- Reaction score
- 9
Fermentering av bensaldehyder... Det låter som om alla vill göra det, men aldrig gör det. Och det finns många av er som letar efter svar när det inte finns någon som kan ge svar i verkliga livet. Som med alla jäsningar kommer allt ner till mediet, jästen och temp. ALLA INGREDIENSER SOM LISTERAS ÄR VÄGDA OCH DILUTERADE I VATTEN FÖR FÖRBEREDELSE AV 800 cm
Medium A Medium B Medium C
PEPTONE 4,8 g PEPTONE 4,8 YEAST EXTRACT 4,8 g
Natriumpyruvat 49,3 g SURCOSE 80 g SURCROSE 80 g
CITRINSYRA 8,4g CITRINSYRA 8,4g AMMONIUMSULFAT 7,32g
MAGNESIUMSULFAT 0,4g PH BEHÖVER VARA 4,5 FÖR BÅDE A OCH B POTASEIUMDIHYDROGENFOSFAT .8g
PH BEHÖVER VARA 5,5
Medium A Medium B Medium C
PEPTONE 4,8 g PEPTONE 4,8 YEAST EXTRACT 4,8 g
Natriumpyruvat 49,3 g SURCOSE 80 g SURCROSE 80 g
CITRINSYRA 8,4g CITRINSYRA 8,4g AMMONIUMSULFAT 7,32g
MAGNESIUMSULFAT 0,4g PH BEHÖVER VARA 4,5 FÖR BÅDE A OCH B POTASEIUMDIHYDROGENFOSFAT .8g
PH BEHÖVER VARA 5,5
- Reaction score
- 43
Kan du förklara mer ingående hela proceduren och saker som är lättare att förstå för idioter som jag
Medium A vad det. Består av
Medium B samma som ovan
Medium C samma som ovan
och det fullständiga förfarandet whi hur länge att lämna varje medium vilka temps och så vidare och i lekmannatermer
Jag är tacksam för din kunskap en skulle gärna producera min egen noreph
Medium A vad det. Består av
Medium B samma som ovan
Medium C samma som ovan
och det fullständiga förfarandet whi hur länge att lämna varje medium vilka temps och så vidare och i lekmannatermer
Jag är tacksam för din kunskap en skulle gärna producera min egen noreph
↑View previous replies…
- By azides
I mitt huvudmedan människor kan ha gjort det tidigare hoppas jag säkert som skit att människor visste vad de gör. Eller så läser jag fel och det finns inget att frukta ... hur som helst, den slarviga forskaren borde inte ens arbeta med cyanogenazid, eller cyanogenbromid eller något liknande, men man kan aldrig veta vad dårar kommer att göra. Föreningen har cirka hundra referenser i litteraturen, varav en stor andel är teoretiska och beräkningsmässiga. De flesta av de övriga är fysikalisk kemi, där man studerar dess sönderdelning och reaktiva egenskaper. Det finns några få artiklar som faktiskt använder den som reagens i synteser, men jag tror att de kan räknas på fingrarna, vilket är ett bra tillfälle att påminna sig själv om varför de fortfarande sitter kvar.
https://www.science.org/content/blog-post/things-i-won-t-work-cyanogen-azide
Jag föreställermig att någonär rädd för attde inte undviker vatten och starka syror, vilket kan leda till att hydrazosyra bildas, som är mycket giftigt, flyktigt och explosivt. Men du vet att jag bara tänker högt...
https://www.science.org/content/blog-post/things-i-won-t-work-cyanogen-azide
Jag föreställermig att någonär rädd för attde inte undviker vatten och starka syror, vilket kan leda till att hydrazosyra bildas, som är mycket giftigt, flyktigt och explosivt. Men du vet att jag bara tänker högt...