- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 282
Och om du har rätt stereoisomer av metkatjon bör du kunna göra reduktionen till d-metamfetamin direkt utan att förbereda (pseudo)efedrin först. Detta bör också gynna de totala avkastningarna.
Ändå skulle det bästa sättet i mina ögon vara att gå med BMK -> P2P - reduktiv amination med (S)-(-)-α-metylbenzylamin och NaBH4 -> d-N-benzylamfetamin -> debenzylering och monometylering en pot med Pd / C och paraformaldehyd, utförd som CTH-stilreaktion med formatsalter som vätedonatorer -> d-metamfetamin.
Nackdelen är de höga kostnaderna för Pd/C, men det är ändå värt det med tanke på produktens värde.
Ändå skulle det bästa sättet i mina ögon vara att gå med BMK -> P2P - reduktiv amination med (S)-(-)-α-metylbenzylamin och NaBH4 -> d-N-benzylamfetamin -> debenzylering och monometylering en pot med Pd / C och paraformaldehyd, utförd som CTH-stilreaktion med formatsalter som vätedonatorer -> d-metamfetamin.
Nackdelen är de höga kostnaderna för Pd/C, men det är ändå värt det med tanke på produktens värde.
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 662
- Deals
- 8
Direkt?
Så länge jag inte vet borde det vara så här:
Propiophenone->2-Bromopropiophenone->Ephedrone->d-ephedrone->d-Secondaryamine->d-Meth.
Rätt?
Så länge jag inte vet borde det vara så här:
Propiophenone->2-Bromopropiophenone->Ephedrone->d-ephedrone->d-Secondaryamine->d-Meth.
Rätt?
↑View previous replies…
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 662
- Deals
- 8
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 282
I det här fallet finns det inga problem, du kan minska Methcathione aka Ephedrone till Meth direkt, inget behov av att göra efedrin först. Och om efedronen är rätt stereoisomer kommer du att få d-Meth
Propiofenon->2-Bromopropiofenon->Efedron->chiralupplösning följt av H3PO2/I-reduktion->d-Meth.
Propiofenon->2-Bromopropiofenon->Efedron->chiralupplösning följt av H3PO2/I-reduktion->d-Meth.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 282
Jag insåg just att Ephedrone är benägen för keto-enol-tautomerism och kommer förmodligen att racemisera i lösning. Det här låter illa men faktiskt kan du ha snubblat här på något riktigt snyggt. Eftersom du fortfarande kan få d-isomeren att kristallisera ur lösningen, eftersom racemiseringen inte kommer att ske när den inte är upplöst. Och med d-isomere kristalliserat ut kan du använda Viedma-mognad eller en liknande teknik och du hamnar med 100% d-ephedronsalt.
Och du kan kasta detta salt i portioner direkt i H3PO3/I-reaktionen där det omedelbart reduceras till d-Meth utan tid att racemisera, de starkt sura förhållandena hjälper till att förhindra det också. Det betyder att du inte kommer att förlora någon av din produkt genom att separera d-, allt kommer att förvandlas till d-.
Och nej, det här fungerar inte för Meth eller Amph, det här fungerar bara för föreningar som racemiserar av sig själva eller kan fås att racemisera genom att tillsätta något (en ultrastark bas eller så) till lösningen.
Och du kan kasta detta salt i portioner direkt i H3PO3/I-reaktionen där det omedelbart reduceras till d-Meth utan tid att racemisera, de starkt sura förhållandena hjälper till att förhindra det också. Det betyder att du inte kommer att förlora någon av din produkt genom att separera d-, allt kommer att förvandlas till d-.
Och nej, det här fungerar inte för Meth eller Amph, det här fungerar bara för föreningar som racemiserar av sig själva eller kan fås att racemisera genom att tillsätta något (en ultrastark bas eller så) till lösningen.
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 662
- Deals
- 8
Så i så fall för att ha d-ephedrone i den fasta delen måste jag använda l-vinsyra och jag antar att det var ett skrivfel men skulle vara H3PO2 / I-reduktion.
Tack så mycket för din hjälp.
Tack så mycket för din hjälp.