1-Phenyl-2-nitropropen (P2NP) Video Synthesis From Benzaldehyde and Nitroethane. Henry-reaktion.

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Jeg prøvede syntesen, og jeg endte med denne løsning. Hvad er der galt med den? Hvad skal jeg gøre?
7,5 ml benzaldehyd
6 ml nitroethan
3 ml iseddikesyre
1,8 ml cyclohexylamin
Opvarmning i 3,5 timer
Hvad er der galt med reaktionsproduktet, noget i retning af den ureagerede amin?
Vw7yBtup34
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Åh, nu læste jeg omhyggeligt ... du skal bruge lige store mængder nitrobenzo, som på dit billede selvfølgelig er ureageret benzaldehyd.
 
Last edited:
View previous replies…

777m

Don't buy from me
Member
Joined
Sep 1, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Så hvad mener du, at de reelle priser bør være?
 

777m

Don't buy from me
Member
Joined
Sep 1, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Når jeg gør det, kommer der en orange farve ud, og krystallerne dannes slet ikke. Og jeg tror helt sikkert, at det er på grund af den rene nitroethan, hun syntetiserede fra natriumethylsulfat.
 

JoshL1221

Don't buy from me
Member
Language
🇪🇸
Joined
Sep 3, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
er der nogen, der ved noget om at prøve katalysator med ammoniumcarbonat? i nærvær af eddikesyre, hvor meget eddikesyre bruges der, hvis bogen siger "et overskud", tak
 

flyhigh2

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 8, 2023
Messages
0
Reaction score
0
Points
1
Deleted

GhostChemist

Expert
Joined
Nov 20, 2022
Messages
89
Reaction score
213
Points
33
1) brug åbent glas, som har adgang til luft
2) gnid glassets vægge med en pind for at starte krystalliseringen
3) Tilsæt nogle krystaller af P2NP, hvis du har det
 

MisterAnonymous

Don't buy from me
Resident
Language
🇳🇱
Joined
Sep 3, 2023
Messages
67
Reaction score
24
Points
8
Jeg har købt 50 liter nitroethan, jeg har det om 2 uger, og jeg vil tilføje det til afsnittet om reagenser, så alle kan købe det til de mennesker, der ønsker det. :)
 

Manisj@1290

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 7, 2023
Messages
38
Reaction score
6
Points
8
Jeg syntetiserede nitroethan med succes, men ikke rent, kan jeg lave p2np med urent nitroethan.
 

HIGGS BOSSON

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
435
Reaction score
659
Points
93
Det kommer an på, hvor beskidt din nitroethan er. Prøv at sætte et par gram i mikrobølgeovnen som et eksperiment.
 
View previous replies…

Manisj@1290

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 7, 2023
Messages
38
Reaction score
6
Points
8
Efter diatalltionen vasker jeg den hverken med vand eller tørrer den, fordi jeg ikke har en fraktioneret kondensator. Derfor føler jeg, at min distale relation ikke er ren.

Kan jeg lave p2np med nitroethan?
 

Manisj@1290

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 7, 2023
Messages
38
Reaction score
6
Points
8
Min nitroethan er sådan her, kan jeg lave p2np med os?
 

Attachments

  • fVt0XyeDTP.jpg
    fVt0XyeDTP.jpg
    1.3 MB · Views: 145

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Billedet viser nitroethan ophængt i midten
Nitroethan er tungere end vand og formodes at synke til bunds. Dette indikerer, at der er alkohol opløst i vandet. Brugte du ikke-tørre natriumethylsulfatkrystaller, der var fugtet med lidt alkohol?
Hvor meget fik du ud af det?
 

Manisj@1290

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 7, 2023
Messages
38
Reaction score
6
Points
8
Jeg brugte ethanol til at rense mit natriumethylsulfat.

Hvis den nederste del er ethanol, vil der så være noget problem med P2np-syntesen?
 

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
I teorien er der ikke noget problem med ethanol med P2NP
Men her er problemet: ethanol og uren nitroethan giver problemer, når nitroethanen destilleres efter at være blevet adskilt fra vand. Den anden destillation, hvor du finder en farveløs, gennemsigtig væske.
Men i nærvær af ethanol vil du ikke være i stand til at rense nitroethan, fordi snavset forbliver efter den anden destillation
Bemærk: I nærvær af ethanol vil du ikke kunne bestemme mængden af nitroethan i reaktionen mellem p2np og benzaldehyd.
 

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Det var ikke tilfældet i dit arbejde
Du bruger mange opløsningsmidler, og de er dyre
Hvorfor renser du natriumethylsulfat? Brugte du natriumkarbonat til neutralisering? Er det natriumsulfat-urenheder? Det betyder ikke noget for rengøringen. Bare hold det med natriumethylsulfat og beregn den dobbelte mængde. Skil dig af med ethanolen, før du destillerer nitroethanen. Kom natriumkloridsalt i vandet. Adskil nitroethanen, og tør den med silicagel eller andet. Tørretumbler og re-destillation vil komme til 116 grader
Du kan udtrække vandfasen som diethylether.
Ved at gøre dette sparer du mere opløsningsmiddel
 

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Dette er nødvendigt for at slippe af med ethanolen, bruge et tørremiddel til at slippe af med vanddråberne og destillere nitroethanen igen. Der opstår en gennemsigtig, farveløs væske med et fordampningspunkt på 116.
 

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Dette er en indsats og en lille smule erfaring. Du kan ændre nogle ting
 

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Tilsæt 215 ml absolut ethanol
Tilsæt 108 ml (2 mol) svovlsyre langsomt, når tilsætningen er færdig. Opvarm til 80 grader i 2,5 timer.
Sluk for varmen, og afkøl blandingen
Anbring den i en plade, tag derefter 200 gram natriumkarbonat og tilsæt det, indtil det svarer til pH 8
Vent derefter nogle timer på, at natriumkarbonatet reagerer godt. Uden at tilsætte vand er der lidt ethanol. Lad det fordampe ud i luften.
Udbyttet er 290 gram
Blandede mol af natriumethylsulfat
Mol natriumsulfat
Jeg brugte 2 mol svovlsyre og producerede et mol ethylsulfat
Et mol svovlsyre forbliver ureageret
Natriumsulfat, det er ligegyldigt, du skal ikke adskille noget. Sæt alt sammen og tilsæt 1 mol natriumnitrit 103 gram med 50 ml vand og start destillationen.
 

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Ja, det kan du, men du får en meget beskidt p2np. Reaktionen bliver sort, og krystallerne er beskidte. De skal vaskes med isopropylalkohol. Det er bedre at rengøre nitroethanen, før du arbejder.
 

Manisj@1290

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Dec 7, 2023
Messages
38
Reaction score
6
Points
8
Jeg forsøger at adskille ren nitroethan.
Først satte jeg diethy ether i nitroethan og så 2 lag i min adskillelsestragt øverste lag sat i kolbe og tør med calciumchlorid, hvorefter jeg destillerede 45 c, når boblen stoppede end at ændre modtagekolben og indstille temperaturen 116 c, men al væske destilleret ved 70-75c .
 

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Hold temperaturen et stykke tid på 50/60 grader for at slippe af med eventuelle urenheder eller opløsningsmiddel.
 
Top