- Reaction score
- 254
- Deals
- 1
Tror du att du bara behöver en svag bas Ammoniumacetat,cyklohexylamin och n-butly kan ha fel men kan alltid försöka
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 29
- By Rabidreject
Ja, ammoniumacetat kommer att vara den jag skulle tänka....
Jag kommer att gå för 3,4,5-triMEOba före 2,5-di. Helt enkelt för att reagera det med nitrometan och du är på väg till meskalin och ändå är jag fortfarande fri att försöka använda nitrometan för att göra 3,4,5-TMA också.
Jag vill göra 2c-b någon gång men bromering skrämmer mig i allmänhet - jag har 1cc jag köpte för länge sedan som lagras i flaskan som den kom i men att använda gasen låter ännu mer skrämmande !!!
Finns det inte ett sätt att brominera något utan att använda elementär brom?
Jag kommer att gå för 3,4,5-triMEOba före 2,5-di. Helt enkelt för att reagera det med nitrometan och du är på väg till meskalin och ändå är jag fortfarande fri att försöka använda nitrometan för att göra 3,4,5-TMA också.
Jag vill göra 2c-b någon gång men bromering skrämmer mig i allmänhet - jag har 1cc jag köpte för länge sedan som lagras i flaskan som den kom i men att använda gasen låter ännu mer skrämmande !!!
Finns det inte ett sätt att brominera något utan att använda elementär brom?
↑View previous replies…
- Reaction score
- 254
- Deals
- 1
- Reaction score
- 254
- Deals
- 1
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 6
Ja Rabidreject, bromering är inte längre ett problem. Plocka upp lite NBS (N-Bromosuccinimide). Men du måste ha gjort rent 2c-h Hcl eller 2c-h Oxalat. Men det är inte så svårt.
Nu finns det en giftfri och säker syntes till 2c-b som du kan göra hemma. NaBH4 + Cu(II)Cl-reduktion och NBS-bromering. Och det fungerar bra i själva verket även för större mängder.
Jag kommer så småningom att kopiera / klistra in min uppskrivning av 2c-b någon gång.
Nu finns det en giftfri och säker syntes till 2c-b som du kan göra hemma. NaBH4 + Cu(II)Cl-reduktion och NBS-bromering. Och det fungerar bra i själva verket även för större mängder.
Jag kommer så småningom att kopiera / klistra in min uppskrivning av 2c-b någon gång.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 29
Betydelsen av detta inlägg har just slagit hem. Ett enormt tack för några enkla ord! Haha