Synteser av 2C fenyletylaminer

chemistry.mob

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 12, 2023
Messages
80
Reaction score
34
Points
18
Kan du berätta vilken laboratorieutrustning som krävs för den kemiska syntesen av 2-CB?
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
allt beror på hur syntesen går till. du behöver en utgångspunkt och den väg du vill följa.
 
View previous replies…

chemistry.mob

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 12, 2023
Messages
80
Reaction score
34
Points
18
Jag vill följa den kemiska syntesen av 2-CB som publiceras i det här inlägget
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Henry-reaktion, kolv, återflödeskondensor, uppvärmd magnetomrörare, vattenbad (eller gör det i mikrovågsugnen), mätcylinder, vakuumfilter Buchner-tratt och Bünsenkolv och själva filtren, värmebeständiga bägare med låg pip
Reduktion på litiumaluminiumhydrid är detsamma, bara is och en dropptratt behövs för att släppa styrenlösningen, och sedan släpper vi i etylacetat eller etylalkohol för att använda upp överskottet av litiumaluminiumhydrid.
Bromering är samma sak
vågar och liknande.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
litiumaluminiumhydrid gillar inte skämt och gillar att explodera och sätta eld på lösningsmedel. det kan inte släckas med vatten, koldioxid, annars gillar han inte peroxid och vatten i THF
 

chemistry.mob

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 12, 2023
Messages
80
Reaction score
34
Points
18
Så det vore bättre att använda en kemisk reaktor för att förhindra att den exploderar och skadar mig? Och i så fall, vilken kapacitet ska den kemiska reaktorn ha?
Har du gjort 2C-B förut?
Tack!
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
hur kommer reaktorn att hjälpa dig? arbeta korrekt med litiumaluminiumhydrid, allt är så torrt som möjligt, bra kylning, frånvaron av peroxidföroreningar i lösningsmedlet.
Jag gjorde det i en vanlig trehalsad kolv i ett isbad, ibland med explosioner och bränder, i de första synteserna, sedan lärde jag mig =)
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
dåligt råd) Jag kan redan föreställa mig hur torr styren blandas med aluminiumhydrid (dioxan har samma problem med fluor och thf)
 

chemistry.mob

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 12, 2023
Messages
80
Reaction score
34
Points
18
kompis, jag har ingen aning om kemi, jag försöker lära mig, men det är frustrerande, för mycket information, jag vet fortfarande inte vilken kemisk syntes jag ska hålla mig till och fokusera på den, jag tänker antingen 2-CB eller MDMA, såvida jag inte ändrade mig, först ville jag göra syntesen av LSD men jag har sett att syntesen för tillverkning av endast lysergsyra, föregångaren till LSD, är mycket komplex och kräver många reagenser och kemiska reaktioner.
Tack så mycket!
 

chemistry.mob

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 12, 2023
Messages
80
Reaction score
34
Points
18
Min vän, varifrån köpte du (CAS: 93-02-7)?

2,5-Dimetoxibensaldehyd

Jag hittade en säljare på alibaba som förmodligen säljer det, men hur kan jag se till att det är det ämnet när jag får det?
Och vad är skillnaden mellan det och detta 2,5-dimetoxi-beta-nitrostyren?
Tack! och ledsen, men jag har ingen aning om kemi.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
den första är aldehyd, den andra är nitrostyren. skillnaden förutom det faktum att de i formeln har olika fysikaliska och kemiska egenskaper
kontrollera smältpunkt
 

Sonnettales

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 28, 2022
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
Jag är för närvarande mitt uppe i en 2c-b-syntes och jag har stött på ett direktiv som säger

"En 250 mL RB-kolv laddades med 16,6 g 2,5-dimetoxibensaldehyd,
1,6 g NaOAc och 50 mL nitrometan. Återflödning i 4 timmar gav 14,4 g av motsvarande nitrostyren [1] efter omkristallisation.
5,0 g 2,5-dimetoxylfenyl-2-nitroeten tillsattes till en lösning av 4,0 g natriumborhydrid i 100 mL isopropanol. Detta gav 4,2 g av en gul olja
efter sönderdelning av överskottet av borhydrid följt av den vanliga upp arbetningen (B).
2,5-dimetoxifenyl-2-nitroetan löstes i 100 ml isopropanol med 8 molära ekvivalenter Zn och 3,5 molära ekvivalenter HOAc (i förhållande till mängden Zn). Detta gav 2,0 g 2,5-dimetoxifenyletylamin som en svagt gul olja (C).

Jag behöver hjälp med meningen som jag har understrukit. Vad exakt betyder detta. Innan jag började tolkade jag det som att oljan skulle tvättas med ättiksyra och separeras via sep-tratt. Nu när jag är mitt i syntesen är jag inte så säker. Jag skulle uppskatta all hjälp jag kan få från någon om detta.
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Vanligtvis sönderdelas överskott av borhydrid med syra och salterna filtreras bort.

Jag undrar varför natriumacetat används i Henry-kondensationen och jag förstår inte varför man först återställer dubbelbindningen och sedan nitrogruppen separat. Styrener reduceras på zink i saltsyra (dubbelbindning och nitrogrupp), detta fungerar inte för nitropropener.

eller så kan du använda natriumborhydrid med en kopparkatalysator
 
Last edited:
View previous replies…

Sonnettales

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 28, 2022
Messages
19
Reaction score
5
Points
3
Fråga till dig sir eftersom du verkar veta mer än jag gör och har varit till hjälp. Jag har också palladium på kol %10. Jag antar att detta kan vara en rimlig väg också men jag får problem när jag antar ibland. Istället för zink och hcl.
 

Melv99

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 16, 2023
Messages
31
Reaction score
11
Points
8
Inte heller bekant med just denna synt men jag såg K2CrO4 säljas på en populär webbplats för hemvetenskap. Inte säker på om det är vad du letar efter.
 

chemistry.mob

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 12, 2023
Messages
80
Reaction score
34
Points
18
Varifrån köpte du 2,5-dimetoxibensaldehyden?
 
View previous replies…

chemistry.mob

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 12, 2023
Messages
80
Reaction score
34
Points
18
Jag frågade en organisk kemiprofessor om någon utan någon aning om kemi kunde följa ett recept för en kemisk syntes och han sa ja, det var därför jag gick med i detta forum, jag är förlorad, jag vet inte vilken syntes jag ska börja med, och jag gör det För vinst kan jag investera tid och pengar för att lära mig, mitt mål är att tillverka i stor skala och sälja grossist, men jag ser att denna bransch är mycket svår, inte bara för att göra kemisk syntes utan också för att få nödvändiga kemiska reagenser och prekursorer, Några rekommendationer om vilken syntes jag ska göra? tack!!!
 

nujrc

Don't buy from me
Member
Joined
Feb 16, 2023
Messages
7
Reaction score
0
Points
1
Wut. Om du gör det enbart för vinst, varför skulle du ens vilja bry dig om 2c-serien ... Inte beroendeframkallande, nischade droger. Du kommer att ha bättre vinst genom att odla gräs.
 
Top