke8

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 26, 2024
Messages
117
Reaction score
30
Points
28
Naturligtvis, men det kommer att påverka resultatet. När det finns fler föroreningar kommer reaktionstemperaturen att stiga.
 
Top